Kodėl „Le Mano“ serijos lenktynėms italai pasirinko 16-metį Gustą Grinbergą?

Savaitgalį Paul Ricard trasoje šalia Marselio (Prancūzija) startavo prestižinė „Le Mano“ lenktynių serija. Per sezoną įvairiose Europos trasose įvyks šešios lenktynės, kurių trukmė – po 4 val. Nugalėtojas gaus kvietimą dalyvauti legendinėse Le Mano 24 val. lenktynėse. Savo šansą išbandyti laimę šioje serijoje gavo ir 16-metis vilnietis Gustas Grinbergas, startavęs Italijos komandoje „Oregon Team“.
Gusto Grinbergo ir komandos „Oregon team“ treniruotės ir kvalifikacija Prancūzijoje
Gusto Grinbergo ir komandos „Oregon team“ treniruotės ir kvalifikacija Prancūzijoje / Komandos nuotr.

Gustas, iki šiol lenktyniavęs tik kartingais, tikrą lenktynių automobilį vairavo pirmą kartą. Ir ne bet kokį, o Le Mano prototipą LMP3. Tai – didelis iššūkis.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Gustas Grinbergas prieš „Le Mans“ series lenktynes: autografų dalijimas ir atidarymas
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Gustas Grinbergas prieš „Le Mans“ series lenktynes: autografų dalijimas ir atidarymas

Priminsime, „Oregon Team“ kvalifikaciniuose važiavimuose Paul Ricard trasoje Prancūzijoje (čia vyksta ir F-1 lenktynės) laimėjo pirmąją vietą, o įtampos kupinose pirmose serijos lenktynėse sekmadienį finišavo ketvirti iš keturiolikos LMP3 klasės automobilių. Gustas Grinbergas, važiavęs paskutinę, ketvirtąją valandą, pasirodė solidžiai. Pasivijęs vieną LMP3 klasės konkurentą, jį agresyviai atakavo ir galiausiai aplenkė. Tačiau priešpaskutiniame rate ir Gustą aplenkė vienas labiau patyręs lenktynininkas.

Komandos „Oregon Team“ vienas iš savininkų, buvęs lenktynininkas Piergiorgio Testa po finišo Gusto pasirodymą įvertino teigiamai. Turint omeny, kad tai buvo pirmosios lietuvio lenktynės ne kartingu, o automobiliu, kad tai buvo debiutas „Formulės 1“ trasoje, Gusto pasiektas rezultatas – puikus.

Štai kaip atrodė lenktynių atidarymo ceremonija ir 15min rubrikos „Gazas“ transliacija iš jos:

Kodėl privati komanda, siekianti aiškaus tikslo – pergalės „Le Mano“ lenktynių serijos LMP3 klasėje, pasirinko 16-metį lietuvį šalia kitų dviejų labiau patyrusių pilotų? Juk tai didelė rizika. To paklausėme vieno iš vadovų Piergiorgio Testa.

„Mes ne pirmus metus formuojame komandą iš skirtingų lenktynininkų. Todėl turime patirties. Gustą Grinbergą pasirinkome todėl, kad jis, kaip dauguma labai jaunų pilotų, turi lenktynininko instinktą, nori varžytis, įrodyti. Jis klauso nurodymų, mokosi. Todėl, manau, galime padėti susiformuoti puikiam lenktynininkui“, - sakė Italijos komandos bendrasavininkis, buvęs lenktynininkas.

Paklaustas, ką reiškia Oregono vietovardis komandos pavadinime ir kodėl automobilio spalvos šiek tiek primena Lietuvos trispalvę, Piergiorgio Testa šypsojosi. Atsakymas visai ne toks, kokio galbūt tikėjotės.

Tokias ryškias spalvas (geltoną, žalią ir purpurinę) komanda rinkosi prieš 30 metų. Tuomet, tik debiutuodama lenktynėse, norėjo bent taip išsiskirti, būti matoma.

O Oregono pavadinimą Piergiorgio Testai ir jo kolegai Jerry Canevisio pasufleravo aistra Nascar serijos lenktynėms. Viena iš trasų yra JAV, Portlande, Oregono valstijoje. Toks paprastas benzingalviškas paaiškinimas.

VIDEO: „Oregon Team“ vadovas Piergiorgio Testa apie Gustą Grinbergą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs