Kodėl Monako GP „Formulės 1“ herojus – ne M.Verstappeno apstumdytas L.Hamiltonas?

Monake nutrūko pergalingų „Mercedes“ dublių seka. Bet vaikinas, lipęs ant aukščiausio apdovanojimų pakylos laiptelio, vilkėjo vis tą patį sidabrinį kombinezoną, kurį matėme jau penkis kartus šįmet – iki šiol du kartus pergalę buvo šventęs Valtteri Bottas ir tris kartus – Lewisas Hamiltonas. Britas iškovojo jau ketvirtą pergalę šiame sezone ir 77-ą savo karjeroje. Šį laimėjimą pilotas paskyrė kovą su liga pralaimėjusiam Nikiui Laudai (1949-2019).
L.Hamiltonas Monako GP
L.Hamiltonas Monako GP / „Scanpix“ nuotr.

Ši nebuvo lengva – Hamiltono „Mercedes“ bolido padangos buvo labiau nusidėvėjusios, nei didesnę lenktynių dalį jį presingavusio Maxo Verstappeno „Red Bull“ automobilyje. Be to, „Mercedes“ buvo apautos vidutinio kietumo padangomis, o „Red Bull“ – kietomis, kurios buvo žymiai tinkamesnės lenktynių pabaigoje.

„Scanpix“ nuotr./L.Hamiltonas ir M.Verstappenas Monako GP
„Scanpix“ nuotr./L.Hamiltonas ir M.Verstappenas Monako GP

Vienintelė reali grėsmė Lewisui buvo iškilusi likus vos 2 ratams iki finišo, kai olandas bandė atakuoti jį išvažiavus iš tunelio. Buvo kontaktas, bet abu tęsė lenktynes be automobilių pažeidimų.

„Ferrari“ – jauna komanda?

Kvalifikacijoje įvyko klaida. Taip sakė Mattia Binotto. Ir dar jis karts nuo karto užsimena, kad „Ferrari“ yra „jauna komanda“. Ar tikrai? Tai, kad jie pertvarkė vieno ar kelių departamentų darbą ar perkėlė žmones, nedaro juos jokiais jaunuoliais. Jauna komanda, mano galva, yra „Haas“, nes debiutavo „Formulėje-1“ tik 2016-aisiais, tuo tarpu italai dalyvauja nuo pat pirmo „Grand Prix“ 1950-ais. Taigi visi tokio tipo argumentai atrodo mažų mažiausiai juokingai, o realiai – labai neprofesionaliai.

Kvalifikacijos Q1 dalyje norėta sutaupyti padangų lenktynėms, o rezultatas – Charlesui Leclercui teko startuoti iš tolimos 15-os pozicijos. Lenktynėse monakietis spaudė varžovus, atliko kelis pasakiškus lenkimus, bet vienas jų nepavyko – apgadinta padanga, apgadintas bolidas ir nebaigtos lenktynės.

Šįmet italų ekipos klaidų svarstyklės nuolat svyruoja – šeštadienį suklydo ekipa, o sekmadienį pilotas. Arba kartais atvirkščiai.

Fundamentalios bėdos

Vis garsiau skamba gandai, jog ypatingai greitas tiesiosiose „Ferrari“ bolidas yra paremtas koncepcija, neleidžiančia plataus reguliavimų ir tobulinimų spektro. Tas ypač matosi daug lėtų posūkių turinčiose trasose ar trasų sektoriuose. Kalbama, kad italai planavo toliau tobulinti bolidą ir juo besiremiant kurti 2020-ųjų metų mašiną, tačiau panašu, jog viską teks keisti iš pagrindų. Nemažai vidinės F-1 informacijos turintis Nico Rosbergas būtent taip apibūdino situaciją dėl šių metų „Ferrari“ automobilio.

Situacija yra tiesiog nepavydėtina, o turint omeny komandos lygį – net neatleistina. Šių metų titulas, greičiausiai, jau „nuplaukė“, kas bus kitąmet? Jau net spėti baugu...

Priminimui – paskutinį kartą „Ferrari“ pilotas šventė pergalę F-1 čempionate – tolimais 2007-ais metais!

Jubiliejus

Tas paskutinis „Ferrari“ čempionas yra ne kas kitas, kaip Kimi Raikkonenas, Monake kukliai atšventęs savo jubiliejinį 300-ąjį „Grand Prix“. Suomio prašymu jokios pompastikos ir šventės komanda neorganizavo, bet jis neišvengė „Liberty Media“ dėmesio – „Alfa Romeo“ pilotui teko prisiminti ir pakomentuoti geriausius 5 iš tų 300 GP etapų.

„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./Kimis Raikkonenas ir Antonio Giovinazzi
„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./Kimis Raikkonenas ir Antonio Giovinazzi

Debiutavęs 2001-ais, Australijoje, Raikkonenas buvo per plauką nuo čempiono titulo 2003-ais, kuomet vos 2 taškais nusileido titulą iškovojusiam Michaeliui Schumacheriui („Ferrari“). Titulo teko palaukti iki 2007-ųjų, debiutinio suomio sezono „Ferrari“ komandoje.

2010 ir 2011 metais Kimi lenktyniavo pasaulio ralio čempionate ir grįžo į „Formulę-1“ 2012-ais. Du metus praleidęs „Lotus“, dar penkis – vėl „Ferrari“, dabar jis „Alfa Romeo“ komandos narys.

Per tą laiką suomio statistika atrodo taip:

· 1 čempiono titulas (2007 m., „Ferrari“),

· 21 pergalė (15 pozicija F-1 istorijoje),

· 18 „pole“ pozicijų (15 pozicija F-1 istorijoje),

· 46 greičiausieji ratai (2 pozicija F-1 istorijoje),

· 103 podiumai (5 pozicija F-1 istorijoje).

Lenktynių herojus

Ne. Tai tikrai ne Maxas Verstappenas, be reikalo užspaudęs Valtteri Bottą boksuose ir už tai visiškai teisingai nubaustas 5 sek. bauda. Lenktynių herojumi man buvo Carlosas Sainzas („McLaren“), kuris ne tik finišavo best of the rest vadinamoje 6-oje pozicijoje, o iki jos tikrų tikriausiai prasibrovė! Prasibrovė griežtai, bet korektiškai.

Po puikaus starto, kylant link Massenet posūkio Sainzas aplenkė Alexanderį Alboną („Toro Rosso“), o jau pačiame posūkyje įspūdingu bei drąsiu manevru išore aplenkė tailandiečio komandos kolegą Daniilą Kvjatą.

Startavęs iš devintos vietos ispanas finišavo šeštoje, už savęs palikęs jau lenktynių pradžioje aplenktą minėtą „Toro Rosso“ duetą. Puikus rezultatas jam ir po truputi atsigaunančiai „McLaren“ ekipai.

Robertas Kubica

Praeitą kartą sukritikavau Kubicą, bet Monako lenktynėse jis darė stebuklus – puikiai startavo, ilgai už savęs laikė komandos kolegą George'ą Russelą ir Antonio Giovinazzi („Alfa Romeo“). Ir, tik pastarajam atlikus neapgalvotą manevrą, nusirito rikiuote žemyn.

Bet net po incidento Robertas gerą trečdalį lenktynių važiavo stulbinamu tempu, buvo greitesnis už komandos draugą. Ir visa tai vyko trasoje, kur daugelis kritikų jam pranašavo sunkumus dėl rankos. Tiesą sakant, tie komentarai apie jo fizinę būklę jau yra įgrisę ne vien tik pačiam R.Kubicai, bet, manau ir daugeliui žiūrovų.

Ar šis etapas reikš, kad R.Kubica ir toliau tobulės ir greitės – bus matyt.

Beje – vis labiau ryškėja nepasitikėjimas tarp lenko ir jo lenktynių inžinieriaus, kuris yra pakankamai „šviežias“ šiame poste. Dar Azerbaidžane inžinierius nemažai klydo, teikė netikslią informaciją, Monako lenktynių metu irgi būta nelabai šiltų apsikeitimų nuomonėmis.

Dar vienas pastebėjimas – į trasą išvažiavus saugos automobiliui komanda į boksus pasikvietė ne Robertą, o George'ą, nepaisant nerašytos taisyklės skirti pirmenybę pirmaujančiam lenktynininkui.

Dviejų geltonų mojuojamų vėliavų taisyklė

Trasoje – saugaus automobilio fazė, mojuojamos dvigubos geltonos vėliavos. Sergio Perezas („Racing Point“) vos nenutrenkia dviejų maršalų. Rezultatas? Ne, meksikietis neatsiprašo, kad važiavo nusižengdamas taisyklėms (dvigubos geltonos mojuojamos vėliavos numato, kad pilotas, reikalui esant, privalo visiškai sustoti).

Vietoje to jis paskelbia aptakų („tikiuosi tai nepasikartos ateityje“) įrašą savo „Twitter“ paskyroje.

Be komentarų.

„Honda“

Netikėtai ir nelauktai – visi 4 „Honda“ pilotai finišavo taškų zonoje – po finišo „Red Bull“ užėmė 4 ir 5, o „Toro Rosso“ – 7 ir 8 pozicijas.

Paskutinį kartą tai įvyko... 1987-ųjų metų Didžiosios Britanijos GP, kuomet lenktynėse nugalėjo „Williams-Honda“ atstovas Nigelas Mansellas, už save palikęs komandos partnerį Nelsoną Piquet ir trečioje vietoje finišavusį Ayrtoną Senną („Lotus-Honda“). Brazilo partneris Satoru Nakajima tądien finišavo ketvirtas.

Japonų gaminamų jėgainių tobulinimas duoda vaisių, tikėkimės, iki sezono galo arba kitąmet „Red Bull“ galės rimtai kovoti su „Mercedes“ ne tik specializuotose trasose, kaip Monakas, bet ir visur kitur.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų