Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl pirmos sezono „Formulės 1“ lenktynės Melburne tapo „Mercedes“ komandos didžiausiu košmaru?

Pasibaigus kvalifikacijai, vienas iš „Ferrari“ lenktynininkų Kimis Raikkonenas nerimavo dėl „Mercedes“ komandos parodyto tempo. Beje, ir pats Kimis paskutinėje kvalifikacijos dalyje tik 0,01 sek. aplenkė komandos draugą S. Vettelį, bet nuo „pole“ poziciją iškovojusio L. Hamiltono atsiliko daugiau nei puse sekundės. Akivaizdu, kad tokia persvara žadėjo gana lengvą „Mercedes“ pergalę.
S.Vettelis ir L.Hamiltonas
S.Vettelis ir L.Hamiltonas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Juo labiau kad dabar, jau žvelgiant iš finišo perspektyvos, akivaizdu, kad „Ferrari“ pilotai Melburne nebuvo greičiausi.

Lenktynių metu greičiausią ratą įveikė „Red Bull“ pilotas Danielis Ricciardo – 1 min. 25,945 sek. Antras – „Ferrari“ pilotas Kimis Raikkonenas (1:26.373), trečias Lewisas Hamiltonas (1:26.444). Sebastianas Vettelis – tik ketvirtas (1:26.469). Žinoma, lenktynių metu greitai važiuoti trukdo varžovai, tad, vertinant kvalifikacijos metu pademonstruotą tempą, greičiausiu galima laikyti L.Hamiltoną (1:22,824).

Netikėta „Ferrari“ pergalė ir nuvalyta L.Hamiltono šypsena

Lenktynės prasidėjo labai ramiu startu buvo išvengta incidentų ir tik keletas pilotų pasikeitė pozicijomis, tuo tarpu lyderiai išliko tokiose pačiose pozicijose kaip ir startavo.

Dėl trasos konfigūracijos Australijoje lenkti yra ypač sunku, todėl pasikeitimas pozicijomis prasidėjo maždaug 18-tame rate, kai padangų pasikeisti sustojo antrasis „Ferrari“ lenktynininkas K.Raikkonenas.

„Mercedes“ staigiai į tai reagavo ir 19-ame rate padangas pasikeitė lyderiui L.Hamiltonui. Verta paminėti, kad iki sustojimo Hamiltonas buvo susikūręs svarbią persvarą prieš antroje vietoje esantį S.Vetelį. Atrodė, kad „Ferrari“ pilotai neturi jokių šansų nugalėti.

„Mercedes“ komandos didžiausias košmaras

„Mercedes“ komandos didžiausias košmaras prasidėjo 25-ajame rate, kai dėl netinkamai prisukto rato vienas po kito sustojo abu „Haas“ komandos bolidai. Tuomet buvo paskelbta virtualaus saugos automobilio fazė.

„Scanpix“ nuotr./F1 lenktynės Melburne
„Scanpix“ nuotr./F1 lenktynės Melburne

Tuo puikiai pasinaudojo S.Vettelis, kuris puikiai sutrumpino savo sustojimą, nes iki techninės aptarnavimo zonos pradžios greitis nėra ribojamas, o tuo tarpu trasoje greitis buvo ribojimas dėl jau paminėtos saugos automobilio fazės.

Taigi daugelio ekspertų nuomone, „Ferrari“ komandai padėjo Fortūna. „Red Bull“ vadovas Christianas Horneris teigė, kad „Mercedes“ stengėsi už savęs išlaikyti K.Raikkoneną, o pavojaus iš S.Vettelio nesitikėjo. Tuo tarpu vokietis pituose sutaupė 10 sek., o jų pakako, kad Sebastianas išlįstų prieš pat Lewiso nosį, sukeldamas jam šoką.

„Mercedes“: pralaimėjome dėl programinės įrangos klaidos

Tačiau „Mercedes“ komanda mano, kad pralaimėjimą nulėmė klaida programinėje įrangoje. L.Hamiltonas pirmavo varžybose, bet po sustojimo techninio aptarnavimo zonoje ir virtualaus saugos automobilio fazės, britas atsidūrė už S.Vettelio ir finišavo antras. „Sidabrinių strėlių“ komandos vadovas T.Wolffas teigė, kad pagal visus duomenis L.Hamiltonas turėjo išsaugoti 3 sekundžių persvarą prieš Sebastianą, tačiau kažkas nutiko ir skirtumas tarp bolidų buvo prastai paskaičiuotas. „Pagal skaičiavimus mes turėjome išlikti rikiuotės priekyje, bet kaip matėte, turėtos persvaros mums neužteko“, – apgailestavo „Mercedes“ atstovas.

Štai kaip atrodė lenktynės Melburne (60 sek. santrauka):

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos