Beveik kišenėje turėtą titulą vokietis tiesiog padovanojo pasakišką formą demonstruojančiam ir be klaidų lenktyniaujančiam Lewisui Hamiltonui. Būtent britas, tikėtina, jau artėjantį savaitgalį Meksikoje, užsitikrins pasaulio čempiono titulą, kuris Lewiso karjeroje bus jau 5-as.
Kas nutiko S.Vetteliui?
Pasirodė kalbų, kad asmeninį gyvenimą kruopščiai saugančio vokiečio šeimą ištiko nelaimė, galbūt tai turėjo įtakos jo psichologinei būsenai. Tačiau mes nesame psichologai, tad palikim šią temą nuošaly.
Sebastianui daug sunkiau sekasi kovoti, jei jis nestartuoja pirmose pozicijose.
Verčiau pasižiūrėkime į akivaizdžius faktus – Sebastianui daug sunkiau sekasi kovoti, jei jis nestartuoja pirmose pozicijose, kovos įkarštyje jis dažnai klysta. Tą matėme dar jo „Red Bull“ laikais.
Beje, buvęs vokiečio kolega Markas Webberis šį savaitgalį pasidalijo savo patirtimi, įgyta būnant vienoje ekipoje kartu su S.Vetteliu. Jo teigimu, S.Vettelis galėdavo valandų valandas praleisti nagrinėdamas automobilio nustatymus, lenktynių strategiją ir kitus niuansus. Jis yra perfekcionistas, siekiantis racionaliais metodais patobulinti save ir pasiekti reikiamo tikslo.
Bet, lenktynių savaitgalio metu įvykus kažkokiam netikėtumui, S.Vettelis lengvai „išsibalansuodavo“. Jis nėra didis improvizatorius, vokiečiui reikia laiko situacijai išanalizuoti, tik tuomet jis demonstruoja puikią formą.
Juk Markas teisus, ar ne? Būtent tą ir matėme šįmet net ne vieną ar du kartus – staigūs, neapgalvoti veiksmai, drastiški manevrai ir… klaidos.
Klaidos = taškai
Pereikime prie aritmetikos. Toliau nagrinėsime tik klaidas, o ne DNF‘us (nefinišuotus etapus), kadangi tiek L.Hamiltonas, tiek S.Vettelis abu yra nebaigę lenktynių po kartą. Bet britui tiesiog sugedo bolidas, o S.Vettelis suklydo ir pasitraukė iš lenktynių pats. Be to, kaip jau minėta anksčiau, šįmet L.Hamiltonas kažkokių stambesnių klaidų tiesiog nėra padaręs.
Žemiau pateikiu klaidų sąrašą su prarastų taškų kraičiu.
Pastaba – MAX stulpelyje skaičiuojamas taškų praradimas, turint omeny skirtumą prieš L.Hamiltoną: pvz. Vokietijoje S.Vettelis prarado 25 taškus, bet prieš L.Hamiltoną – dar papildomus 7 t.y. iš viso 32. Kodėl? Todėl, kad be S.Vettelio pasitraukimo, L.Hamiltonas finišuotų P2, o ne P1.
Rezultatas gaunasi toks:
- atsargiausiais skaičiavimais Sebastianas iššvaistė 58 taškus;
- skaičiuojant optimistiškiau – net 92 taškus;
- su * pažymėtom aplinkybėm jų būtų net 113!
Daugiau įdomybių apie F1 skaitykite čia.
Situacija prieš „Formulės 1“ savaitgalį Meksikoje
Šiuo metu, likus 3 etapams iki sezono pabaigos, vokietį nuo titulą beveik užsitikrinusio L.Hamiltono skiria 70 taškų.
Taigi, jei skaičiuotume rezervuotai, dabar S.Vettelis būtų atsilikęs vos 12 taškų. O, turint omeny atvejus, kai dėl savo klaidų ar pasitraukimų jis užleisdavo aukštesnę poziciją L.Hamiltonui, skirtumas būtų mažiausiai 22 (daugiausiai – net 43) taškai… S.Vettelio!!!
Post Scriptum: įdomioji statistika
„Movistar F1“ TV kanalo komentatoriai (vienas iš jų yra Pedro de la Rosa!) atskleidė įdomią statistiką – pilotų pergalių skaičių, kai šie startavo lenktynėse iš P4 ar žemesnių pozicijų. Rezultatas kiek pribloškė:
- K.Raikkonenas – 8 pergalės (iš 21, t.y. 38 proc.)
- F.Alonso – 8 pergalės (iš 32, t.y. 25 proc.)
- L.Hamiltonas – 5 pergalės (iš 71 t.y. 7 proc.)
- S.Vettelis – 0 pergalių (!)