Lenktynių naujienos ir rezultatai – rubrikoje GAZAS.lt
Per dešimtmetį – beveik tuzinas skirtingų automobilių
Su aukščiausios kategorijos „Audi R8 GT3“ automobiliu šiemet startuosianti „Bio-Circle & HSG Service by Dynami:t“ komandos siela Mantas Matukaitis skaičiuoja jau 12-us metus „Aurum 1006 km“ lenktynėse. Per daugiau nei dekadą lenktynininkas nuėjo ilgą kelią vairuodamas populiariausius, išskirtinius ir greičiausius automobilius.
Pirmąjį savo lietuvišką „Le Maną“ Mantas suvažiavo su vis dar trasoje matomu Dovilo Čiutelės „Lada 2104“ universalu, vėliau vairavo įvairius BMW modelius, tada perėjo prie modernių gamyklinių „Porsche“ modelių, vėliau bandė išvažiuoti savadarbiu „Chevrolet Corvette Z06“ automobiliu, išbandė „Lamborghnini Huracan ST“, praėjusiais metais lenktyniavo GT4 klasės „Ginetta“, o šiemet sėdo į kėbulinių automobilių olimpą – „Juta Racing“ prižiūrimą „Audi R8 GT3“.
Matukaitis, kaip patyręs lenktynių mėgėjas sako, kad varžybose ieško ne tik bekompromisio greičio, bet ir malonumo vairuojant. Praleisdamas pirmuosius BMW modelius jis per šią prizmę įvertino paskutinius greičiausius savo vairuotus automobilius.
„Corvette“ – smagiausias, „Porsche“ trūksta emocijos
„Įspūdingiausiu automobiliu, be jokios abejonės, buvo „Chevrolet Corvette Z06“, su įspūdingai garsiai riaumojančiu 7,2 litro V8 varikliu, kuris šaudė metro ilgio ugnis iš šonuose sumontuotų duslintuvų, pagreitis lipdė prie sėdynės taip, kaip niekas kitas. Tai buvo savadarbis mūsų kūrinys, ne itin paprastas vairuoti, bet labai charizmatiškas ir mielas širdžiai, nors tai buvo monstras, bet tai buvo mūsų vaikas“, – geriausiais įspūdžiais prisiminė išskirtinę techniką.
„Corvette“ buvo itin greita tiesiojoje, bet „Porsche“ vėliau parodė, kad greitis nebūtinai turi būti dramatiškas. „Bio-Circle & HSG Service by Dynami:t“ komandos lenktynininkas sako, kad ankstesnės, 991 kartos jo „Porsche 911 GT3 Cup“ modelis važiavo labai lengvai, lėtai, rodos, nereikėjo įdėti jokių pastangų.
„Bet pasižiūri į rato laiką, ir supranti, kad ta drama nėra būtina, nereikia šūvių, garsaus burzgimo“, – paaiškino Mantas.
Tiesa, variklį už galinės ašies turintis „Porsche“ pasižymėjo ir specifinėmis valdymo savybėmis – sukant į posūkį reikėjo laikyti stabdį prispaudžiant priekinę ašį. Automobilis buvo greitas, jis supažindino „Dynami:t“ komandą su gamykline technika, tačiau Mantas sako, kad „Porsche“ trūko charzimos. Jos su kaupu gavo „Lamborghini Huracan ST“ modelyje.
„Lamboghini“ suderino greitį su emocija, tačiau „Audi GT3“ – kitame lygyje
„Lamborghini“ – brutalus daiktas, pagreitis atrodė pats stipriausias iš visų vairuotų automobilių“, – aiškino Mantas.
Itališkas superautomobilis taip pat garsiai burzgė, šaudė ugnimis, bet ir važiavo greitai. Vis tik „Super Trofeo“ versija nebuvo tokia greita posūkiuose. Čia – galingomis aerodinaminėmis savybėmis pasižyminčios „Audi R8 GT3“ išskirtinumas.
„Audi“ ir „Lamborghini“ dalijasi tuo pačiu 5,2 litro V10 varikliu, jie ir šiaip panašūs. Tačiau skiriasi labiau, nei tikėjausi. „Audi“ visiškai kitas automobilis. „Lambo“ buvo skirtas tiesiosioms, o „Audi“ – posūkiams. Pagreičio pojūtis vokiškame superautomobilyje netgi mažesnis. Kita vertus, kai iš posūkio išleki bent 10 km/val didesniu greičiu, suprantama“, – aiškino M. Matukaitis.
Taigi GT3 technika, nors iš šono atrodo itin greita ir garsiai riaumojanti, ji suteikia šiek tiek mažiau emocijų vairuotojui. Ji yra greitesnė posūkiuose, tačiau ir reikalauja didelio preciziškumo vairuojant.
„Smagiausiu automobiliu buvo mūsų kūdikis „Chevrolet Corvette“, jis turėjo itin daug šarmo, tačiau gamykliniai modeliai nepalyginamai greitesne. „Porsche“ – nuobodokas, „Lamborghini“ buvo smagus, ir gerai valdomas. Kaip geras, aštrus peilis. Tačiau „Audi“ – jau kitas lygis, kaip chirurginis skalpelis. Išmokus jį meistriškai valdyti – niekas nepralenks“, – visus smagiausius automobilius apibendrino lenktynininkas.