Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kokius mitus paneigė 21-osios „Aurum 1006 km lenktynės“

Du dešimtmečius, kiek gyvuoja Palangoje rengiamos maratoninės lenktynės, dar nė karto čempionų komandai nebuvo pavykę apginti prieš metus iškovoto titulo. Taip pat pastaruoju metu lenktynių nelaimėdavo komanda, kuri kvalifikacijoje demonstruodavo greičiausią laiką.
„Aurum 1006 km“ lenktynių finišas
„Aurum 1006 km“ lenktynių finišas / Arno Strumilos ir Vytauto Pilkausko nuotr.

Užteko peržengti renginio trečiojo dešimtmečio slenkstį, ir šie kerai sėkmingai įveikti.

21-mą kartą surengtas „Aurum 1006 km lenktynes“ laimėjo ta pati komanda, kuri čia triumfavo ir pernai - „Circle K milesPLUS Racing Team“ ir jos ketvertukas Julius Adomavičius, Jonas Gelžinis, estas Ralf Aron ir Oskaras Brazaitis, su „Porsche GT3 Cup Gen2“ ne tik nukalę įspūdingą absoliučią pergalę, bet ir šventę pergalę GT Open klasėje.

O. Brazaičiui komanda patikėjo finišuoti, o finišo liniją, įveikęs visus 373 ratus arba 1006 km distanciją, jis kirto nuo starto prabėgus 8 val. 43min. 17 sek.

Įkvėpė sėkmė kvalifikacijoje

Ko gero pamatai šiam laimėjimui buvo padėti dar lenktynių išvakarėse, kai „Circle K milesPLUS Racing Team“ pergalę šventė ir kvalifikacijoje bei po jos sekusiose „Super Pole“ varžytuvėse.

Laimėta įspūdingai. R. Aronas vieną trasos 2682 metrų ilgio ratą apsuko per 1min. 08, 973 sek. Estui pristigo tik mikroskopinių 0,066 sek. dalių iki trasos rekordo, kurį pernai čia pasiekė latvis Konstantinas Calko, tą patį atstumą įveikęs per 1 min. 08,907 sek.

"Porsche" ir Jono Gelžinio rekordai

„Rekordas tikrai būtų buvęs, jei netvyrotų toks karštis“, - įvykusioje spaudos konferencijoje sakė komandos sportininkas Jonas Gelžinis, kuriam šios laimėtos lenktynės – jau devintoji pergalė Palangoje. Ko gero, negreitai kam bus lemta pranokti Joną.

Tai kartu ir dar viena „Porsche“ pasirinkusiųjų komandų pergalė. Iš 21 jau įvykusių maratoninių lenktynių net 14 laimėjo pilotavę būtent šios markės automobilius.

Kalbėdamas apie pergalę lėmusius faktorius, nugalėtojų komandos atstovas O. Brazaitis buvo atviras ir neslėpė, jog visa komanda jos tikėjosi ir bent jau jiems patiems tai nebuvo staigmena.

Po varžybų vykusioje nugalėtojų ir prizininkų apdovanojimo ceremonijoje lenktynių laimėtojams įteiktas pagrindinis trofėjus – pereinamoji taurė, ant kurios antrąsyk pamečiui išgraviruotas ekipos pavadinimas ir kurią jie savo sportinių laimėjimų kolekcijoje saugos iki kitų, 22-ųjų lenktynių Palangoje 2021-aisiais.

Nugalėtojus sveikino „Aurum 1006 km lenktynes“ rengiančios VšĮ „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis, vienodas padangas pateikusios „Hankook Motorsport Europe“ automobilių sporto Europoje direktorius Manfredas Sandbichleris, kiti automobilių sporto organizatoriai ir sirgaliai.

Lietuvos automobilių sporto federacijos prizą už greičiausiai lenktynių metu nuvažiuotą ratą einantis jos vadovo pareigas Kastytis Torrau įteikė estui R. Aronui, kuris 211 lenktynių ratą įveikė per 1 min. 09,553 sek., arba šiek tiek greičiau, nei pernai.

Prizininkų šešetukas

Nors sakoma, jog automobilių lenktynėse yra tik viena – pirmoji vieta, tačiau neretai ir antroji būna nemažiau įspūdinga. Ypač – nukalta atkaklioje, permainingoje kovoje.

VIDEO: „Aurum 1006 km“ lenktynės: po beprotiškos dienos – finišas ir apdovanojimai

Būtent tokią šeštadienį sirgaliams pateikė „Porsche Club by LG OLED“ komanda Mantas Janavičius, Arūnas Tuma, Marius Bartkus ir Aurelijus Rusteika, vairavę „Porsche 911“. Antrosios vietos laimėtojai tokia pačia pozicija džiaugėsi ir GT Open klasėje.

Būtent dėl antrosios vietos virė dramatiškiausia kova. Į ją kėsinosi ir „Noker Racing Team“ komanda su „Volkswagen Golf GTI“, o jį į finišą atvairavęs Justas Jonušis būtent paskutiniajame savo rate pasiekė greičiausią rezultatą.

Tai itin daug pasako apie vyravusį komandos, kurią sudarė dar ir Kęstutis Stasionis, Sten Piirimagi, ir Egidijus Valeiša, ryžtą siekiant aukštesnės pozicijos.

Nors antrieji ir tretieji prizininkai įveikė po 359 ratus, 34,687 sek. deficitas „Noker Racing Team“ šįsyk lėmė trečiąją vietą, tačiau ji kopė ant nugalėtojų pakylos aukščiausiojo laiptelio TCR klasėje.

Ketvirtoji bendrosios įskaitos ir trečioji GT Open klasėje vietos atiteko „Vytautas Gazuotas“ Arūno Strumskio, Mindaugo Platūkio, Lino Skardžiuko ir Ramūno Čapkausko ketvertukui, vairavusiam
„Porsche GT3 Cup“.

Penkti buvo „Gera dovana-RD Sings“ sportininkai Egidijus Gutaravičius, Paulius Paškevičius, Audrius Butkevičius ir Žilvaras Aleksas, vairavę įspūdingąjį „Lamborgini Huracan“.

Bendrosios įskaitos prizininkų šešetuką užbaigė „Sauda by GSR“ ir jos „Volkswagen Golf GTI TCR“ į finišą atvairavusi pirmoji ant nugalėtojų pakylos dailiosios lyties atstovė Ernesta Globytė, kuri kartu su Mindaugu Liatuku ir Mariumi Miškūnu džiaugėsi antrąja pozicija TCR klasėje.

VIDEO: Istoriniai automobiliai „Aurum 1006 km“ lenktynėse

Atkakli kova klasėse

Ne visi lenktynėse vairuoja tokius galingus ir greitus automobilius, leidžiančius komandai austi viltis apie aukščiausias pozicijas.

Todėl pergalė savo klasėje, kur varžovai lygiaverčiai su lygiaverte technika, ne mažiau garbinga.

Likę pirmieji už prizininkų šešetuko pergalę GT4 klasėje šventė „Porsche Baltic“ komanda Ieva Šlimas, Anton Hegelman, Edgaras Zujus ir Robertas Kupčikas, vairavę „Porsche CaymanGT4 ClubSport“.

Jie pranoko antruosius GT4 prizininkus, svečius iš Didžiosios Britanijos, „DHR-Ignera/Autovesta“ šeimyninę Dave, Drew ir Micko Holandų komandą, atvežusią į Palangą naujitėlaitę „Ginetta G55“.

„Proflame by IRP“ komandos lenktynininkai Darius Ardavičius, Lukas Laukaitis ir Kristijonas Pelanis su BMW M2 triumfavo SP4 klasėje, o „Ántėja.lt racing team“ Rimo Cesiulio, Vido Gedučio, Audriaus Griciaus ir Jono Bartkaus ekipa su BMW135D – dyzelių.

Svečiai iš Estijos - „Joujaam“ Andres Altpere, Sven Karuse, Kristo Miagi ir Andres Ringo ekipa su BMW 325 iš Palangos išsivežė pergalę TC3 klasėje, o Kauno ASK sportininkai Dovilas Čiutelė, Paulius Novakas, Vincas Zaleckis ir Eugenijus Sladkevičius su raudonąja Lada 2104 buvo pirmi SP3 klasėje.

TC2 klasės nugalėtojais pripažinti „GaGa studio racing team“ atstovai Michal Klonovski, Andrius Žiogelis, Šarūnas Dailidė ir Andrius Maniušis, vairavę „Honda Civic“, o TC5 – Tarzanija-Racing“ sportininkai Karolis Blėdis, Aurimas Lekavičius ir Tomas Isiūnas, važiavę su „Audi S4“.

Niekas nenorėjo pralaimėti

Lenktynės užtruko kiek ilgiau nei pernai, nors didelių avarijų ir nebuvo. Tačiau būta apmaudžių atsitrenkimų į trasos atitvarus, kitų smulkių incidentų, kurių neišvengė net labai patyrę sportininkai, daugkartiniai šių varžybų dalyviai, tarp jų ir Ramūnas Čapkauskas.

Lenktynininkai kaltino varginusį karštį ir didelę įtampą.

Dėl variklio gedimo iš lenktynių buvo priversta pasitraukti jauniausioji „DHL Racing Team“ komanda, gerai pradėjusi varžybas ir teikusi daug vilčių.

Dėl techninių gedimų lenktynių nebaigė ir „RD SignsPolyplast Racing team“ su BMW Z4 bei „RSV Motors – Analitika360.lt“ komanda, kurios sportininkai vairavo BMW M3.

Ko gero daugiausia apmaudo liejo „Dynami:t energy by Baltic Petroleum“, puosėjusi itin dideles viltis, įsigijusi galingą „Porsche 911 GT3 Cup“ automobilį, tačiau taip ir neišvažiavusi į lenktynių trasą dėl variklio gedimo per pirmąsias penktadienio treniruotes.

Nors ekipa dėjo visas pastangas, tačiau reikiamų detalių skubiai rasti nepavyko.

Beliko kaip ir kitoms, kitokias nesėkmes patyrusioms ekipoms, tik guostis, kad vargu ar būna varžybų, kuriose išganingąjį finišą kirstų visos startavusios komandos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos