2019 01 10 /2022 12 29

Koks beprotis ryžtųsi važiuoti į Dakaro pragarą „Vespa“? Tokių buvo net keturi

Dakaro ralis – vienos sudėtingiausių lenktynių pasaulyje. Šio įspūdingo renginio istorijoje – daugybė mirčių, rimtų sužeidimų, kraujo ir ašarų. Dakaras niekada nebūna lengvas, tačiau žmonės jam vis tiek ryžtasi. Aišku, įveikti šį ralį lengviau su tinkamais ratais, bet 1980 metais į Dakarą keturi bepročiai išsiruošė „Vespa“ motoroleriais.
Ivanas Černiavskis mojuoja fotografui (Rallye Dakar nuotrauka)
Ivanas Černiavskis mojuoja fotografui (Rallye Dakar nuotrauka)

Visos Dakaro naujienos vienoje vietoje (spauskite čia)

Kad geriau suprastumėte, koks pakvaišęs turi būti žmogus, kad ryžtųsi „Vespa“ motoroleriu įveikti Dakarą, paminėsime keletą faktų. Visų pirma, tais laikais lenktynės vykdavo nuo Paryžiaus iki Dakaro (Senegalo sostinės). Taigi daugiau nei 10 tūkstančių kilometrų, į kuriuos įėjo ir Sacharos dykumos pakraštys.

Iš tiesų, didžioji dalis tuometinės trasos nebuvo dėkinga ne tik motoroleriams, bet ir daugeliui motociklų. Juk tokie gamintojai kaip „Yamaha“, KTM ir „Honda“ Dakarui savo motociklus ruošė specialiai.

TAIP PAT SKAITYKITE: 15min paaiškina: kodėl Dakaro ralis nebeturi nieko bendro su pačiu Dakaru?

Itin sudėtingos sąlygos, karštis ir greitis visiems ralio dalyviams kėlė didžiulį iššūkį. Ypač 198 kubinių centimetrų varikliu į priekį genamam „Vespa P200E“ motoroleriui. Šis motoroleris buvo stebėtinai greitas ant lygaus asfalto – maždaug 10 AG leido pasiekti ir 95 km/val. greitį. Nors kaip motoroleriui jis buvo nemažas, šis oru aušinamas vieno cilindro variklis nebuvo sukurtas tokio sudėtingumo iššūkiams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų