Atidėjimo priežastis ta pati – COVID-19 arba koronavirusas, dėl kurio miršta žmonės, stoja verslai, įvairūs sporto renginiai bei kiti dalykai.
Visame pasaulyje itin drastiškai pakoregavęs visų planus, koronavirusas pakoregavo juos ir lietuviškai Pasaulio ralio kroso „ESmotorsport“ komandai, besiruošiančiai antrajam savo sezonui šiame čempionate.
Visų pirma jau tapo aišku, kad nei viena komanda, tame tarpe ir lietuvių, nevyks į Barseloną, kur turėjo prasidėti 2020 metų čempionatas.
Iššūkiai ne tik lenktynininkams
Antra, Lietuvoje „Škoda Fabia WRX“ lenktyninį automobilį tobulinanti ir naujam sezonui jį ruošianti Ernesto Staponkaus įkurta „ESmotorsport“ komanda susidūrė ir su papildomais iššūkiais dėl paskutiniu metu apriboto žmonių ir prekių judėjimo tarp valstybių.
Štai iš Prancūzijos yra neišleidžiami du „Oreca“ variklių ir elektronikos inžinieriai, kurie šiuo metu turėjo jau būti Lietuvoje ir dirbti prie lietuvių komandos automobilio pagrindinių agregatų sureguliavimo. Taip pat į Lietuvą negali atvykti ir „Škoda“ inžinierius iš Čekijos. Iš šios šalies net neleidžiama išvykti automobiliu.
Koronavirusas paveikė ne tik žmonių, bet ir prekių judėjimą. Yra tikimybė, kad „ESmotorsport“ komandos nepasieks Jungtinėse Amerikos Valstijose užsakyti turbokompresoriai, taip pat atsirado ir didelė problema su „Cooper“ padangomis. Jos yra gaminamos Didžiojoje Britanijoje ir toliau paskirstomos per tiekėją iš Belgijos.
Pas belgus padangų sandėliai jau tušti, todėl lietuviams jų gauti nepavyko.
Lietuvių komanda planavo papildomai įsigyti keletą padangų komplektų planuotiems patobulinto automobilio testams, kuriuos taip pat gali tekti nukelti dėl visą šį chaosą pasaulyje sukėlusio koronaviruso. Tikėtina, kad teks keisti testų trasą bei numatytą jų datą.
Įdomu tai, kad Pasaulio ralio kroso čempionate naudojama mono-padanga, kas reiškia, jog visos komandos privalo naudoti tik vieno gamintojo, t.y., „Cooper“ padangas, kurių neaišku, kiek laiko gali nepavykti gauti. Taigi tai rimtas iššūkis visiems čempionato dalyviams.
„Visa ši situacija atrodo taip, lyg tai būtų filmas, tačiau galiausiai suvokiame, kad tai yra itin sudėtinga realybė, prie kurios bandome prisitaikyti ir įveikti netikėtai dėl to atsiradusius iššūkius. Tai nėra lengvas metas visiems – automobilių sporto reikalai yra itin platūs – vyksta pasauliniu mastu, bei viskas yra stipriai tarpusavyje surišta, ir esant tokiai situacijai, kurią iššaukė koronavirusas, niekada nežinai, kurioje stadijoje kas nors gali pristabdyti arba visiškai sustabdyti visą be priekaištų veikiantį mechanizmą“, – sakė „ESmotorsport“ komandos vadovas Robertas Maneikis.
Portugalija ir antras automobilis
Antrasis 2020 metų Pasaulio ralio kroso čempionato etapas, kuris po atidėto Ispanijos etapo dabar kalendoriuje tampa pirmuoju, yra Portugalijos RX. Jis numatytas gegužės 2-3 dienomis. Žinoma, visiškai nėra aišku, ar ir jo neteks nukelti.
Alternatyvi data atidėtam Barselonos etapui galėtų būti liepos 25-26 d.
Atidėjus Ispanijos etapą, organizatoriai ieško jam alternatyvios datos, kuri galėtų būti liepos 25-26 d., tačiau ji dar nėra oficialiai patvirtinta.
Tuo tarpu lietuviška, Ernesto Staponkaus įkurta „ESmotorsport“ komanda 2020 metų Pasaulio ralio kroso sezone su vienu automobiliu ruošiasi startuoti visuose etapuose kaip ne nuolatinė (non-permanent) dalyvė, todėl komandos fanai jos neišvydo kovo 11 dieną paskelbtame nuolatinių (permanent) dalyvių sąraše, kuriame yra 13 lenktynininkų.
Komanda taip pat ruošia ir antrą lenktyninį „Škoda Fabia WRX“ automobilį, kuris prisijungs šio sezono eigoje.