Atrodo, tokia kooperacija ateityje turėtų išeiti į naudą – „nežmonišku“ dalyvių skaičiumi galinčios pasigirti LAŽLČ (šįkart lenktyniavo 4 sportininkai, ankstesniuose dviejuose etapuose – 3 ir 7) pagaliau buvo perduotos organizuoti žiūrovus mokantiems pritraukti patyrusiems žmonėms ir įdomaus renginio metu, tad nors dalyvių ir nesulaukė daug, lenktynes stebinčiųjų auditorija buvo turbūt 100 kartų didesnė nei ankstesniuose etapuose. Ir tai leidžia tikėtis, kad šios varžybos turi potencialą. Nes juokingai atrodo, kai ant apdovanojimų pakylos atsiimti „Open 1“ klasės apdovanojimo pakviečiamas vienas žmogus. Kitos LAŽLČ klasės „Open II“ – 2 žmonės (kelis ratus nuvažiavęs Eidmantas Nekrošius dėl variklio gedimo pasitraukė iš kovos). Ir dar, pagal šių varžybų nuostatus, vedama kažkas panašaus į komandinę įskaitą – nors komandų yra lygiai tiek pat, kiek ir dalyvių.
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./Finalinis 2011 metų „Fast Lap“ etapas |
Vis tik praėjusio šeštadienio vinis buvo ketvirtasis, finalinis, „Fast Lap“ etapas. Prieš varžybas buvo aišku, kad kova virs stipri – tapti nugalėtoju bendroje viso sezono įskaitoje varžėsi net 6 sportininkai. Kiekvienoje atskiroje klasėje taip pat bent 2 žmonės pretendavo tapti nugalėtoju.
Grupinių važiavimų metu, varžantis dėl greičiausiojo rato, rezultatai nenustebino: geriausius laikus parodė ne pirmus metus „Fast Lap“ važiuojantys Jonas Poškus, Vytas Bilinskas bei Andrius Firantas. Gerąja prasme nustebino Izidorius Paukštys – iš jo tokio tempo nesitikėjo nei žiūrovai, nei konkurentai.
Klasių įskaitos „Top3“ (šie laikai skiriasi nuo įprastai demonstuojamų „Nemuno žiede“ – dėl pakeistos starto-finišo lėtėjimo zonos konfigūracijos šis iš pilonų sudarytas posūkis tapo aštresnis ir lėtesnis):
A1600
Vieta | Lenktynininkas | Automobilis | Laikas |
1 | Paulius Natalevičius | Honda CRX | 1:27.966 |
2 | Deividas Sakalauskas | Honda Civic | 1:28.090 |
3 | Kasparas Skyrelis | Honda Civic | 1:28.821 |
A2000
Vieta | Lenktynininkas | Automobilis | Laikas |
1 | Andrius Firantas | Honda S2000 | 1:24.014 |
2 | Marekas Matvejevas | Lotus Elise | 1:24.271 |
3 | Marius Miškūnas | Honda Integra Type-R | 1:27.105 |
A3000
Vieta | Lenktynininkas | Automobilis | Laikas |
1 | Mindaugas Vaitiekaitis | BMW 320 | 1:27.243 |
2 | Benas Černiauskas | Honda Civic VTI-T | 1:27.444 |
3 | Dmitrijus Barysovas | Honda Prelude | 1:27.993 |
A3000+
Vieta | Lenktynininkas | Automobilis | Laikas |
1 | Jonas Poškus | Mitsubishi Lancer Evo VIII | 1:22.227 |
2 | Vytas Bilinskas | Mitsubishi Lancer Evo VIII | 1:22.580 |
3 | Izidorius Paukštys | Nissan 200SX S14 | 1:24.254 |
Šių metų „Fast Lap“ naujovėje – „Race“ lenktynėse, kur dalyviai varžosi dėl pozicijų, o ne greičiausio rato – geriausiai pasirodė V.Bilinskas, nugalėjęs abiejuose važiavimuose. Antras abukart buvo A.Firantas, trečias – šių varžybų naujokas Egidijus Bulotas, važiavęs retai lenktynėse sutinkamu „Porsche 968 RST“ automobiliu.
Pirmame „Race“ važiavime begalines žiūrovų ovacijas kėlė įnirtinga kova tarp A.Firanto ir Manto Neverdausko – siūlome pasižiūrėti vaizdo siužetą (garsai – tik iš A.Firanto „Honda S2000“).
Antrajame važiavime A.Firantas inirtingai vijosi nuo varžybų pradžios į priekį pabėgusį V.Bilinską ir prasidėjus paskutiniam ratui pastarasis jau labai gerai matė baltosios „Honda S2000“ priekį savo veidrodėliuose. O finišas „davė vaizdų“ visiems prie starto-finišo linijos susirinkusiems žiūrovams – V.Bilinskas kiek pavėlavo stabdyti prieš paskutinįjį, specialiai šioms varžyboms pakeistą iš pilonų sudarytą posūkį, o A.Firantas, viską darydamas teisingai ir nespėjęs sustabyti prieš staiga važiavimo trajektoriją pakeitusį mėlyną „Mitsubishi“, stumtelėjo jį iš galo, apgadindamas savo priekinį ir galinį „Evo“ buferius.
Tačiau šis incidentas pozicijų nepakeitė – V.Bilinskas finišavo pirmas, o A.Firantas antras.
„Fast Lap Race“ „Top3“:
„Extreme Fun“ (virš 2000 cm3) klasė
Vieta | Lenktynininkas | Automobilis | 1 Race | 2 Race | Viso |
1 | Vytas Bilinskas | Mitsubishi Lancer Evo VIII | 25 | 25 | 50 |
2 | Andrius Firantas | Honda S2000 | 18 | 18 | 36 |
3 | Egidijus Bulotas | Porsche 968 RST | 15 | 15 | 30 |
„Super Fun“ (iki 2000 cm3) klasė
Vieta | Lenktynininkas | Automobilis | 1 Race | 2 Race | Viso |
1 | Pranas Sasnauskas | Honda Civic GSR | 25 | 25 | 50 |
2 | Deividas Sakalauskas | Honda Civic | 18 | 18 | 36 |
3 | Gediminas Zabotkus | Honda Civic | 12 | 8 | 20 |
Kartu su „Race“ dalyviais vyko ir jau minėtos LAŽLČ varžybos. Čia „Open 1“ klasėje Artūras Putna su „Alfa Romeo 155 ZE“ užėmė pirmąją vietą. Antro dalyvio šioje klasėje nebuvo, tad A.Putna ant nugalėtojų podiumo stovėjo vienas.
Mariaus Čiutelės/Photopro.lt nuotr./Antanas Vėbra, „Mazda 323“ |
„Open 2“ klasėje pirmas buvo Evaldas Ugenskas su BMW 3, antras liko Mantas Neverdauskas su „Honda Civic“ – dėl starto metu lūžusio pusašio jis nedalyvavo antrame važiavime, tad prarado viltį užlipti ant aukščiausio nugalėtojų pakylos laiptelio, nors ir buvo laimėjęs pirmąjį važiavimą.
„Fast Lap“ finalas
Turbūt labiausiai laukiama viso renginio dalis – stipriausi grupėse važiavę lenktynininkai, surinkti į vieną vietą ir per 30 minučių turintys išsiaiškinti nugalėtoją. Čia stipriausius nervus demonstravo stomatologu dirbantis J.Poškus, o antras liko V.Bilinskas. Dėl trečiosios vietos virė įnirtinga kova – A.Firantas ir I.Paukštys bent keturis kartus keitėsi pozicijomis ir vis gerino savo vieno rato įveikimo laikus, tačiau I.Paukščiui neįveikiama riba pasirodė 1:24.807 min. – A.Firantui ši riba buvo kiek daugiau nei viena dešimtąja sekundės mažesnė.
Vieta | Lenktynininkas | Automobilis | Laikas |
1 | Jonas Poškus | Mitsubishi Lancer Evo VIII | 1:22.515 |
2 | Vytas Bilinskas | Mitsubishi Lancer Evo VIII | 1:22.794 |
3 | Andrius Firantas | Honda S2000 | 1:24.660 |
Iki finalinio etapo bendroje įskaitoje pirmavęs Tomas Gruzdys, finale likęs septintas, turės tenkintis antrąja vieta šiame sezone – jį aplenkė puikius važiavimus visą dieną demonstravęs J.Poškus, laimėjęs visur, kur tik dalyvavo. Trečias bendroje įskaitoje liko šeštas finale buvęs Tadas Lučkaitis.
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„Fast Lap Race“ ir LŽLČ varžybos |
Apibendrinimas
Pokyčiai Lietuvos žiedinėse lenktynėse atėjo. Kad ir po truputį, bet, atrodo, daugumai žmonių žodžiai „autosportas“ ir „ralis“ greitai nebebus sinonimai. Mėgėjiškai pradėti organizuoti „Fast Lap“ bei „BF Goodrich“ mini žiedo renginiai auga ir žiūrovų skaičiumi jau seniai aplenkė profesionalias varžybas. Dalyvių turima technika jie irgi nusileidžia nedaug.
O pirmoji mėgėjų ir profesionalų kooperacija – kartu organizuoti „Fast Lap“ ir LAŽLČ renginiai – atverčia naują puslapį abiejų lenktynių istorijose. Paskutinis LAŽLČ etapas taip pat bus organizuojamas kartu su dar ne itin pripažintu, bet žiūrovų turinčiu renginiu – „BF Goodrich“ mini žiedo varžybomis rugsėjo 24-25 dienomis.
Galbūt kitąmet ir 4 valandų (nuo 2012 m. – „333 km“) lenktynėms bus skirta daugiau dėmesio? Vis tik atrodo graudžiai, kai dalyvių į lenktynes susirenka daugiau nei žiūrovų, kuriems už stovėjimą ant molio ir nuobodų žiūrėjimą į 33 bolidų sukamus ratus keturias valandas tenka sumokėti 20 litų.