T.Neuville paranki startinė pozicija
Safari ralio metu susidarė įdomi situacija. Net iš esmės žemą P5 (pelnė 19 taškų) vietą galutinėje ralio įskaitoje pelnęs belgas T.Neuville, dėl savo sėkmingo pasirodymo sekmadienį ir „Power stage“ ruože vis vien padidino savo taškų persvarą prieš bendroje įskaitoje jį šešiomis minutėmis aplenkusį ir aukštesnę vietą ralyje užėmusį E.Evansą (P4 ir 16 taškų Safari ralyje).
Atrodo, kad naujos čempionato taškų sistemos kuriozai kartojasi.
Nors ir iki šiol belgas Kroatijoje yra pasiekęs tik podiumą, pirma startinė pozicija ant asfaltinės dangos paprastai yra privalumas, o ypač tokiame ralyje kaip Kroatijos, kur keliai pravažiavus pirmiesiems sportininkams yra sparčiai padengiami purvu.
Tuo tarpu antroje vietoje čempionate esantis E.Evansas pernai Kroatijoje triumfavo. Velsietis praeityje yra sakęs, kad čempionatus laimi tie, kurie maksimaliai išnaudoja savo blogas dienas, ką bent kol kas sėkmingiau daro konkurentas T.Neuville.
Vos šešiais taškais nuo čempionato lyderio atsiliekančio Elfyno šansai Kroatijoje prie jo priartėti (ar net aplenkti) atrodo tikrai solidžiai.
Greičio ruožų surašymo metu dalyvius pasitiko sniegas:
Trečią poziciją WRC čempionate kol kas užimantis A.Fourmauxas („M-Sport Ford“) šiemet maloniai stebina. Atrodytų pagaliau brandžiai važiuojantis prancūzas stebina savo profesionalumu. Jis nebando kiekviename ruože parodyti pasauliui koks greitas jis gali būti ir tai vis duoda apčiuopiamus rezultatus. Jei jis ir toliau išlaikys šaltą protą – laisvai galime iš jo sulaukti ir trečio podiumo iš eilės.
Bendra čempionato įskaita:
Startuos S.Ogier ir A.Mikkelsenas
Daugelis S.Ogier fanų turbūt džiaugiasi jo sugrįžimu. Tiesa ta, kad viena iš jo dalyvavimo tik dalyje čempionato etapų priežasčių ir yra vėlesnė, paprastai naudinga startinė pozicija, kuri pagerina galimybes kautis dėl pergalių. Visgi Kroatijoje startuoti vienam paskutinių ir tuomet bandyti išsilaikyt ant purvo padengto asfalto toli gražu nėra tai, ko norėtųsi.
Taip, Sebastienas tikrai yra tas autsaideris, iš kurio galima tikėtis daugiausiai staigmenų. Juk būtent jis 2021 m. laimėjo inauguracinį Kroatijos ralį, bet net jei ir ralis prancūzui gerai nesusiklostytų, jis bent jau galės pasistengti padėti savo „Toyota“ komandos draugams. Nudžiaudamas taškus iš konkurentų „super sekmadienio“ įskaitoje.
Andreasas Mikkelsenas
Tarp dalyvių bus ir „Hyundai“ komandos gretose startuosiantis Andreasas Mikkelsenas. Praeityje dukart WRC-2 kategorijos čempionu tapęs norvegas dažnai įvardijamas kaip asfaltinės dangos specialistas.
Tai bus jau 134-tas norvego WRC ralis karjeroje
Praeityje net tris kartus Monte Karle WRC-2 klasėje laimėjusiam A.Mikkelsenui tai bus jau 134-tas WRC ralis karjeroje.
Šiemet 34-erių metų sportininkas jau kartą startavo sau gerai pažįstamame Monte Karle ir vairuodamas „Rally1“ klasės „Hyundai“ automobilį finišavo P6 vietoje. Vis dėl to Kroatijoje, turint omenyje jo nepalankią startinę poziciją ir patirties šiame ralyje stoką (čia startavo tik kartą 2021 m.), iš norvego tikėtis gerų rezultatų bus naivu.
O ko tikėtis iš O.Tanako?
Kol kas esto sugrįžimas į „Hyundai“ yra nuviliantis. Po trijų ralių jis čempionato įskaitoje užima tik ketvirtąją vietą ir jau 34-iais taškais atsilieka nuo čempionato lyderio.
Estas Kroatijoje privalo už pergalės kabintis nagais ir dantimis, kad įrodytų, jog „Hyundai“ turi ne vieną dėl pergalių galintį kovoti ralistą. Jei Ottas ir čia patirtų nesėkmę, tik dar labiau priartėtų prie pagalbininko rolės T.Neuville kovojant dėl titulo.
Geroji dalis yra tik tai, kad estas Kroatijoje tradiciškai visuomet būdavo stiprus (abu paskutinius kartus čia finišavo P2 vietoje), o blogoji, kad jis startuodamas po T.Neuville ir E.Evanso neabejotinai turės taikstytis su purvinesne kelio danga.
Nepaisant to čia ir yra dalis WRC žavesio, kad šiose varžybose galiausiai visuomet paaiškėja, kas geba geriausiai prisitaikyti prie nepalankių sąlygų.
Kroatijos WRC ralio apžvalga: