Visa informacija ir rezultatai – lenktynių polapyje
„GERA DOVANA – ŠIAULIAI by Rd signs“ komandos vadovas Eugenijus Andrulis tvirtina, kad iš pradžių reikėtų atskirti dvi grupes – tai GT3 ir CUP kategorijų automobiliai. GT3 kategorijai būtent priskiriami abu „Audi R8 LMS“ automobiliai ir „Mercedes AMG GT3 Evo“.
Pašnekovo ekipos „Lamborghini Huracan ST“ atitinka CUP kategoriją. Eugenijus Andrulis atskleidė, kuo jų ekipos bolidas skiriasi nuo minėtų oponentų.
„GT3 automobiliai yra rimti sportiniai automobiliai, turintys visai kitokio dydžio padangas. Ten daug rimtesnė važiuoklė, stabdžiai ir taip toliau. Tas GT3 pranašumas labai atsispindi tose didžiosiose, rimtose žiedinių lenktynių trasose. Taigi, nors ir čia, „Aurum 1006 km“ lenktynėse pagal „Balance of performance“ taisykles visi esame aplyginti, bet GT3 gali vėliau stabdyti. Matėme tai ir treniruotėse, kai „Audi R8 LMS“ pagerino trasos rekordą.
Mūsų automobilis galbūt greitesnis yra tiesiosiose. Posūkiuose mes už GT3 lėtesni. Degalų sąnaudos tiek mūsų, tiek GT3 bolidų yra panašios. Manau, kad čia bus labai įdomu, nes kad ir kaip organizatoriai stengiasi sulyginti visų komandų pajėgumus, to šimtu procentų niekuomet padaryti neįmanoma. Tokiu atveju čia reikėtų mono klasės, kur visi važiuotų su identiška technika. O dabar automobiliai yra skirtingi, bet nuo to tik smagiau“, – pasakojo Eugenijus Andrulis.
„Circle K – Lesta Racing Team“ ekipos vadovas Haris Aleksandravičius sako, kad jų komandos „Audi R8 LMS“ bei varžovų „Mercedes“ yra pagaminti pagal tos pačios FIA GT3 klasės reikalavimus. Tai reiškia, kad automobiliai turi būti panašaus svorio, arklio jėgų bei restriktorių (angų, per kurias į variklį patenka oras) dydžių.
Aišku, varžybų organizatoriai, jei mato, kad kažkas yra greitesnis ar lėtesnis, svorio ir restriktorių pagalba tas sąlygas suvienodina. Lygiai taip pat apribojimai restriktoriams taikomi ir „Aurum 1006 km“ lenktynėse.
„Iš esmės automobiliai yra suvienodinti taikant apribojimus. Tarkime „Mercedes“ variklis yra didesnės kubatūros, bet jis turi mažesnius restriktorius – du po 35 mm. „Audi“ turi du po 40 mm, o „Lamborghini“ du po 41 mm. Kuo restriktorius mažesnio skersmens, tuo mažesnis oro kiekis įsiurbiamas į variklį. Taigi, restriktorių pagalba yra bandoma išlyginti nors labai panašias, bet šiek tiek vis vien skirtinas mašinas.
Kas liečia aerodinamiką, tai visi šie automobiliai yra itin platūs ir aerodinamiški, tačiau ši Palangos trasa nėra ta, kur galėtume išnaudoti visas šias galimybes. Turime tikrai efektyvų stabdymą ir gerą pagreitėjimą, bet pati aerodinamika šioje trasoje praktiškai niekur neveikia. Tačiau aš įsivaizduoju, kad didžiausia rezultato paslaptis slypi ne automobiliuose, o vairuotojuose. Supraskime, kad čia gali atsivežti kokį tik nori automobilį, bet nė vienas iš jų nelenktyniauja pats. Juos reikia vairuoti“, – sakė „Circle K – Lesta Racing Team“ komandos vadovas Haris Aleksandravičius.
„Nebankrutuok.lt-Balpol by Club Exit“ komanda į „Aurum 1006 km“ lenktynes šiemet atsivežė kiek naujesnį „Mercedes AMG GT3 Evo“ nei čia lenktyniavo praėjusiais metais. Anot komandos vairuotojo Deivido Jociaus, visi GT3 automobiliai yra labai panašūs ir kardinalių skirtumų čia ieškoti neverta. Jis pritaria kolegoms, kad kur kas daugiau čia lemia vairuotojų sugebėjimai.
„Šis automobilis yra tikras sportinis daiktas. Tarkime žemesnės GT klasės automobiliai yra tai, ką galima nusipirkti automobilių salone ir tuomet juos daryti sportiniais įdedant saugos lankus, pakabą ir kitus dalykus. O būtent šis „Mercedes“, lygiai taip pat kaip ir „Audi“, jau iškart yra gaminamas sportui. Iš gamyklos jie išrieda paruošti trasai ir su gatvėje esančiais tokiais pačiais modeliais turi mažai ką bendro. Nuo pakabos iki transmisijos – viskas čia jau yra „motorsportiniai“ daiktai tiesiai iš gamyklos“, – sakė Deividas Jocius.
Verta dar kartą priminti, kad „Balance of Performance“ taisyklės suvienodina automobilius, ribojant restriktorių dydžius, įpilamų degalų kiekį sustojimų metu ir kitus techninius rodiklius. Būtent dėl šios priežasties negalima nuvertinti ir itin gausaus būrio „Porsche“ automobilių, startuojančių šių metų lenktynėse. Nors jie nėra tokie greiti kaip GT3, bet turi mažesnį apetitą degalams.
Be to, kaip minėjo GT3 klasių atstovai, jų automobilių turimos aerodinaminės savybės Palangos trasoje padeda nedaug, o tai tik dar vienas koziris „Porsche“ rankose. Beje, būtent „Porsche“ automobiliai yra laimėję didžiąją dalį lenktynių per visą jų istoriją. Šio gamintojo modelius vairavusios ekipos Palangoje yra triumfavusios 15 kartų per 23 šių varžybų gyvavimo metus.