„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kuo ypatingas 2022-aisiais metais įsigaliosiantis naujasis WRC reglamentas?

Pastaruoju metu visas transporto pasaulis, ypač Europoje, suka ekologijos link, griežtėja šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijų ribojimai, visais būdais siekiama mažinti taršą. Niekuo nesiskiria ir autosportas. Jau daug metų gyvuoja „Formula E“ varžybos, Dakaro ralio organizatoriai siekia iki 2030-ųjų visiškai atsisakyti vidaus degimo variklius turinčių bolidų, dideli pokyčiai 2022 m. numatomi ir WRC pirmenybėse.
WRC Rally Estonia akimirkos
WRC Rally Estonia akimirkos / Alfonso Rakausko nuotr.

TAIP PAT SKAITYKITE: visos naujienos apie Dakaro ralį.

Turbūt dar puikiai prisimenate 1982 metais pristatytą legendinę B ralio grupę, vėliau ją keitė A grupė ir t. t. Nuo kitų metų turėsime visiškai naują „Group Rally 1“ grupę. Kuo ji skirsis nuo prieš tai buvusių?

Esminės kryptys: kaštų mažinimas ir tvarumas

2022 metais WRC čempionate dalyvaus trys gamintojai „Toyota“ („Toyota GR Yaris Rally 1“ automobilis), „Ford“ („Ford Puma Rally 1“) ir „Hyundai“ („Hyundai i20 N Rally 1“).

Pagrindinis naujojo reglamento akcentas – kaštų mažinimas ir sportinių bolidų supaprastinimas, taip siekiant ateityje sudaryti kuo palankesnes sąlygas debiutuoti naujiems gamintojams.

2022 metų ralio automobiliai pirmą kartą naudos hibridines technologijas. Norima, kad pasaulio čempionate naudojama technika kuo labiau priartėtų prie eksploatuojamų gatvėje. Paskutinį kartą FIA keitė reglamentą 2017 m. Naujieji bolidai išlaikys agresyvią išvaizdą ir skleis panašų garsą į dabartinius.

Ryškių pokyčių plika akimi nepamatysime. Nors ir ralio automobiliai išlaikys keturių varomųjų ratų sistemą, transmisija bus gerokai supaprastinta. Tas pats lauks ir važiuoklės, ji bus paprastesne, turės mažesnę ratų eigą. Taip pat mažinant kaštus bus supaprastinta ir degalų bako forma, turbokompresoriai.

Variklių pokyčiai

Esminis skirtumas, kad jau nuo 2022-ųjų 1.6 l darbinio tūrio varikliai naudos degalus, kuriuose negalės būti naftos produktų. Pagal naujo reglamento taisykles varikliai generuos 380 AG. Elektrinis motoras išvystys apie 100 kW galią. Taip pat bus ir baterija, skirta kaupti energijai. Ji bus kaupiama ir stabdant. Energijos atsargas taip pat bus galima papildyti ir tiesiog ją prijungus prie elektros tinklo. Pakrauti bateriją iki 80 proc. truks vos 20 minučių. Tamsioji viso to pusė bus svoris – hibridinė sistema pridės bolidui 85–90 kg svorio.

Kaip į naują WRC reglamentą reaguoja lenktynininkai ir komandų vadovai?

Kol dauguma WRC važiuojančių pilotų neskubėjo atvirauti apie tai, ką iš tikro mano apie naująjį reglamentą, Thierry Neuville, nevyniodamas žodžių į vatą, naujuosius pakeitimus drąsiai sukritikavo:

„Aš nepatenkintas visais šiais pakeitimais, kuriuos atlieka FIA ir gamintojai. Jie nuolat verčia ralio automobilius nuobodesniais, mažiau jaudinančiais. Tai apgailėtina, jie net pašalino kai kuriuos aerodinaminius elementus, padidino svorį. Tai vienareikšmiškai bloga kryptis, su kuria visiškai nesutinku. Aš tai esu sakęs daug kartų, tačiau manęs tiesiog niekas nenori išgirsti, o visi kiti lenktynininkai, net ir pritardami man, tiesiog neturi pakankamai didelių kiaušų viešai kritikuoti FIA sprendimus“, – sakė garsus ralio meistras.

Tačiau kritiškajam T.Neuville atšovė čempionate dalyvaujančios „M-Sport“ ralio komandos vadovas Richardas Milleneris: „Nenoriu pasirodyti šiurkštus lenktynininkų atžvilgiu, tačiau tiesa yra ta, kad ne jie finansuoja gamintojų lenktynių programas.“

Nors ir R.Milleneris sutinka, kad dėl „Rally 1“ grupės WRC pasikeis drastiškai, jis vis tiek mano, kad ši lenktynių serija ir toliau pasižymės inžinierių profesionalumu ir inovacijomis.

„Kai jūs pasižiūrite, kur dabar varžosi dalis stambiausių gamintojų – tai dauguma atvejų yra „Formulė E“. Joje tau viskas pateikta, atrodytų tik belieka užsidėti savo kompanijos logotipą ir tu jau dalyvauji. Mes nenorime pasukti tuo pačiu keliu, WRC čempionate visada reiks aukščiausio meistriškumo inžinierių, gamintojai čia visada norės pademonstruoti savo produktus ir išmonę. Palikdami WRC lengviau prieinamą mes tiesiog išlaikome galimybę turėti tuos seniai norimus keturis ar penkis automobilių gamintojus. Nors ir tai neįvyks per artimiausius dvejus ar trejus metus, manau, esame teisingame kelyje“, – savo įžvalgomis dalijosi R.Milleneris

Ko laukti 2022 metų WRC sezone?

Visi naujojo reglamento pokyčiai orientuoti į vieną tikslą – kad pagaminti pasaulio čempionate galintį dalyvauti automobilį būtų kuo paprasčiau ir pigiau. Norima, kad atėję nauji gamintojai galėtų jau netrukus kovoti dėl pergalių. Tikimasi, kad pokyčiai sulygins automobilių pajėgumą ir suaštrins konkurenciją tarp greičiausių sportininkų. Aišku tik viena: mūsų laukia itin intriguojantis 2022 m. WRC sezonas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų