Kuo skiriasi šturmano darbas klasikiniame ralyje ir ralio maratone?

Jei kada nors sėdėdami keleivio sėdynėje per išvyką staiga sulaukėte navigacinio klausimo, galite bent šiek tiek suprasti, su kokiu spaudimu susiduria geriausi automobilių sporto šturmanai. Ne mažiau pusės – tiek nuo navigatoriaus darbo priklauso ekipažo sėkmė Dakare – sudėtingiausiame pasaulio ralyje. Tiesa, dažnam žiūrovui kyla klausimas – kuo skiriasi šturmano darbas klasikiniame ralyje ir ralio maratone?
Carlosas Sainzas ir Sebastienas Loebas
Carlosas Sainzas ir Sebastienas Loebas / 15min koliažas

Esminis skirtumas – klasikiniame ralyje ekipažas važiuoja jau žinomu maršrutu, kuriuo jau yra važiavę du kartus ir detaliai jį susižymėję. Toliau šturmano darbas, naudojantis savo sudaryta stenograma, įspėti, kokio kampo posūkis artėja, kokio ilgio tiesioji laukia ar už kiek metrų laukia tramplinas.

Tuo tarpu Dakare, šturmanas atlieka navigatoriaus darbą – pirmą kartą važiuodamas greičio ruožu ieško trasos, kuria turi važiuoti , bei tik apytiksliai nurodo, kokia kryptimi turi važiuoti pilotas, o tam atlikti, remiasi organizatorių duota kelio knyga likus 15 minučių iki starto. Tikras iššūkis, ar ne? Regis, ne veltui sudėtingiausio ralio etiketę gavęs Dakaro ralis vis dažniau žavi ir klasikinio ralio šturmanus.

Teks įvaldyti naujus įgūdžius

Į 2023 metų Dakaro lenktynes žavesio tikrai įneš aštuoniskart pasaulio ralio čempiono (WRC) Sebastieno Ogier šturmanas Julienas Ingrassia. Balandžio pradžioje prancūzas paskelbė pirmąją savo stotelę po pasitraukimo iš WRC 2021 m. pabaigoje – kartu su Mika Pisano dalyvaus Dakaro ralyje.

Nors šturmano vaidmuo iš esmės bus toks pat, kaip ir klasikiniame ralyje, neabejotinai jam teks įvaldyti keletą naujų įgūdžių Dakare. Tačiau jei kas ir sugebės prisitaikyti, tai bus J. Ingrassia – vienas kruopščiausių ir geriausių šturmanų WRC istorijoje.

Prieš pusę metų karjerą pasaulinėje ralio arenoje pabaigęs prancūzas šiemet dar nedalyvavo jokiose automobilių varžybose. Tačiau tikrai nekantrauja įsitraukti į naują iššūkį – sekdamas kitų WRC šturmanų pėdomis, kurie pasirinko save išbandyti ralio maratone.

WRC jau iškeitė į Dakarą

Vienas tokių yra Yazeed Al-Rahji („Toyota“) šturmanas Michealas Orras. Airis net pašoko iš džiaugsmo, kuomet prieš 2021 m. Dakaro ralio startą išvydo kelio knygą. Būtent tokią, kurią net 143 kartus naudojo pasaulio ralio čempionato etapuose. Ir kaip pats neslepia: „sąlygos Dakare dabar visiems lygios“, o jam kaip visai neseniai persikėlusiam į sunkiausią ralio reidą pasaulyje – šansai nugalėti padidėja.

Vienas labiausiai patyrusių šturmanų Dakaro ralyje – Timo Gottschalk taip pat savo karjerą pradėjo WRC. Vokietis Dakare jau yra navigavęs ralio reido asams Nasser Al-Attiyah ir Carlos Sainzui, o šiuo metu sėdi ir šalia vieno talentingiausių bei greičiausių Lenkijos lenktynininkų Jakubo Przygonskio.

Nereikėtų pamiršti ir devynis kartus pasaulio ralio čempiono Danielio Elena, buvusio Sebastieno Loebo šturmano. Po itin nesėkmingo starto 2021 m. Dakare su „Prodrive“ valdomu „Bahrain Raid Xtreme BRX1“ automobiliu, po 23 metų ekipažas išsiskyrė. Monake gyvenančiam šturmanui ralio maratone kalnų nuversti nepavyko, bet į gyvenimo aprašymą įsirašyti tikrai gali.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis