Kuriose „Formulės 1“ lenktynėse žiūrovai žiovavo labiausiai?

Kokios gali būti lenktynės be lenkimų? Techniški ir drąsūs lenkimai tikriausiai yra gražiausia „Formulės 1“ dalis. Kai lenkimų nėra daug, F1 žiūrovai pradeda žiovauti, laukdami daugiau veiksmo. Ar žinojote, kad per visą „Formulės 1“ istoriją yra buvę lenktynių, per kurias neįvyko nei vienas lenkimas?
Formulės 1 lenktynės Saudo Arabijoje
Formulės 1 lenktynės Saudo Arabijoje / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Lenkimas – tai varžovo pozicijos perėmimas trasoje. Kitaip tariant, kai automobiliai lekia pro techninio aptarnavimo juostoje sustojusius varžovus, tai nėra lenkimas. Lygiai taip pat lenkimu negalime laikyti ir sugedusių ar į avariją patekusių automobilių apvažiavimą. Taigi, absoliutus lenkimų trūkumas dar nereiškia, kad visi vairuotojai lenktynes baigė ta pačia tvarka, kaip ir pradėjo. Be to, lenkimais nelaikome visu ratu atsilikusių varžovų apvažiavimą.

Grand Prix lenktynės Monake 1948 metais – atkreipkite dėmesį, kiek vietos turėjo žymiai siauresni automobiliai. (Wikimedia)
Grand Prix lenktynės Monake 1948 metais – atkreipkite dėmesį, kiek vietos turėjo žymiai siauresni automobiliai. (Wikimedia)

Kodėl „Formulėje 1“ kartais trūksta lenkimų?

Dėl mažo lenkimų skaičiaus Formulės 1 lenktynėse dažniausiai galima kaltinti trasą. Pavyzdžiui, Monako Grand Prix vyksta labai siauroje trasoje. Kadangi bolidai yra labai platūs ir ilgi, lenkimai čia yra neįtikėtinai sudėtingi. Be to, ši gatvių trasa neturi tikros tiesiosios, kuria galėtų pasinaudoti aukštą maksimalų greitį pasiekiantys bolidai – net aukščiausia pavara čia nėra jungiama. Galiausiai, pats faktas, kad šalia posūkių čia nėra saugumo zonų, reiškia, kad netikslus manevras čia labai greitai gali užbaigti lenktynes, todėl vairuotojai yra labai atsargūs.

Bet lenkimai visada yra šiek tiek rizikingi – niekas „Formulės 1“ nelaiko labai saugiu sportu. Taigi trasose, kur lenkimai yra sudėtingi, komandos stengiasi jų vengti. Kvalifikacija greičiausius bolidus pastato rikiuotės priekyje. O tuomet komandų inžinieriai, naudodami kompiuterines simuliacijas, orų ir kitų komandų elgesio duomenis, pasirenka efektyviausią padangų keitimo strategiją, kad lenkimų pavyktų išvengti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis