Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Kuusamet Group Rally Elektrėnai 2021“ – V.Žala sukūrė dviejų milimetrų stebuklą

Ketvirtasis Lietuvos ralio čempionato etapas dosniai atseikėjo efektingų reginių bei stiprių emocijų. Kad ir kokie buvo fanų lūkesčiai – pamatyti „stogą“ ar pasidaryti asmenukę su savuoju lenktynių favoritu – „Kuusamet Group Rally Elektrėnai“ visko buvo su kaupu, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Ketvirtasis Lietuvos ralio čempionato etapas
Ketvirtasis Lietuvos ralio čempionato etapas / Organizatorių nuotr.

Vienintelis dalykas, kurio žiūrovai neišvydo, buvo iki paskutiniųjų trasos kilometrų kunkuliuojanti kova dėl nugalėtojo titulo. Vaidotas Žala su Andriu Malnieksu šįkart intrigą metodiškai naikinti pradėjo vos tik šeštadienio rytą lenktynės iš energetikų sostinės gatvių persikėlė į klasikinius greičio ruožus (GR). Čia „Agrorodeo“ komandos lyderis laimėjo 6 iš 8 GR, viename nusileido WRC bolidą vairuojančiam svečiui iš Ukrainos Valerijui Gorbanui su Sergejum Larensu ir kartą su juo lėkė identišku laiku. Tačiau po kiekvieno tarpinio finišo Vaido persvara prieš artimiausią persekiotoją ūgtelėdavo vidutiniškai 10 sekundžių, o po paskutinio GR pasiekė nokautuojančias 1 min. 5 sek.

„Iš tikro didesnių klaidų šįkart išvengiau – tik vieną kartą neskausmingai kliudžiau kažkokį kelmą ir vieną kartą apsisukęs siauroje vietoje užgesinau variklį. Kol išsibaladojau atgal į teisingą kelią, praradau šiek tiek laiko ir tame GR prasileidau V.Gorbaną. Kitas ėjosi kaip iš natų“, – pasakojo V.Žala.

Greičiausio „Kuusamet Group Rally Elektrėnai“ ekipažo pilotas taip pat pasidžiaugė automobilio elgsenos pokyčiais sumontavus didesnį restriktorių. Atsiradęs maždaug 10 proc. galios rezervas ir pastebimai didesnis sukimo momentas žemų sūkių zonoje Vaido teigimu važiavimą pavertė tikru kaifu.

„Būtent to labai trūko Rokiškyje, kai važiavom išmirkusiu gruntu ir tikrai kentėjom dėl arklių trūkumo. Šįkart lenktyniavom išdžiūvusiais keliais, todėl greičiausiai būtume sėkmingai išsivertę ir su senąja automobilio versija, bet apskritai sprendimu esam labai patenkinti“, – atviravo V.Žala, finiše atrodęs taip, tarsi per papildomus 2 restriktoriaus milimetrus į mašiną būtų plūdęs neskiestas dopaminas.

Nepaisant įtikinamos pergalės Vaidas tikino, kad šiųmetinio Lietuvos ralio čempionato atomazga vis dar nenuspėjama. Spalio pradžioje vyksiančiame baigiamajame etape Zarasuose visų ekipažų iškovoti taškai bus dauginami iš 1,5 koeficiento, todėl realiai tiek V. Gorbanas, tiek Martynas Samsonas turi visas galimybes sėsti į ralio karaliaus sostą.

Beje, M.Samsonas su Ervinu Snitku „Kuusamet Group Rally Elektrėnai“ lėkė kaip iš natų ir iki 8 greičio ruožo sekundė į sekundę kovėsi su Dominyko Butvilo – Renato Vaitkevičiaus duetu dėl antrosios vietos bendroje įskaitoje. Tačiau tuomet lūžo jų automobilio vairo kolonėlė, o per serviso pertrauką bandymai šį mechanizmą sutvarkyti nebuvo visiškai sėkmingi – paskutiniuosius du GR teko važiuoti be vairo stiprintuvo. Tai lėmė akivaizdžiai kritusį tempą ir nubloškė Martyno ekipažą galutinėje rikiuotėje per dvi pozicijas žemyn iki 5-osios vietos.

Tuo metu D.Butvilas išvengė net mažiausių klaidų ir visą vasara alsavusį ralio savaitgalį važiavo kaip geriausiais karjeros metais – drąsiai, tiksliai, efektingai ir sekundžių niekur nebarstė. Beje, situacija, kai V.Žala šį ralį laimi, Domas liko antras, kartojasi trečią kartą.

Trečioje vietoje liko „Mini WRC“ pilotavęs V.Gorbanas, kuris legendinę tramplinų virtinę prie Bijūnų kaimo bei Semeliškų asfaltu artėjant prie Vievio praskriejo taip, kad net pagarbiu atstumu nuo jų buvę žiūrovai galėjo apžiūrėti bolido dugną. Ukrainietis, mūsų šalyje laikantis du identiškus WRC bolidus (vienas skirtas treniruotėms), šios technikos privalumus išnaudoja beveik maksimaliai.

Tą patį pasakyti galima ir apie svečius iš Suomijos Teemu Asunmaa su Marko Salminen. Su gerokai kuklesnių parametrų (variklio darbinis tūris siekia tik 1600 ccm), keliskart pigesniu R4 klasės automobiliu jie užėmė 4 vietą bendroje įskaitoje, padarydami puikią reklamą Lietuvoje sukonstruotai technikai.

Šeštą vietą (antrą vietą LARČ 1 klasėje) šįkart užėmęs Giedrius Notkus su Dalium Strižanu prisipažino su „Škoda R5“ trasoje vis dar važiuojąs pernelyg banguotai, kad galėtų pradėti kvėpuoti klasiokams į nugarą.

„Kai bandau vytis kolegas ir kiek stipriau paspaudžiu, pasipila klaidos – tai kur nors padangą numontuoji, tai ant dviejų ratų pasivažinėji, tai posūkį pračiuoži. Žodžiu, kol kas lipu per save ir vis dar ieškau optimalaus automobilio reguliavimo“, – sakė G.Notkus.

Iš kovos pagrindinių „Kuusamet Group Rally Elektrėnai“ trofėjų apmaudžiai anksti šįkart pasitraukė Vladas Jurkevičius su Aisvydu Paliukėnu. GR4 didžiuliu greičiu neriant į atrodytų nesudėtingą dešinį posūkį dėl sunkiai paaiškinamų priežasčių automobilis akimirksniu pradėjo šonu slysti judėjimo kryptimi, netrukus kliudęs didesnį akmenį vertėsi kūliais ir įstrigo tarp medžių.

Organizatorių nuotr./Ketvirtasis Lietuvos ralio čempionato etapas
Organizatorių nuotr./Ketvirtasis Lietuvos ralio čempionato etapas

Kas lėmė incidentą Vladas tikino vis dar neiššifravęs, nes netgi žiūrint iš automobilio vidaus darytą vaizdo įrašą ekipažo veiksmuose neįmanoma įžvelgti kokios nors klaidos. Vienintelis paaiškinimas – „Škoda R“ elgsenai įtakos turėjo prieš pat startą pakeistas galinis kairys ratas, teoriškai skirtas dešinei pusei. Pasiguosti galima nebent tuo, kad kriminalo metu visi bolido agregatai ir saugos lankai liko nepažeisti, o ištraukus jį ant kelio mechanikai variklį užsivedė ir sava eiga įvairavo į priekabą.

Ralio šeimininkai Ramūnas Čapkauskas su Žilvinu Juršiu, nepaisant milžiniško organizacinių darbų krūvio patys įveikę visą „Kuusamet Group Rally Elektrėnai“ trasą pripažino, kad finišo nepasiekusių ekipažų skaičius (32 iš 94 startavusių) šįkart gana didelis ir tai tik patvirtina, lenktynių sudėtingumą.

„Greičio ruožuose čia tradiciškai labai daug vietų, kur matomumas ribotas tiek dėl banguoto reljefo, tiek dėl prie pat kelio augančių medžių. Tokios sąlygos reikalauja ypatingai didelio tikslumo tiek susirašant stenogramą, tiek vėliau ją skaitant. Neatsitiktinai čia dominuoja arba labiausiai patyrę, arba daugiausia pilietinės drąsos ir netgi šiek tiek avantiūrizmo turintys ekipažai“, – akcentuoja R.Čapkauskas.

Ralio veteranas užėmė 8 vietą bendroje įskaitoje ir antrąją LARČ 5 klasėje, į priekį praleidęs ne mažiau tituluotą savo bičiulį Vytautą Švedą su Žilvinu Sakalausku.

Viena ašimi varomų automobilių svorio kategorijoje pergalę šventė Mantas Jurgaitis su Martynu Drūlia, įveikę Sauliaus Trapuilos – Mindaugo Meilūno ekipažą. Treti greičiausi – Renaldas Šeinauskas ir Darius Leskauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais