– Dar visai neseniai buvo garsiai kalbama apie galimybę WRC etapą išvysti Lietuvoje, tačiau pastaruoju metu kalbos pritilo. Ar vis dar realu tokį renginį pamatyti mūsų šalyje?
– Visų pirma, norėčiau pataisyti – projektas parengtas organizuoti etapą Lenkijoje, Lietuvoje ir Latvijoje. Mes esame paruošę visus reikalingus dokumentus – trasą, maršrutines korteles ir išsiuntę į FIA (Tarptautinė automobilių federacija, – red. past.) jau užpernai.
Praėjusiais metais WRC neteko pagrindinio komercinio rėmėjo – „Nord One“, kuris priklausė vienam banko „Snoras“ savininkų Vladimirui Antonovui. Tada WRC šiais metais pasiekė susitarimą su „Eurosport Events“ ir nutarė nekeisti jokių etapų.
Mūsų projektas dar nėra išmestas. Jeigu nepatenkame į 2014-ųjų kalendorių, teiksime paraišką rengti WRC etapą 2015-ais metais.
Galima būtų įvardyti mūsų stiprybes. Pirma – WRC nori, kad būtų kuo daugiau žvyro dangos, o tai padaryti Vakarų Europoje jau sudėtinga. Antras privalumas – trijų šalių dalyvavimas projekte, FIA tai yra įdomu. O trečia mūsų stiprybė – WRC noras grįžti prie ilgų ralių. FIA prezidentas Jeanas Todtas yra sakęs, kad tai ne ralis, kai gamyklinė komanda pravažiuoja 500 km.
S.Juodviršis ir K.Vasiliauskas dviem galvom už kitus aukštesni lenktynininkai
Mūsų silpnybės – stiprūs konkurentai ir per maža Europos naujų automobilių pardavimo rinka. Tai reiškia, kad etapas mūsų šalyje turėtų vykti vietoj organizuojamo kitoje Europos valstybėje. Savo projektus organizuoti WRC etapą taip pat yra pateikusios Brazilija ir Rusija.
– LASF ralio komitete pastaruoju metu – daug permainų. Atsistatydino pirmininkas Ramūnas Šaučikovas ir keli jo nariai. Kokia situacija komitete?
– Šiuo metu komitetui laikinai vadovauja Rolandas Dovidaitis, o rudens pradžioje suvažiavimo metu rinksime naują ralio komitetą. Laukiame LASF narių pasiūlymų į šio komiteto pirmininko postą.
– Kaip vertintumėte automobilių sportui skiriamą valstybės finansavimą ir kaip jis keičiasi pastaraisiais metais?
– Jokių priekaištų sakyti negaliu – yra numatytos aiškios formulės, pagal kurias dalinami valstybės pinigai. Mes gauname viską, kas priklauso. Mūsų sporto šaka tokia, kad parodyti gerus rezultatus pasaulio ar Europoje čempionatuose nėra paprasta.
Turime pavyzdį Kazimierą Vasiliauską – pagal savo gebėjimus, jis galėtų lenktyniauti F-1. Tačiau dėl pinigų trūkumo jis beveik turi baigti karjerą.
Simas Juodviršis šiuo metu yra panašioje situacijoje. Kartinguose jis jau tapo Europos čempionu – tai yra unikalus pasiekimas Lietuvos mastu. Čia nebėra ko siekti, jam reikėtų persėsti į kėbulinius automobilius.
Mačiau kaip S.Juodviršis su K.Vasiliausku lenktyniavo Lietuvos kartingo čempionate – jie dviem galvom už kitus pranašesni.
– Kas pasikeitė LASF jūsų valdymo laikotarpiu?
– Ne aš turėčiau apie tai kalbėti, bet vieną pliusą visai federacijai norėčiau uždėti. Pagaliau baigėme tvarkyti visus dokumentus: šiuo metu jie juridiškai sutvarkyti ir atitinka FIA keliamus reikalavimus. To mes siekėme šešerius metus – ilgą laiką derinome savo teisinę bazę prie Europos Sąjungos ir mūsų sporto šakoje tą padarėme. Ši dalis nėra matoma plačiajai visuomenei, tačiau tai yra didžiulis pasiekimas, tik konkrečius rezultatus matysime vėliau.
Taip pat džiaugiuosi, kad driftas ir dragas prisijungė prie LASF. Tikiu, kad greitu metu išspręsime ir konfliktą su „Fast Lap“.