Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Le Mano 24 valandų lenktynių drama baigėsi

Pastarąją parą visų žiedinių lenktynių mėgėjų dėmesys buvo sukoncentruotas į Prancūzijos pietuose vykstančias legendines ir sunkiausiomis ištvermės lenktynėmis vadinamas Le Mano 24 valandų lenktynes.
Le Mano 24 val. ištvermės lenktynės
Le Mano 24 val. ištvermės lenktynės / „Scanpix“ nuotr.

Starte – pirmoji avarija

Šeštadienį 16 valandą visi bolidai pajudėjo apšilimo rato link, sulaukę karinių oro pajėgų naikintuvų išpieštos Prancūzijos trispalvės virš starto-finišo tiesiosios. Taip patys greičiausi pasaulio vairuotojai leidosi į parą trukusį mūšį.

Jau pirmajame trasos posūkyje lenktynių lyderiams nepavyko išvengti kontaktų ir avarijų. Keturis kartus šiose lenktynėse jau triumfavęs Andre Lotterer‘is, šiemet vairuojantis Rebelion LMP1 bolidą, neišvengė kontakto su kitu šios klasės atstovu ir prarado visą automobilio priekį. Dėl paprastos automobilio konstrukcijos komandos inžinieriai greitai sutvarkė avarijos padarinius ir komanda tęsė lenktynes toliau.

Kaip ir tikėtasi nuo pat starto aršiausia kova užvirė GT klasėse. Galima teigti, kad principinė „Porsche“ ir „Ford“ dvikova tęsėsi visas 24 valandas – kiekvieno sustojimo metu istoriniu „Rothmans“ spalvų kombinacija papuoštas Porsche 911 RSR ir „Chip Ganassi“ komandos Ford GT vis susitikdavo techninio aptarnavimo juostoje, o po kelių ratų žiūrovus džiugindavo kova bamperis į bamperį.

Tačiau po visą distanciją trukusios kovos principinę pergalę šventę vokiečių gamintojo „Porsche“ automobilius pilotavusios komandos, užėmusios pirmą ir antrą vietą GT Pro klasėje. Bendrai visa kova GT Pro ir Am klasėse tikrai verta veiksmo filmo su labai įdomiais dramos elementais.

Atėjus nakčiai pasipylė klaidos

Pradėjus temti, pasipylė visų klasių atstovų klaidos. Jau tamsoje žiūrovai matė daug apsisukimų bei dėl per agresyvaus važiavimo sprogusių padangų. Į trasą ne kartą išjudėjo ir saugos automobiliai, o tai skatino komandas keisti taktikas bei persidėlioti likusių lenktynių planus.

Nuo didesnių bėdų problemų pavyko apsisaugoti šių lenktynių lyderiams LMP1 klasėje japonų „Toyota Gazoo Racing“ komandai, kurie saulėtekį pasitiko išlaikydami lyderių pozicijas ir turėdami net 12 ratų persvarą prieš trečioje vietoje važiuojančius konkurentus. Daugelis ištikimų šių lenktynių fanų teigia, kad įspūdingiausia ir įdomiausia Le Mano 24 valandų lenktynes yra stebėti naktį, kuomet prasideda sportinių automobilių priekyje sumontuotų LED žibintų šou.

Šiemet žiūrovai liko maloniai nudžiuginti, nes dėl giedro dangaus autosporto fanai galėjo grožėtis išties kino filmo vertais lenktynių vaizdais naktį.

Sekmadienis ir džiaugsmo ašaros

Lenktynių laikui einant į pabaigą ir prasidėjus paskutinėms minutėms, didžioji dalis komandų inžinierių bei lenktynininkų netvardė savo emocijų ir spaudė pergalės ašaras. Labiausiai džiaugėsi Japonijos gamintojo „Toyota“ komanda, kuri po labai nesėkmingo pernykščio ir užpernykščio finišo, kai paskutiniame rate sugedus jų bolidui pergalę iškovojo „Porsche“, šiemet pagaliau pasiekė savo tikslą.

Formulės-1 pilotų F.Alonso, S.Buemi ir K.Nakajimos vairuojamas 8 startiniu numeriu pažymėtas bolidas, kartu su kitu „Toyota“ bolidu greta, kirto finišo liniją ir nugalėjo šiose įspūdingose lenktynėse.

Džiaugėsi ir kitų klasių atstovai – abejose GT klasėse kovos vyko iki pat paskutinio lenktynių rato. LMP2 klasėje finišo vėliavą pavyko pamatyti tik 4 šioje klasėje lenktyniaujantiems bolidams. Šios klasės rikiuotę stipriai išretino dalyvių patirti gedimai.

https://twitter.com/24hoursoflemans/status/1008336018569822215

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai