„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Le Mans series“ lenktynės: greitesnio automobilio Dainius Matijošaitis nėra vairavęs

„Kuo sunkiau, tuo įdomiau“, — sako savo debiuto Europos Le Mano serijos (ELMS) lenktynėse laukiantis Dainius Matijošaitis. „SVK by Speed Racing Factory“ komandos garaže žmonių jau nebestebina staiga iš degalų bako pradėjęs bėgti benzinas, o lenktynininkų —„minkšti“ stabdžiai ar pradingstantis vairo stiprintuvas.
„European Le Mans series“ treniruotė Silverstone
„European Le Mans series“ treniruotė Silverstone / Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr.

Naktį prieš treniruotes automobilį surinkinėję ir trūkumus šalinę mechanikai ryte turėjo imtis ir skudurų. Dėl blogai įdėtos degalų bako tarpinės ant grindų išsiliejo benzinas. Nepaisant papildomų nuotykių, lenktynininkai spėjo išbandyti automobilį treniruotėje. 

D. Matijošaitis, latvis Konstantinas Calko ir ispanas Jesusas Fusteris per pusantros valandos kartu apsuko 27 ratus Silverstono trasoje. 

Visi lenktynininkai, pirmą kartą sėdę prie „Ginetta LMP3“ vairo, turėjo vieną bendrą pastebėjimą — „Ginetta“ velniškai greita. 

Nebuvau vairavęs tokios greitos mašinos, bet visose lenktynėse principas tas pats. Tik čia viską reikia daryti greičiau

„Nebuvau vairavęs tokios greitos mašinos, bet visose lenktynėse principas tas pats. Tik čia viską reikia daryti greičiau“, — juokėsi D. Matijošaitis. 

Sunkiau bus ne tik dėl didesnių apkrovų, didesnio greičio ir akseleracijos. Nors Le Mano serijos automobiliuose taikoma aibė iš aviacijos atėjusių technologinių sprendimų, problemos išlenda ir paprastuose dalykuose. 

„Kaip sportinei mašinai tai stabdžiai yra per minkšti, o ir su vairo stiprintuvu problemų yra. Kai prakerti kokią žarnelę, valdyti automobilį tampa penkis kartus sunkiau nei tą, kuris net neturėjo stiprintuvo. Šioje mašinoje principas tas pats“, — pasakojo lenktynininkas. 

Su identiška problema susidūrė visi penki „Ginetta“ bolidai lenktynėse, net ir gamyklinės LNT komandos automobiliai. Gamintojai prižadėjo iki lenktynių pristatyti naujus vairo stiprintuvus, bet ir čia sunkumai nesibaigia.

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„European Le Mans series“ treniruotė Silverstone
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„European Le Mans series“ treniruotė Silverstone

Didelę reikšmę automobilių sporte turi bolido suderinimas. Reguliavimas reikalauja ne vieno nuvažiuoto kilometro ir glaudaus mechanikų bei lenktynininkų darbo.

Mechanikų laukia ne tik sunki naktis keičiant vairo stiprintuvą. Ryte — treniruotės. Komanda turėjo nedaug laiko suderinti tarpusavio darbą keičiant ratus, o aptarnavimo juostoje kiekviena smulkmena svarbi. 

Varžybų teisėjai seka kiekvieną dalyvių, o ypač naujokų, žingsnį. Didelės baudos gali grėsti už mažiausias smulkmenas — iki galo neuždarytą degalus pilančio mechaniko šalmo stiklelį, netinkamai laikomą gesintuvą ir panašiai. 

Visą savaitę komandai gyvenant chaotiškai, didelių planų kurti neapsimoka, bet visi komandoje jau žino kaip prasidės kvalifikacija.

„Manau, kad kvalifikacijoje važiuos Konstantinas. Jis mažiau gavo laiko treniruotėje, o Silverstone važiavo ne vieną kartą. Tikiuosi, kad jo patirtis leis bent kiek priartinti automobilio nustatymus prie realybės“, — sakė D. Matijošaitis. 

VIDEO: „European Le Mans series“ treniruotė Silverstone

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“