2023 07 04

Lėčiausias posūkis F1 trasose – kiek vietos reikia bolido apsisukimui?

Geras kasdienis automobilis privalo būti manevringas. Galimybė apsisukti ribotoje erdvėje neįsijungiant atbulinio bėgio yra labai svarbi, ypač važinėjant mieste. "Formulės 1" bolidams tai ne taip svarbu, nes apsisukti 180 laipsnių jiems reikia retai.
2023-iųjų Formulės 1 bolidai yra maždaug 5,5 metrų ilgio, 2 metrų pločio ir turi 305 mm pločio priekines padangas. (nabtifal, Wikimedia(CC BY 2.0)
2023-iųjų Formulės 1 bolidai yra maždaug 5,5 metrų ilgio, 2 metrų pločio ir turi 305 mm pločio priekines padangas. (nabtifal, Wikimedia(CC BY 2.0)

F1 bolidai turi atbulinį bėgį. Jį įjungti nėra visai paprasta – jis nėra įjungiamas įprastomis pavarų perjungimo mentelėmis, kad tik nebūtų įjungtas netyčia. Jei tik yra vietos, „Formulės 1“ vairuotojas bandys apsisukti prasukdamas galinius ratus ir, kaip sakoma, piešdamas saulę (na, pusę jos) – tai yra greičiausias būdas apsukti tokio dydžio lenktyninę mašiną. To įprastai prireikia išlėkus iš posūkio į asfaltuotą saugumo zoną.

Sportiniai automobiliai įprastai pasižymi tiesiog siaubingu manevringumu, kai reikia apsisukti. Tačiau ir jie važinėja keliais, kartais turi prisiparkuoti ar apsisukti kokio miesto gatvėje. Tuo tarpu F1 bolidų kūrėjai į tai daug dėmesio nekreipia – apie parkavimąsi ankštose aikštelėse ar apsisukimą akligatvyje jie tikrai negalvoja. Todėl labai tiksliai F1 bolido apsisukimo spindulio pasakyti neįmanoma – tie duomenys neskelbiami ir tikriausiai net nėra žinomi, nes nėra priežasčių tai apskaičiuoti ar išbandyti.

F1 bolidai turi labai plačias padangas, kurios neišvengiamai riboja apsisukimo spindulį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis