Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lenkai 2022 metų Dakare tikisi labai gerų rezultatų, nors pripažįsta: „Šis vakarėlis nenuspėjamas“

2022 metų sausio 1 dieną prasidės 44-asis Dakaro ralis, tarp kurio dalyvių ir Lenkijos „Orlen Team“ komanda. Bent du jos ekipažai – Jakubas Przygońskis su „Mini“ ir Kamilis Wiśniewskis, vairuojantis keturratį, Saudo Arabijoje tikisi gerų rezultatų ir atsidurti po finišo ant podiumo.
Jakubas Przygonskis 2021 metų Dakare
Jakubas Przygonskis 2021 metų Dakare

Dakaras šįkart prasidės pirmąją Naujųjų metų dieną dieną Džidoje trumpu prologu, po kurio dalyviai keliaus į Hailą, kur startuos pagrindinė pirmojo etapo dalis. Finišas numatytas sausio 14 dieną Džidoje.

„Orlen Team“ komandoje, kaip skelbia polskieradio.pl, startuos Jakubas Przygońskis su vokiečių šturmanu Timo Gottschalku „Mini Buggy“ automobiliu, motociklininkas Maciejus Giemza, keturratininkas Kamilis Wiśniewskis. Komandą papildys čekų ekipažas Martinas Prokopas ir Viktoras Chytka. Visi jie yra labai patyrę Dakaro dalyviai.

J.Przygonskis startuos Dakare 13-ą kartą, septintą – vairuodamas automobilį. Jis dukart užėmė ketvirtą vietą šiose sunkiausiose pasaulio lenktynėse, taip pat ir praeitame Dakare, važiuodamas „Toyota“. Tačiau šįkart jis vėl sės į „Mini“. Šio gamintojo automobiliu (ne bagiu) yra lenktyniavęs anksčiau.

„Mini Buggy“ su galiniais varomais ratais bus tikrai stiprus ginklas. Pasirinkau šį automobilį, nes jis yra daug lengvesnis už keturiais ratais varomu „Mini“, be to, orą padangose, esant reikalui, galima reguliuoti iš salono, jeigu yra toks poreikis priklausomai nuo teritorijos, kurią turi įveikti. Tikrai kovosime dėl aukštesnės nei ketvirta pozicija“, – tikino J.Przygońskis per spaudos konferenciją.

Panašius tikslus sau numatęs ir keturratininkas K.Wisniewskis, kuris Dakare startuos šeštą kartą. 2021 metų Dakare jis irgi buvo ketvirtas.

„Dabar kovosiu dėl podiumo. Ir irgi turiu stiprių ginklų – galu varomą keturratį su labai galingu varikliu. Visą sezoną bandėme jo galimybes, tikrinome kiekvieną detalę. Keletas variklių mums sprogo, kai ką pakeitėme, bet žinome, ką gali ši įranga.

Asmeninio archyvo („Facebook“) nuotr./Kamilis Wisniewskis
Asmeninio archyvo („Facebook“) nuotr./Kamilis Wisniewskis

Variklis yra taip smarkiai modifikuotas, kad jį greičiausiai teks keisti ralio viduryje su nedidele laiko bauda. Tai visiškai nauja konstrukcija, 15 kilogramų lengvesnis, o kadangi prieš ralį taip pat numečiau šešis kilogramus, tai iš viso 21 kilogramu svorio mažiau“, – pabrėžė jis.

Motociklininkas M.Giemza važiuos tuo pačiu motociklu kaip ir prieš metus – „Husqvarna“.

Asmeninio archyvo („Facebook“) nuotr./Maciejus Giemza Dakare
Asmeninio archyvo („Facebook“) nuotr./Maciejus Giemza Dakare

„Aš nekeičiu savo ginklų. Prieš metus man nepasisekė devintame etape ir turėjau pasitraukti, bet motociklas puikiai tarnavo. Tai turbūt geriausia technika, kokią galima rasti rinkoje, ne gamyklinėje komandoje.

Turiu savo sąskaitų su Dakaru ir esu tikras, kad šį kartą jį užbaigsiu. Apie vietą nenoriu kalbėti, nes šis renginys nenuspėjamas, o konkurencija labai arši. Startuos apie 150 dalyvių, iš jų 25 iš gamyklinių komandų“, – sakė M.Giemža, kuriam prieš metus po kritimo plyšo peties raiščiai ir dar jis patyrė pėdos kaulų lūžius. Tuo metu jis užėmė 17-ą vietą.

Dakare prireikia jėgų – visi dalyviai pripažįsta, kad fizinis pasirengimas turi būti itin geras. Tam kiekvienas turi savo būdų. Štai J.Przygonskis sako, kad jis nuolat sportuoja – penkis kartus per savaitę bėgioja, vaikšto į treniruoklių salę, važinėja dviračiu.

M.Giemza ir K.Wisniewskis didelę trasos dalį įveikia stovėdami, todėl jiems itin svarbūs kojų raumenys. Kaip sako K.Wisniewskis, po Dakaro pailsėti jis sau leidžia dvi savaites, o tada vėl sporto salė, žygiai į kalnus – viskas, kas stiprina kojas. Jo kolega M.Giemza daugiausia dėmesio nusprendė skirti treniruotėms ant motociklo, todėl pastarąjį pusantro mėnesio praleido važinėdamas Jungtinių Arabų Emyratų smėlynuose.

Motociklininkai pažymi dar vieną dalyką – priešingai vyraujančiai stereotipinei nuomonei, Saudo Arabijoje galima stipriai sušalti. Anot M.Giemzos, blogiausia būna važiuojant į greičio ruožą anksti ryte, kai temperatūra svyruoja apie nulį. Tuomet praverčia šiltos pirštinės, pūkinės striukės ir t.t. Visa tai paprastai nusirengiama prieš greičio ruožą.

K.Wisniewskis irgi sako praktikuojantis rengimąsi keliais sluoksniais. Be to, ištverti šaltį jam turėtų padėti ir išmėgintas naujas dalykas – žiemiškos maudynės jūroje.

Artimiausio Dakaro trasa turėtų būti su daugiau smėlio nei ankstesniais metais. „Orlen Team“ nariai sako, kad tai jiems patinka, nes, kaip vienbalsiai pabrėžia, jie mėgsta važinėtis kopomis.

Kita vertus, J.Przygonskis atkreipė dėmesį į tam tikrą naujovę: „Jau ralio pradžioje vyks dviejų dienų maratono etapas, kurio metu negalima naudotis mechanikų pagalba. Iki šiol jis būdavo daugiau mažiau ralio viduryje, kai visi jau žinojo, ko tikėtis iš technikos. Kai kuriems žaidėjams tai gali būti didelis techninis iššūkis, todėl svarbu, kad viskas gerai veiktų nuo pat pradžių. Čia jaučiuosi tvirtai, nes pastaruosius tris mėnesius bandėme automobilį. Tačiau Dakare vienas dalykas yra nepaprastai svarbus – sėkmė.“

44-asis Dakaro ralis vyks Saudo Arabijoje 2022 m. sausio 1–14 dienomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai