Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Lenkai praktiškai dominuoja Europos ralio čempionate, Vytautui Švedui varžybos baigėsi užklimpus

Pirmieji Europos ralio čempionato, vykstančio kartu su Lietuvos ralio čempionatu, greičio ruožai nebuvo sėkmingi lietuviams. Iki vidurdienio pertraukos techninių problemų ar smulkių avarijų turėjo praktiškai kas antras varžybose dalyvaujantis lietuvis.
„Lotos Rally Poland“: šeštadienio akimirkos
„Lotos Rally Poland“: šeštadienio akimirkos / Pauliaus Sviklo / 15min nuotr.

Šeštadienį iki vidurdienio vyko trys greičio ruožai (GR), kurių bendras ilgis – daugiau nei 40 km. Juose puikiai pasirodė Dominykas Butvilas. Jo ir Renato Vaitkevičiaus ekipažas greičiausias lietuvių tarpe ir užima 13 vietą tarp greičiausių europiečių.

Puikiai pirmuose dviejuose greičio ruožuose važiavo Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku – jie lenkė net D.Butvilą. Tačiau trečiame GR dėl incidento trasoje buvo prarastos daugiau nei keturios minutės ir užimti aukštą vietą šiose varžybose ekipažas turi šansų tik tuo atveju, jeigu kiti pridarys klaidų.

Greičiausias – prancūzas tarp lenkų

Pirmą „Lotos rally Poland“ dalį greičiausias buvo prancūzas su „Peugeot 207 S2000“ – Bryanas Bouffier, pirmus tris GR įveikęs per 26 min. 36 sek. Tai yra vienas paskutinių jo ralių sėdint prie „Peugeot“ automobilio vairo – nuo kitų metų jis važiuos su „Hyundai i20 WRC“.

Lenkų numylėtinis, buvęs „Formulės-1“ lenktynininkas Robertas Kubica, ralyje kol kas antras. Jis nuo B.Bouffier atsilieka 12,3 sek. Trečias – Lietuvos prieš tris savaites pasirodęs Kajetanas Kajetanowiczius, nuo R.Kubicos atsiliekantis 4,2 sek. Tai yra pirmasis šio lenko ralis sėdint prie „Ford Fiesta R5“ vairo – iki šiol jis buvo ištikimas „Subaru Impreza“ automobiliams.

Pirmame ERC dešimtuke net septynias vietas užima ekipažai, kurių vairuotojai – lenkai. Vienintelis prancūzų ekipažas kol kas grasina neleisti lenkams apginti savo sienų.

Greičiausių Europos ralio čempionato įskaitos dalyvių „Top 10“ po trijų greičio ruožų:

Poz. Nr. Ekipažas
Automobilis
Grupė
Klasė
Laikas
(min.)
Atsilikimas (s)
Skirtumas (s)
1 6 Bouffier/Panseri
Peugeot 208

2
26:36.0
 
 
 
2 3 Kubica/Baran
Citroen DS3 RRC

2
26:48.3
 
0:12.3
0:12.3
3 7 Kajetanowicz/Baran
Ford Fiesta R5

2
26:52.5
 
0:16.5
0:04.2
4 1 Kopecky/Dresler
Skoda Fabia S2000

2
27:17.7
 
0:41.7
0:25.2
5 4 Sołowow/Rozwadowski
Ford Fiesta RRC

2
27:18.8
 
0:42.8
0:01.1
6 10 Hołowczyc/Kurzeja
Ford Fiesta RRC

2
27:21.5
 
0:45.5
0:02.7
7 2 Breen/Vanneste
Peugeot 207 S2000

2
27:23.2
 
0:47.2
0:01.7
8 9 Kościuszko/Szczepaniak
Ford Focus R5

2
27:33.8
 
0:57.8
0:10.6
9 12 Kangur/Ots
Ford Fiesta R5

2
27:36.8
 
1:00.8
0:03.0
10 26 Staniszewski/Drahan
Ford Fiesta S2000

2
27:50.1
 
1:14.1
0:13.3
13 11 Butvilas/Vaitkevičius
Mitsubishi Evo X

2
28:02.0
 
1:26.0
0:01.1
21 29 Samuitis/Šaučikovas
Mitsubishi Lancer Evo X

2
29:42.7
 
3:06.7
0:44.1

Lenkijos keliai lietuviams nedraugiški

Vienas greičiausių lietuviškų ekipažų – Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku, dalyvaujantis ir ERC įskaitoje, savo pasirodymą baigė prieš trečią greičio ruožą. Visą naktį Mikolaikų regione lijus, daug žvyrkelių tapo sunkiai pravažiuojami  ir V.Švedas vienoje trečio GR atkarpoje paprasčiausiai užklimpo. Papildyta: V.Švedo „Mitsubishi Lancer Evo“ sugedo pavarų dėžė, tad jis nebegalėjo važiuoti toliau ir sustojo kelkraštyje.

Trečias lietuviškas ekipažas ERC įskaitoje, Martynas Samuitis su Ramūnu Šaučikovu, kol kas važiuoja be didesnių problemų. M.Samutis tik nėra patenkintas savo tempu – po 3 GR Europos čempionate jie užima 21 vietą, Lietuvos čempionate – trečią.

Antrame GR nukentėjo Vaidoto Žalos bei Giedriaus Notkaus automobiliai. Pirmasis „kirto kampą“ posūkyje ir apgadino „Subaru“ automobilio pakabą, tačiau toliau važiuoti galėjo ir į serviso zoną atvažiavo mirksinčiu avariniu signalu. G.Notkus nepasigailėjo lenkiškų krūmų ir, keletą išrovęs, savo „Mitsubishi Lancer Evo“ priekį padailino jų lapais. Tačiau automobilis nebuvo pažeistas ir G.Notkaus bei Daliaus Strižano ekipažas toliau važiuoja pilnu tempu.

Tame pačiame GR nesėkmės lydėjo Karolį Šiugždinį bei Joaną Survilaitę. Pirmasis turėjo techninių problemų su automobiliu, kurias, anot jo mechanikų, pavyko išspręsti telefonu. J.Survilaitei pasisekė mažiau – jos „Mitsubishi“ turbina atsisakė veikti, tačiau mechanikai serviso zonoje bandys tai sutvarkyti.

Greičiausių Lietuvos ralio čempionato ekipažų „Top 10“ po trijų greičio ruožų:

Poz. Nr. Ekipažas
Automobilis
Grupė
Klasė
Laikas
(min.)
Atsilikimas
Skirtumas
1 11 Butvilas/Vaitkevičius
Mitsubishi Evo X

2
28:02.0
 
 
 
2 75 Notkus/Strižanas
Mitsubishi Evo IX

2
28:48.6
 
0:46.6
0:46.6
3 29 Samuitis/Šaučikovas
Mitsubishi Lancer Evo X

2
29:42.7
 
1:40.7
0:54.1
4 74 Žala/Alekna
Subaru Impreza STI SPEC-C

3
30:39.7
 
2:37.7
0:57.0
5 52 Domżała/Zawada
Ford Fiesta

6
31:07.5
 
3:05.5
0:27.8
6 73 Čapkauskas/Šipkauskas
Mitsubishi Lancer Evo IX

3
32:09.7
 
4:07.7
1:02.2
7 66 Kasperczyk/Syty
Skoda Fabia

6
33:28.3
 
5:26.3
1:18.6
8 77 Raišys/Dusevičius
BMW M3

7
33:39.4
 
5:37.4
0:11.1
9 80 Pipiras/Babachinas
Renault Clio

4
33:42.3
 
5:40.3
0:02.9
10 78 Vaičiūnas
Subaru Impreza STI SPEC-C

3
34:46.3
 
6:44.3
1:04.0

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos