Rugsėjo 13-14 vyksiantis ralis sulauks ne tik greičiausių lenkų, lietuvių, bet ir ralistų iš visos Europos – viso 85 ekipažų. Bene žymiausias ekipažas sudarytas iš buvusio F-1 vairuotojo Roberto Kubicos ir Maciejaus Barano su „Citroen DS3 RRC“. Tiesa, jie šiemet nėra aktyvūs dalyviai: lenkų ekipažas pasirodė vos dviejuose ERC etapuose, tad bendroje įskaitoje po sunkios traumos atsigaunantis R.Kubica su M.Baranu yra 20 vietoje.
Bendroje ERC įskaitoje po 8 etapų (iš 12) pirmauja čekas Janas Kopecky, laimėjęs 5 iš 6 dalyvautų šio ralio čempionato etapų – jis turi 223 taškus. Antras, atsiliekantis beveik dvigubai (114 taškų) – Craigas Breenas iš Airijos, trečias su 99 taškais – prancūzas Bryanas Bouffier.
Visus ERC čempionato lyderius bus galima išvysti ir devintame etape Lenkijoje po savaitės – savo pasirodymą patvirtino dauguma geriausiųjų dešimtuko pilotų. Visą dalyvių sąrašą galite pamatyti paspaudę čia.
Lietuvių desantas Lenkijoje
Kadangi kartu su ERC vyks ir LARČ etapas, ralyje pasirodys 15 greičiausių lietuviškų ekipažų. Iki Lietuvos čempionato pabaigos likus vos dviems etapams (Lenkijoje ir Druskininkuose, „Rally Classic“), kiekvienas nepelnytas taškas gali kainuoti poziciją galutinėje rikiuotėje.
Keturi lietuviški ekipažai varžysis tiesiogiai su geriausiais Europos ralistais – dalyvaus ir ERC įskaitoje. Tai „Ataka Racing“ komandos ekipažas Dominykas Butvilas ir Renatas Vaitkevičius, „Juta Racing“ atstovai Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas, o „Wellman rally team“ komanda į Europos čempionatą deleguoja du ekipažus: Martyną Samuitį su Ramūnu Šaučikovu bei Joaną Survilaitę su Vesta Surviliene.
Pastarosios savaitės Lietuvos ralistams buvo įtemptos: rugpjūčio pradžioje vyko Lietuvos, Latvijos ir Baltarusijos čempionatus sujungęs „Autoplius 300 lakes rally“, po dviejų savaičių – greičiausių tautiečių ir lenkų sulaukęs „Kauno ruduo“, o „Lotos rally“ vyks praėjus dar trims savaitėms.
V.Švedas po avarijos prietarų neįgijo
Daugiausiai veiklos be abejonės turėjo V.Švedas – „Kauno rudens“ ralyje jis nuslydo nuo kelio lėkdamas daugiau nei 170 km/val. greičiu, daug kartų vertėsi ir visiškai sumaitojo savo automobilį. Iš pirmo žvilgsnio, jo „Mitsubishi Lancer Evo X“ neliko sveikos vietos, tačiau pats lenktynininkas teigė priešingai.
„Daugiausia vartymosi buvo ore, tad tokie svarbūs ir brangūs agregatai kaip variklis, pavarų dėžė, priekiniai amortizatoriai, stabdžiai ir kiti liko sveiki. Tai padėjo finansiškai, tad sugebėjome greitai paruošti kitą automobilį“, – pasakojo V.Švedas.
Žiūrovams prie naujo dizaino pratintis nereikės – „Mitsubishi Lancer Evo X“ nudažytas tomis pačiomis, „Juta Racing“ įprastomis spalvomis. „Mūsų sporte riba tarp gero ir blogo rezultato yra labai plona. Šiuo automobiliu laimėjome daug, prie jo esu įpratęs, tad nėra tikslo kažką keisti. Prietarų dėl avarijos taip pat neįgijau jokių“, – filosofavo sportininkas.
Andriaus Lauciaus nuotr./„Autoplius 300 lakes rally“ akimirka |