Lenkijos WRC etapo rengėjai LASF prezidento G.Furmanavičiaus kalbas vadina pasakomis

Praėjo daugiau nei pusmetis nuo Lietuvai suteiktos istorinės galimybės rengti pasaulio ralio čempionato (WRC) etapą. Nesėkmingas keturių greičio ruožų organizavimas ne tik apkartino geriausių pasaulio lenktynininkų dieną, bet ir atėmė bet kokią galimybę netolimoje ateityje mūsų šaliai organizuoti šį renginį. Apie 2016 metų WRC etapą Lietuvoje Lenkijos etapo varžybų direktorius nėra girdėjęs.
WRC Lietuvoje
WRC Lietuvoje / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Faktas – WRC Lietuvoje artimiausiu metu nebus

Jau aišku, kad šiemet WRC etapas Lietuvoje nebus vykdomas. Tą patvirtino ir Lietuvos Automobilių Sporto Federacijos prezidentas Gintaras Jonas Furmanavičius.

Pirmame šių metų LASF tarybos posėdžio protokole pažymėta, kad WRC etapas Lietuvoje nebus organizuojamas. Oficiali priežastis – prasta federacijos finansinė padėtis (sausio 8 dienos LASF Tarybos posėdžio protokolas, citata „ Atsižvelgiant į LASF finansinę padėtį, priimtas sprendimas 2015 metais neorganizuoti FIA WRC etapo Lietuvoje“).

Tačiau Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas G.J.Furmanavičius, artėjant LASF prezidento rinkimams, kalba apie planus turėti tokią galimybę dar kitas – 2016 metais. Tiesa, niekas be jo paties apie tokius planus net nėra girdėjęs.

Trumpai sakant, mes norėtume, kad etapo startas vyktų Kaune, nes yra privaloma, kad būtų ir miesto ruožas.

„Mes pristatėme ir naują projektą, kurį norime įgyvendinti 2016 metais. Detaliai jį ketiname pristatyti vasario mėnesio pabaigoje kartu su Lietuvoje viešėsiančiu Lenkijos automobilių sporto federacijos prezidentu. Trumpai sakant, mes norėtume, kad etapo startas vyktų Kaune, nes yra privaloma, kad būtų ir miesto ruožas. Kaune prie „Žalgirio arenos“ yra labai geros sąlygos – vyko Europos drifto čempionato etapas, infrastruktūra ten yra labai gera. Vėliau Lietuvoje vyktų 4-5 greičio ruožai – virš 100 km. Tad visą dieną vyktų Lietuvoje, o vėliau karavanas išvyktų į Lenkiją. Tai mūsų ir Lenkijos projektas“, — metų pradžioje „Laisvosios bangos“ radijui pasakojo LASF prezidentas.

Vasaris jau baigiasi, o apie Lenkijos automobilių sporto federacijos prezidento viešnagę Lietuvoje nieko girdėti. Įdomu ir, kad WRC etapo Lenkijoje varžybų direktorius apie šiuos planus nėra nieko girdėjęs.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./WRC Lietuvoje
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./WRC Lietuvoje

Lietuva WRC žemėlapyje – FIA prašymu

Trumpai grįžkime į praeitį ir prisiminkime kaip iš viso Lietuvai atiteko istorinė proga organizuoti WRC etapą. Apie tai papasakojo WRC etapo Lenkijoje varžybų direktorius Jaroslaw Noworol.

Etapą daryti dviejose valstybėse buvo Tarpautinės automobilių federacijos (FIA) reikalavimas.

„Mes įdėjome daug darbo, kad galėtume rengti šį etapą. Jo nori visi, tokios šalys kaip Ispanija, Prancūzija. Etapą daryti dviejose valstybėse buvo Tarpautinės automobilių federacijos (FIA) reikalavimas. Vienas dalykas — tai rinkodarinis žingsnis WRC sudominti Lietuvos rinką, o kitas pasibandyti ateičiai, nes norėtų jungti, pavyzdžiui, Prancūzijos ir Ispanijos etapą į vieną“, — pasakojo WRC etapo Lenkijoje varžybų direktorius J.Naworol.

Prastos trasos ir nepakankamas saugumas

Visoje viešoje erdvėje ir tarp WRC etapo Lenkijoje vadovų Lietuvoje vykusi etapo dalis vienareikšmiškai laikoma nepavykusia. Lenktynininkai sukorė 300 km keliaudami iš Mikolaikų Lenkijoje į Druskininkus, kur iš 89 numatytų greičio ruožo kilometrų lenktynininkai įveikė tik 30. Nors viešojoje erdvėj Lenkijoje netrūko karčių žodžių etapo Lietuvoje organizatoriams, J.Noworol kalbėjo diplomatiškai.

Trasos tapo nesaugios, kad jomis būtų važiuojama dar kartą.

„FIA atstovai po varžybų dienos turi parašyti savo pastabas. Po etapo Lietuvoje visi iki vieno parašė tą pačią išvadą — greičio ruožai buvo per toli nuo pagrindinio ralio miestelio. Lenktynininkai turėjo išvažiuoti 6 ryto, o į Mikolaikas grįžo tik 23 val. Taip, buvo nusiskundimų iš saugumo atstovo. Trasos tapo nesaugios, kad jomis būtų važiuojama dar kartą“, — pasakojo varžybų direktorius.

Visgi, pasak pašnekovo, tai nebuvo vienintelė problema tądien. Jei ne visiška betvarkė saugant trasą, gal situacija būtų atrodžiusi kitaip.

„Žmonės pradėjo plūsti į trasą, lyg nežinodami, kad netrukus automobiliai važiuos dar kartą. Dėl to FIA delegatas nusprendė, kad varžybos turėjo būti nutrauktos“, — sakė lenkas.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./WRC Lietuvoje
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./WRC Lietuvoje

Perspektyvų nemato

Planai, kad 2016 metais WRC etapo startas būtų duotas Kaune, o po to lenktynininkai su savo gausiomis komandomis, sunkvežimiais, tonomis technikos pajudėtų į Mikolaikas taip pat skamba kaip iš pasakos.

„Startas Lietuvoje sunkiai įsivaizduojamas. „Hyunday“ komanda savaitę Mikolaikose statė savo paviljoną, taip pat ilgai jį ir ardė“, — tikino varžybų direktorius.

Lietuva turi puikių trasų raliui, pats stebėjau ralį „Kauno ruduo“, bet tie greičio ruožai yra per toli nuo Mikolaikų, o parinkti Druskininkuose nebuvo tinkami.

Didelę patirtį ralio varžybose turintis lenkas pasakojo kokia garbė jo šaliai ir jam asmeniškai prisidėti prie tokio kalibro renginio. Paklaustas, ar Lietuva dar turi šansą grįžti į WRC žemėlapį, lenkas vilčių nelaidojo, bet nieko konkretaus, o ypač apie G. Furmanavičiaus planus 2016 metais, pažadėti negalėjo.

„Artimiausiu laiku tokios galimybės nėra numatytos, bet tolimoje ateityje – ką gali žinoti. Gal kada nors etapas vyks per tris šalis — Latviją, Lietuvą ir Lenkiją, bet dabar tokios galimybės neįsivaizduoju. Lietuva turi puikių trasų raliui, pats stebėjau ralį „Kauno ruduo“, bet tie greičio ruožai yra per toli nuo Mikolaikų, o parinkti Druskininkuose nebuvo tinkami“, — pasakojo J.Noworol.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų