Lenktynės ant Kruojos upės ledo – su ralio-kroso prieskoniu

Sausio pradžioje paspaudęs šaltukas nudžiugino ne vieną automobilių sporto gerbėją. Greitai susiformavęs ledas lėmė tai, kad visoje Lietuvoje pasipylė automobilių varžybos ant užšalusių vandens telkinių. Kadangi aplinkosauga bei policija pavienius pasivažinėjimus ledu draudžia, oficialūs bei legalūs renginiai ant ledo sutraukia minias dalyvių.

Kad automobilių sporto gerbėjai pasiilgę ledo lenktynių, buvo galima įsitikinti sekmadienį Pakruojyje. Čia ant Kruojos upės ledo suformuota trasa skrieti panoro kiek daugiau nei 130 dalyvių.

Renginį organizavęs Pakruojo automobilių sporto klubas netgi buvo priverstas sustabdyti dalyvių registraciją. Jei organizatoriai būtų nusprendę leisti dalyvauti visiems norintiems, varžybos veikiausiai būtų užsitęsusios iki pirmadienio popietės.

Ryte prasidėjęs renginys užtruko iki pat sutemų. Paskutiniai dalyviai finalinius ratus jau suko prieblandoje, o apdovanojimus į viršų kėlė jau visiškoje tamsoje.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Pačios varžybos ant Kruojos užtvankos ledo nebuvo eilinis pasilakstymas ovalo formos trasa. Siekdami įnešti daugiau intrigos, organizatoriai nusprendė lenktynes paįvairinti „Joker“ ratu. „Joker“ ratas yra naudojamas ralio kroso varžybose, kuomet vieno važiavimo metu dalyvis vieną kartą privalo trasą įveikti ilgesne, specialiai paruošta dalimi.

Taigi, lenktynėse „Pakruojo žiema“ reikėjo ne tik spausti akseleratorių ir sukioti vairą, bet ir kurti strategiją, kada palankiau lysti į „Joker“ ratą, o kada verčiau važiuoti įprasta trasa.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Varžybos pritraukė ne tik automobilių sporto entuziastus bei gerbėjus, bet ir aukščiausio lygio šalies sportininkus. Savo treniruočių automobiliu „Mitsubishi Lancer EVO“ ant ledo Pakruojyje stojo ir Lietuvos ralio čempionato dalyvis Giedrius Notkus.

Žiemos sportas keliauja per visą Lietuvą, o mes bandome atgaivinti senas Pakruojo tradicijas.

Sportininkas čia apšilo kojas prieš „Halls Winter Rally“ varžybas. Tiesa, kuo toliau, tuo labiau panašu, kad žiemos ralis Utenoje vėl bus ant šlapio žvyro, o ne ledo.

„Bendras dalyvių skaičius yra virš 130. Yra Vilkaviškio, Tauragės, Telšių, didelis būrys panevėžiečių. Apie 20 automobilių ant ledo vairuoja Pakruojo atstovai. Žiemos sportas keliauja per visą Lietuvą, o mes bandome atgaivinti senas Pakruojo tradicijas. Pakruojyje automobilių sportas visada buvo populiarus. Dabar jis yra numiręs, bet mes bandome tai atgaivinti. Automobilių sportas populiarėja, reiškia gyvenimas gerėja. Džiugu, kad savivaldybė padėjo gauti leidimą, viskas pavyko sklandžiai ir mes esame čia, ant Kruojos ledo“, - sakė varžybų organizatorius Audrius Kliminskas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Pašnekovas patikino, kad paįvairinti ledo lenktynes „Joker“ ratu idėja kilo išklausius profesionalų patarimų.

„Tie, kurie lenktyniauja, pataria, ką padaryti geriau, įdomiau. Tuo pačiu „Joker“ ratas įneša įvairumo. Iškart kitoks vaizdas, be šio rato varžybos būtų tarsi važiavimas stadione ratu. Manau, kad ši idėja pasiteisino ir dalyviams įnešė kur kas daugiau emocijų ir intrigos“, - pasakojo organizatorius.

Dalyvių buvo tiek daug, kad organizatoriai įsteigė net 10 klasių. Automobiliai į grupes buvo skirstomi pagal varančiąją ašį. Taip pat įtakos turėjo ir padangų pasirinkimas.

Atskirai varžėsi dalyviai, kurių automobiliai buvo apauti nedygliuotomis padangomis. Sukurtos klasės ir specialias dygliuotas padangas naudojusiems bei savo gamybos dyglius pasirinkusiems dalyviams.

Varžybų metu neišvengta ir sportinių incidentų. Vieno jų metu ant ledo susidūrė „Subaru Impreza“ ir „Audi Coupe“. Tačiau dėl mažo greičių skirtumo ir nedidelio atstumo tarp automobilių, abu lenktynininkai tik susiglaudė šonais. Po kontakto „Audi“ pametė vieną žibintą, tačiau varžybas tęsė ir toliau.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

2WD+ įskaitoje buvo varžomasi automobiliais, kurie varomi viena, nesvarbu kuria ašimi. Čia greičiausias buvo prie BMW vairo sėdęs Robertas Zauka. Panevėžietis lenktynininkas Ugnius Žiedavičius ant ledo šį kartą lipo ne savo „Mitsubishi Lancer EVO“, bet BMW automobiliu ir iškovojo antrą vietą. Trečią poziciją užsitikrino automobilių kroso varžybose įprastai lenktyniaujantis Raimundas Kukenys su „Opel Kadett“.

AWD įskaita subūrė net 25 dalyvius. Čia triumfavo automobilių sporto klubo „Mūša Kross“ atstovas Egidijus Kirdeikis. Ketvirtosios kartos „VW Golf“ vairavęs sportininkas atitinkamai antroje ir trečioje vietoje paliko dalyvius Darių Česevičių su „Subaru Impreza“ ir Vaidotą Andrikonį su „Audi Coupe“.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

AWD+ kategorijoje nepralenkiamas buvo Modestas Gedvygas su „Subaru Impreza STI“. Antrasis finišavo Nerijus Urbonavičius, vairavęs „Mitsubishi Lancer EVO V”. Trečiąją poziciją galutinėje rikiuotėje išplėšė Egidijus Kirdeikis, kuris keliomis sekundėmis aplenkė ralio lenktynininką Giedrių Notkų.

FWD klasėje nugalėtoju tapo net iš Vilkaviškio į Pakruojį atvykęs Edgaras Kurauskas-Kuperis. Autokroso varžybų dalyvis ant Kruojos ledo triumfavo vairuodamas „Volkswagen Golf“. Panevėžietis Artūras Lipavičius su „Citroen“ finišavo antras, o trečią vietą laimėjo „Toyota Corolla“ vairavęs Rokas Vaišvila.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

RWD klasėje buvo gausu BMW automobilių – net 14. BMW vairuotojams į kompaniją atskubėjo po vieną VAZ ir ZAZ vairavusį dalyvį. Šioje įskaitoje visas taures išsivežė Radviliškio sportininkai. Darius Najus su BMW 318 laimėjo pirmą vietą, ant antrojo laiptelio žengė Svajūnas Mandravickas su, vairavęs BMW 525. Trečią vietą iškovojo Mindaugas Katsevičius su BMW 520.

Pirmoje laisvojoje klasėje laimėjo Joniškio sportininkas, taip pat autokroso varžybose lenktyniaujantis Ramūnas Ragulis su „Honda Civic“. Telšių atstovas Donatas Karpys finišavo antras, o dar vieną taurę laimėjo trečioje vietoje finišavęs biržietis Raimundas Kukenys.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Antroje laisvojoje klasėje lyderio poziciją užsitikrino Irmantas Ditkus su „Audi A4”. Antrą ir trečią vietas atitinkamai pelnė Modestas Gedvygas ir Ligitas Kordušas.

Savo jėgas ant ledo išmėgino ir merginos. Jų ant ledo susirinko net septynios. Po atkaklios kovos nugalėtoja čia tapo šiaulietė Birutė Vaišvilaitė, vairavusi „Toyota Corolla“. Antrąją poziciją iškovojo vietos lenktynininkė Gintarė Gegieckaitė su „Audi 80”. Trečiosios vietos apdovanojimas atiteko „Honda CRX“ vairavusiai Gabrielei Aleksynaitei.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Ant Kruojos ledo buvo pakviesti pasivaržyti ir keturračių vairuotojai. Šioje įskaitoje greičiausias buvo biržietis Darius Lukša su „Honda 450”.

Antroje vietoje varžybas baigė Narsutis Balčiūnas, vairavęs „Can-am 450”, o trečios vietos taurę iškovojo Žilvinas Gesevičius, kuris ledu skriejo ant „Can-am Renegade 1000” keturračio.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Ant ledo savo įspūdingą važiavimą demonstravo ir krosinių motociklų vairuotojai. Apsiginklavę dygliuotomis padangomis jie ledu skriejo tokiu greičiu, kokiu vasarą važiuoja kroso trasomis.

Geriausiai pasirodė tauragiškis Gediminas Jomantas, vairavęs „Honda CRF 450”. Antrą rezultatą parodė Audrius Bagdanskis, atvykęs iš Jurbarko ir lenktyniavęs „Suzuki RMZ 450” motociklu. Trečio rezultato savininkas – dar vienas Jurbarko atstovas Erikas Račiūnas su „Honda CRF 450”.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis