Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilniaus ralio trasą išbandę lenktynininkai: čia neprotingai greita

Šeštadienį startuojant trečiam Lietuvos ralio čempionato etapui – Vilniaus raliui – penktadienį lenktynininkai susipažįsta su trasa ir susirašo stenogramas. Jų įspūdžiai apie trasas nėra patys geriausi.
„Mitsubishi Lancer Evo VI“
„Mitsubishi Lancer Evo VI“ / (asmeninio archyvo nuotr.)

Vienas pirmųjų susirašymus baigęs Vaidotas Žala, važiuojantis su „Subaru Impreza WRX STI“ teigė, kad šis ralis išskirtinis savo greičiu. Dalis greičio ruožų yra ilgos, plačios kelių kilometrų ilgio tiesiosios, kur sportininkai turės lėkti kone 200 km/h greičiu.

V.Žala šypsodamasis pasakė sugalvotą Vilniaus ralio apibūdinimą: „Tradicinės magistralės, papildytos tūkstančiu tramplinų ir bekelės etapu“.

Lenktynininkas išskyrė aštuntą greičio ruožą: „Jame (aštuntame greičio ruože, red. past.) kelias nėra labai geras. Ypač vietos miške – ten kelias akmeningas ir jame pilna medžių šaknų. Manau, paskutiniems važiuojantiems ekipažams bus sunku, nes pirmieji kelią labai „išmals“.

V.Žalai įstrigo ir tramplinų kiekis – progų pakilti į orą Vilniaus ralyje bus daugiau nei 2012-ųjų „tramplinų raliu“ vadintame „300 lakes rally“ Zarasų rajone.

Ralisto minėtą bekelę vizualiai neblogai apibūdina susirašymui naudoto „Toyota Avensis“ išvaizda nuotraukoje žemiau.

Vaidoto Žalos nuotr./Vaidoto Žalos susiraaymui naudotas Toyota Avensis
Vaidoto Žalos nuotr./Vaidoto Žalos susirašymui naudotas „Toyota Avensis“

Greičio per daug?

Praėjusių metų Lietuvos N4 klasės ralio čempionas Dominykas Butvilas skeptiškai atsiliepė apie 2013-ųjų Vilniaus ralį: „Kasmet aplankome daug užsienio valstybių – ten viskas tobulėja. Tačiau čia viskas užstrigę ties kokiais 2000-aisiais.“

„Trasa labai greita. Kvailai greita. Tokiais greičiais važinėti nėra saugu. Keliai vietomis labai platūs, tačiau kai kurie baisiai duobėti – automobilius į tokias vietas gaila kišti“, – įspūdžius pasakojo „Mitsubishi Lancer Evo X“ vairuotojas. 

D.Butvilas pažymėjo ir jo nuomone nelogišką dalyką – dalis greičio ruožų Vilniaus ralyje yra tie patys kaip ir „Winter rally“. Žiemą tvirtu įšalu padengti keliai vasarą atveria visas savo grožybes – medžių šaknis ir didelius akmenis. „Vasarą šiuos kelius raliui naudoti yra nesąmonė“, – akmenis į organizatorių daržą bėrė ralistas.

Dominyko Butvilo nuotr./Vilniaus ralio greitkelis
Dominyko Butvilo nuotr./Vilniaus ralio „greitkelis“

Jis pridūrė, kad dėl vietomis labai prastų kelių bus sunku patiems pirmiems ir paskutiniems ekipažams. Pirmieji turės „pravalyti“ kelią nuo akmenų, o paskutiniesiems jis bus išvažinėtas, labai nelygus ir turės gilias provėžas. „Užjaučiu gale važiuojančius“, – sakė lenktynininkas.

Stebėjimui gerų vietų netrūksta

„Wellmann rally team“ komandos, Vilniaus ralyje turinčios net keturis ekipažus, atstovai išskyrė kelias įdomias vietas stebėjimui. Lenktynininkai rekomendavo neteikti didelių vilčių 2 ir 5 greičio ruožo gale esančiam tramplinui – jis bus iškart po finišo, tad daugelis ralistų jau bus sumažinę greitį ir per jį turėtų pervažiuoti ramiai. Apie tą patį trampliną kalbėdamas V.Žala sakė priešingai – jo nuomone, nemažai dalyvių per jį šoks nespėję sulėtėti.

Komandos lenktynininkai žiūrovams siūlė atkreipti dėmesį į antrame bei penktame greičio ruožuose esančią vietą prie Tolučių miestelio. Žemėlapyje ji – netoli Butkūnėlių. Ten daug pavojingų, siaurų ir slidžių vietų, kuriose galima prarasti labai daug laiko ir lengva padaryti klaidą.

Trečiame ir šeštame greičio ruožuose, ties privažiavimu nuo Žalvarių kaimo, yra maždaug kilometro ilgio vieta su nedideliu, tačiau greitu ir pavojingu tramplinu. Komandos atstovai prognozavo, kad ši vieta žiūrovams turėtų būti viena įdomiausių visame ralyje.

V.Žala išskyrė vietą septintame greičio ruože, šalia Šakių miestelio. Ten, paėjus kelis šimtus metrų, matysis vingiuota trasos konfigūracija. Aštuntame greičio ruože, maždaug 1 km nuo Kvyklių kaimo, ralistų laukia serija pavojingų posūkių, jau išbandytų žiemos ralio metu.

GAZAS.LT šiam raliui tradiciškai parengė Ralio žurnalą. Jame rasite ne tik greičio ruožų žemėlapius, starto tvarką, maršrutinę kortelę, bet ir interviu su Gintaru Furmanavičiumi ir Jonu Dereškevičiumi bei straipsnius apie Lietuvos automobilių klubą bei varžybų teisėjo darbą.

 

 

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų