Lenktynininkai po pirmųjų treniruočių pripažįsta: skubėti dar nereikia

Pirmosios „ENEOS 1006 km lenktynių“ treniruotės baigėsi be didesnių staigmenų. Greičiausia – „Aquila“, po šios „Porsche“, „MARC Cars“ bei „Lotus“ automobiliai, o tada rikiuojasi visi kiti modeliai. Po treniruotės kalbinti lenktynininkai neslėpė, kad nesistengė spausti automobilių ir važiuoti maksimaliu tempu – tam dar nėra tikslo. Kur kas svarbiau – apsiprasti su automobiliu ir trasa.
„ENEOS 1006 km lenktynių“ ketvirtadienio treniruotės
„ENEOS 1006 km lenktynių“ ketvirtadienio treniruotės / Vytauto Pilkausko nuotr.

Skubėti nėra prasmės

Po pirmųjų „ENEOS 1006 km lenktynių“ treniruočių Ignas Gelžinis buvo nusiteikęs puikiai. Pasak jo, komanda dirba gerai, automobilis veikia be priekaištų, o patys vairuotojai – pasirengę varžyboms.

Po ketvirtadienio treniruočių „Skuba Dream“ komanda treniravosi vairuotojų pasikeitimą – tai svarbi varžybų dalis. Per visą 9 valandų maratoną, jei ši dalis tinkamai atliekama, ji gali sutaupyti ne vieną dešimtį sekundžių. Lenktynininkų rezultatas – apie 23 sekundės, kuriuo jie yra patenkinti.

„Atsimename, kokius rezultatus rodydavome anksčiau, ir dabartinis mus tenkina – neatsiliekame“, – kalbėjo I.Gelžinis.

Tokiose lenktynėse, kuriose vairuotojai keičiasi kas valandą, jų pasikeitimą reikia kiek įmanoma supaprastinti – todėl „Skuba Dream“ komandos vairuotojai, kol sėdės automobilyje, didesnį nei 40 laipsnių karštį turės kęsti be vandens. Speciali vandens gėrimo sistema prailgintų vairuotojų pasikeitimą – I.Gelžinis teigė, kad valandą galima nesunkiai ištverti ir nenumalšinus troškulio. Juolab kad tiek Ignas, tiek Jonas gali pasigirti ištverme – pirmasis dažnai dalyvauja triatlonuose, antrasis – dviračių lenktynėse, tad per kelias valandas dvirate transporto priemone numinti šimtą kilometrų jiems nėra sunku. Ištvermė, pasak Igno, padeda lenktyniauti stabiliau ir užtikrinčiau.

Vytauto Pilkausko nuotr./„ENEOS 1006 km lenktynių“ ketvirtadienio treniruotės
Vytauto Pilkausko nuotr./„ENEOS 1006 km lenktynių“ ketvirtadienio treniruotės

Savo naują pomėgį – triatloną – I.Gelžinis dažnai įvardija viena grotažyme: #svajonesneturisavaitgaliu. Pasak jo, šie trys žodžiai puikiai atspindi jo požiūrį į tikslo siekimą tiek triatlone, tiek lenktynėse, tiek kitose gyvenimo srityse.

Per treniruotes jų komandos „Porsche 911 GT3 Cup“ nebuvo pats greičiausias, netgi nepateko į trejetuką – geriausias jų vieno rato įveikimo laikas buvo 1 min. 15,318 sek., bet to broliai Gelžiniai ir trečias komandos vairuotojas, Egidijus Valeiša, nesureikšmina. Pasak jų, treniruotės skirtos apsiprasti su automobiliu, susipažinti su trasa, o lygintis vieno rato įveikimo laikais kol kas nėra reikalo.

Rezervo – nemažai

Ernesta Globytė, Dainius Matijošaitis, Nerijus Malaševičius ir Eugenijus Misiūra „ENEOS 1006 km lenktynėse“ startuos su čia nematytu automobiliu – „Volkwagen Golf GTI TCR“. Kaip sekėsi jiems?

Geriausias šiuo automobiliu pasiektas laikas – 1 min. 17,842 sek. Pasak E.Globytės, tai toli gražu ne geriausias įmanomas pasiekimas – rezervo „NERO-GSR Racing team“ komanda dar turi. Juolab kad didžiausia 330 AG išvystančio „Volkswagen Golf TCR“ stiprybė – patikimumas, tad vieno rato įveikimo greičiu jie nesitiki prilygti greičiausiems.

Vytauto Pilkausko nuotr./„ENEOS 1006 km lenktynių“ ketvirtadienio treniruotės
Vytauto Pilkausko nuotr./„ENEOS 1006 km lenktynių“ ketvirtadienio treniruotės

„Komandoje susidirbome gerai – dar nesame nusprendę, kas vairuos kvalifikacijoje, kadangi visi važiuojame panašiai. Žiūrėsime penktadienį, kuris bus greičiausias treniruotėse“, – kalbėjo E.Globytė.

Ji pažymėjo, kad pritaria organizatorių sprendimui suvienodinti visų dalyvių padangas – nuo šių metų visi Palangos lenktynių automobiliai yra apauti „Hankook“ slick tipo padangomis. Nors yra sportininkų, kurie nėra patenkinti jų savybėmis, daugumai kiek išaugo finansiniai kaštai, tačiau pats principas, kad visi varžosi vienodomis padangomis, lenktynininkei patinka.

Kalbėdama apie tikslus lenktynėse, mergina nesikuklino – čia visi atvažiuoja laimėti. Tačiau, įvertinus visas galimybes, rezultatas greičiausiųjų penketuke – įmanomas ir pasiekiamas.

Šviežiausias „NERO-GSR Racing team“ komandos narys – Dainius Matijošaitis. Jis toli gražu ne naujokas lenktynių pasaulyje ir šiemet vėl grįžo prie „Volkswagen Golf“ vairo – būtent tokiu automobiliu, tik ketvirtos kartos, jis startavo pirmose savo 1000 km lenktynėse prieš dešimt metų. Jo įspūdžiai po pirmųjų lenktynių – puikūs, tačiau nesklandumų išvengti nepavyko.

„Su pirmosiomis treniruotėmis prasideda pirmieji incidentai. Spėkite, kas gi vienas iš incidentų sukėlėjų?“ – keldamas ranką į viršų juokėsi D.Matijošaitis.

„Klaidų pasitaiko visiems – nesiguosiu, nesiteisinsiu. Pirmą kartą įsėdau į automobilį ir su jo stabdžiais kažkas buvo negerai. Aš toliau tikrinau jo galimybes, kol šiek tiek kepštelėjau tvorą. Faktiškai automobilio nepažeidėm, tik šiek tiek aplaužėm kosmetinę dalį – tai yra geriausia pasakojimo dalis. Dabar žiūrėsime, kas yra blogai su automobilio stabdžiais, nes tą pažymėjo visi vairuotojai, ir tikėsimės, kad penktadienis bus dar geresnis“, – linksmai nusiteikęs kalbėjo lenktynininkas.

VIDEO: Dainius Matijošaitis pasakoja apie pirmųjų treniruočių įspūdžius

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis