– Giedriau, kokiais pokyčiais pasitinkate 2015-ųjų metų ralio sezoną ir ką šiemet planuojate?
– Ne paslaptis, kad praėjęs sezonas buvo baigtas nemaža avarija ralyje „Saaremaa“. Teko išardyti visą automobilį, pervirinti, pakeisti daug dalių. Dabar automobilis kaip naujas, nudažytas, blizga. „Reklamos erdvė“ pasirūpino nauju dizainu, rėmėjų lipdukais.
Šiemet planuoju lenktyniauti Lietuvos čempionate, „pamutinti vandenį“ ten. Stengsiuosi važiuoti greitai, kad čempionato lyderiams nebūtų kada atsipalaiduoti. Tikiu, kad spausime juos, minsime jiems ant kulnų ir priminsime apie save. Aišku, ir mus kažkas spaus.
Manau, kad sudalyvausime ir keliose varžybose artimame užsienyje. Pagrindinis tikslas – pasiekti rezultatą, ne blogesnį nei pernai. Didžiausias noras – kad negestų technika, kad nemeluotų šturmanas ir, kad pačiam koja nedrebėtų.
– Ar esate patenkintas praėjusių metų pasiekimu?
– Esu patenkintas, nes kiekvienais metais lipame vis aukščiau. Aišku, kai per plauką lieki nuo antros vietos, šiek tiek apmaudu. Norėtųsi būti aukščiau, bet visada yra priežastys, dėl ko tai įvyksta. Mes bandėme tas priežastis šalinti. Tikiuosi, kad mums tai pavyko ir su patikimu automobiliu galėsime įvykdyti savo planus.
– Ar nesvarstėte galimybės persėsti į dešimtosios kartos „Mitsubishi Lancer EVO“?
– Buvo minčių, bet pinigais iš dangaus nelyja. Perkant naujesnį automobilį dažnai susidaro tokia situacija, kad nebėra finansų pačiam lenktyniavimui. Praleisti sezono tikrai nenorėčiau, todėl nusprendėme šiemet važiuoti tuo pačiu automobiliu. Įveikę dar daugiau varžybų įgausime ir daugiau patirties, kuri ateityje mums padės.
– Kas šiemet Jums skaitys stenogramą?
– Šturmanas išlieka tas pats – Dalius Strižanas. Mes su juo apie tai kalbėjome ir sukirtome rankomis. Jis apsidžiaugė. Beje, noriu pasveikinti jį su garbingu 50-ies metų jubiliejumi. Linkėjimai, Daliau. Manau, kad mes su Daliumi ir toliau sieksime bendrų tikslų ir aukštų rezultatų.
– Pirmosios varžybos – „Halls Winter Rally“. Ar esate joms pasiruošęs?
– Žiemą važiuoti man labai patinka, bet kasmet turiu problemų su nuleistais ratais ir panašiais apgadinimais. Pernai turėjome gedimą. Jei nebus didelių problemų su technika, tikiu, kad rezultatas bus pakankamai aukštas.
Utena ir žiema yra idealus derinys gerai paruoštam automobiliui. „Mitsubishi Lancer EVO IX“ šiuo metu surenkamas iš naujo, perrinktas variklis, atkeliavo naujos turbinos.
– Iš ko tikitės didžiausios konkurencijos „Halls Winter Rally“ varžybose? Lietuvių ar latvių?
– Labai norėčiau, kad atvažiuotų latviai, bet, žinant jų ralio kalendorių, tikėtis sunku. Nemanau, kad prieš „ERC Liepaja“ Europos čempionato varžybas atsiras daug latvių, kurie norės rizikuoti ir lenktyniauti Lietuvoje.
Pagrindinė konkurencija bus tarp lietuvių. Vaidotas Žala įsigijo EVO. Manau, kad jis pagreitės. Martynas Samuitis grįžta į Lietuvos čempionatą stipriai nusiteikęs. Ramūnas Čapkauskas važiuoja labai greitai, bet manau, kad mes neduosime jam ilsėtis. Be abejo, negalima pamiršti ir Vytauto Švedo. Jam po paskutinės avarijos bus sunku reabilituotis. Aišku, jei Vytas gerai pasiruošęs morališkai, iš jo galima tikėtis puikaus rezultato.
Gaila, kad nėra Dominyko Butvilo. Tikėjausi, kad Domas šiame ralyje sudalyvaus. Deja, bet mano žiniomis jis čia lenktyniauti neketina. Bus įdomu pamatyti Deividą Jocių, kuris sugrįžta į ralį. Ką Deivis moka ir gali – sakyti nereikia. Tiek Utenoje, tiek visame ralyje, šis lenktynininkas labai greitas. Jei jam viskas seksis, realu, kad jis pateks tarp prizininkų.
– Lietuvos ralio padangėje atsiranda ir naujų lenktynininkų. Nesenai apie savo dalyvavimą paskelbė 21-erių metų sportininkas Justas Grendelis, važiuosiantis buvusia Vytauto Švedo technika. Ar tai džiugina?
– Labai džiugu. Pastaruosius keletą metų veidai beveik nesikeisdavo. Pasigedau naujokų. Viskas buvo sustoję vienoje vietoje. Šiemet bus keletas naujų vairuotojų. Galbūt jie iš karto neparodys gero rezultato, bet jei kantriai sieks savo tikslo – bus greiti sportininkai.