Lenktynininkas Karolis Raišys startuoja istoriniame Portugalijos ralyje

Europoje yra nedaug garbingų automobilių sporto renginių, kuriuose dar nebuvo ekipažo iš Lietuvos. Šį sąrašą dar labiau trumpina „Flameris Racing“ komandos lenktynininkas Karolis Raišys, kuris su savo 1961-ųjų gamybos „Jaguar Mark 2“ startuoja Istoriniame Portugalijos ralyje – vienose reikliausių Europos klasikinių automobilių lenktynių, rašoma pranešime.
Karolis Raišys ir Ugnius Dalangauskas startuoja istoriniame Portugalijos ralyje
Karolis Raišys ir Ugnius Dalangauskas startuoja istoriniame Portugalijos ralyje / Flameris racing nuotr.

Seniausias Europoje istorinis Monte Karlo ralis, kuriame Lietuvos lenktynininkas Karolis Raišys du kartus iš eilės tapo savo klasės čempionu, turi labai rimtą konkurentą – istorinį Portugalijos ralį. Šios dvi prestižinės ir didelės dalyvių bei istorinės technikos ištvermės reikalaujančios lenktynės yra panašios ir savo trukme, ir sportininkų įveikiamu atstumu, tačiau tarp jų yra nemažai ir skirtumų.

„Po keturių startų istoriniame Monte Karlo ralyje ir pandemijos nulemtos metų pertraukos, savo klasikinių ralių kolekciją pildau „Rally de Portugal Histórico“. Tai – puikiai automobilių sporte žinomos lenktynės, kurios garsėja savo aštrumu ir sudėtingumu. Beveik visas ralio maršrutas – apie 2000 kilometrų yra sudarytas iš greičio ruožų. O penkių dienų varžybas kaip ir Monake vainikuoja naktinis etapas, pavadintas Sintros naktimi. Tai yra nuo B grupės laikų likęs greičio ruožas, kuris iš esmės vyksta tuneliu tarp ištiestų žiūrovų rankų“, – sako „Flameris Racing“ komandos pilotas K. Raišys.

Jo ir šturmano Ugniaus Dalangausko vairuojamas „Jaguar“ prie starto linijos Estorile, kurortiniame mieste prie šalies sostinės Lisabonos, stoja pažymėtas antru startiniu numeriu. „Numeris 2 mano “Jaguar Mark 2” paskirtas ne todėl, kad gerai rimuojasi, o todėl kad važiuosime antra pagal seniausius gamybos metus mašina lenktynėse, – kalba K.Raišys.

Su Lietuvos vėliava važiuojantis 1961 m. Jungtinėje Karalystėje pagamintas „Jaguar Mark 2“ modelis turi 3,8 litro 6 cilindrų 220 AG variklį. Galiniais ratais varomas automobilis 100 km/val. greitį pasiekia per 8,5 sek. ir gali išvystyti didesnį 201 km/val greitį. Visi automobilio mazgai lenktynėms buvo tik atnaujinti „Flameris Racing“ dirbtuvėse.

Lietuviai Portugalijos ralyje varžosi seniausių – „Klasikinių automobilių“ klasėje. Didžioji lenktynininkų dalis rungiasi „Istorinių automobilių“ klasėje – ten vyrauja gerokai naujesni automobiliai. „Kadangi tai yra greitas ralis, neretai dalyviai juokaudami jį vadina ne „Rally de Portugal Histórico“, o „Rally de Porsche Histórico“, – šypsosi K. Raišys.

Tačiau daug juoko istorinis Portugalijos ralio charakteris lenktynininkams nekelia – skirtingai nei įprasta tradiciniuose raliuose, kuomet dalyviai dažniausiai jau iš anksto žino ir netgi spėja pravažiuoti visa ralio trasa, šiose lenktynėse ralio knygą sportininkai pamato vos prieš startą. O automobilių remontui skiriama tik viena valanda vieną naktį, įpusėjus lenktynėms.

Nuo 2006 m. pačiame Europos pakraštyje rengiamos klasikinių automobilių lenktynės šiemet vyksta spalio 4–9 dienomis, jose dalyvauja 63 komandos iš visos Europos.

Vidurio ir šiaurinės Portugalijos kalnų keliuose jos varžysis automobiliais, kurie pagaminti nuo 1957 iki 1986 metų. Lenktynės vyksta pagal FIA nustatytas vidutinio greičio taisykles lenktyniaujant dėl tiksliausiai laiku pravažiuoto atstumo bendrojo naudojimo keliais ir uždarose trasose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų