Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lenktynininkas Ugnius Žiedavičius: „Sakiau, kad į žiedines lenktynes gyvenime nekelsiu kojos“

„Autoplius Fast Lap“ žiedinių lenktynių sezonas prasidės jau gegužės 15-16 dienomis. Kačerginės „Nemuno žiede“ vyksiančiam pirmajam etapui ruošiasi ir Panevėžio automobilių sporto klubas „Greičio svajonė“. Šį kartą apie save ir pasiruošimo sezonui darbus pasakoja vienas komandos lyderių Ugnius Žiedavičius, kuris automobilių sporte su pertraukomis dalyvauja jau daugiau nei 20 metų.
Ugnius Žiedavičius ir Nerijus Urbonavičius
Ugnius Žiedavičius (kairėje) ir Nerijus Urbonavičius / Nuotr. iš asmeninio archyvo

– Ugniau, kada susidomėjote automobilių sportu?

– Vairuoti pradėjau nuo 13 metų ir pirmiausia dalyvavau slalomo varžybose. Tuomet mane ir sužavėjo automobilių sportas. Nuo 17 metų pradėjau dalyvauti ralio kroso varžybose.

Vėliau porai metų buvau „įklimpęs“ į ralį. Patyriau didelę avariją, po kurios ralyje nebedalyvavau, padariau pertrauką autosporte. Po kurio laiko sugrįžau ir dalyvauju varžybose ant asfalto.

Bastunas.com nuotr./Ugnius Žiedavičius
Bastunas.com nuotr./Ugnius Žiedavičius

– Kaip minėjote, išbandėte daug automobilių spoto šakų. Kodėl nusprendėte pasirinkti žiedines lenktynes?

– Anksčiau sakiau, kad gyvenime nekelsiu kojos į žiedą, tačiau viskas taip apsisuko, kad dabar daugiausiai važiuoju žiedinėse lenktynėse. Kažkaip patiko. Visada švari mašina, blizga visa (juokiasi).

Praeityje maniau, kad žiedas – nuobodus sportas. 

Praeityje maniau, kad žiedas – nuobodus sportas. Suki tuos ratus, viskas taip pat, niekas nesikeičia. Tie patys septyni posūkiai ir juos nuolat gludini. Dabar žiedinės lenktynės – pagrindinis mano pomėgis.

– Žiemą jus galėjome išvysti ir „Halls Winter Rallt“ varžybose. Kartu su broliu Karoliu atlikote nulinio ekipažo pareigą. Kaip gimė ši mintis vėl važiuoti ant žvyro?

– Mane žvyras vis dar traukia. Sunku būti abejingam raliui. Norėjome žiemą pasivažinėti ir tai padarėme. Gaila, kad šiek tiek apdaužėme automobilį ir nebaigėme visų greičio ruožų.

Nuotr. iš asmeninio archyvo/Ugnius Žiedavičius
Nuotr. iš asmeninio archyvo/Ugnius Žiedavičius

– Kokiu automobiliu ir kur pirmą kartą startavote žiedinėse lenktynėse?

– Viskas prasidėjo nuo Kačerginės „Nemuno žiedo“. Pradėjau važiuoti su savo „Mitsubishi Lancer EVO X“. Greit pavyko iškovoti ir pirmąsias pergales.

Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„Autoplius Fast Lap“ 2014-ųjų sezono akimirka
Algirdo Venskaus/Waska.lt nuotr./„Autoplius Fast Lap“ 2014-ųjų sezono akimirka

– Jūsų komandos narių technika labai įvairi. Kodėl važiuojate būtent su „EVO X“?

– Anksčiau turėjau aštuntą evoliuciją, bet paskui atsitiko taip, kad nusipirkau tą „desiatkę“ ir pasidariau ją varžyboms. Iš pradžių neplanavau nei saugos lankų dėti.

Tiesiog važinėdavau savo malonumui, palakstydavome su komandos nariais ir Kačerginėje, žiemą dalyvaudavome treko varžybose. Taip ir užsikabinau. Po to nutariau dėti saugos lankus ir automobilį ruošti rimčiau.

Arnoldo Ivanausko / AI MEDIA nuotr./Ugnius Žiedavičius
Arnoldo Ivanausko / AI MEDIA nuotr./Ugnius Žiedavičius

– Kaip sekėsi pernai „Autoplius Fast Lap“ sezone?

– Pernai viskas buvo super. Technika nepavedė, labai gerai dirbo mechanikai. „Time Attack“ buvau trečias, o „Race“ likau antras, nes nebaigiau etapo Latvijoje, kai susidūrėme su komandos draugu Gyčiu Vaitulioniu. Tuomet negavau nė taško ir tai lėmė viso sezono rezultatą.

– Kokie šiemet planai „Autoplius Fast Lap“ varžybų serijai?

– Startuosiu tuo pačiu „EVO X“. Automobilį šiek tiek patobulinome, pabandėme išspausti daugiau galios. Kiti agregatai lieka tokie patys, kaip ir pernai. Balandžio viduryje įdėjome variklį, kuris buvo perrinktas.

Važinėjau iš Panevėžio į Vilnių, sukau tuščius kilometrus ir dariau „apkatkę“. Praėjusiais metais turėjome 450 arklio galių. Šiemet norėtųsi bent 500-550 arklio galių. Matysime, ką rodys skaičiukai.

Arnoldo Ivanausko / AI MEDIA nuotr./Ugnius Žiedavičius
Arnoldo Ivanausko / AI MEDIA nuotr./Ugnius Žiedavičius

Ruošiantis sezonui man labai daug padėjo Tomas Indriulėnas. Jo pastangos ir pernai nenuėjo veltui. Mašina buvo ištverminga ir patikima.

Šiam sezonui rengiasi daug stiprių lenktynininkų, kurie bus dar rimčiau paruošę automobilius, tad šį sezoną kova trasoje bus ypač stipri ir įdomi.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Ugnius Žiedavičius
Tomo Markelevičiaus nuotr./Ugnius Žiedavičius

– Ar šiemet važiuosite ir kokiose nors kitose varžybose?

– Esame kalbėję apie dalyvavimą 1 000 km lenktynėse. Planavome, planavome, bet kol kas nieko konkretaus nesame nusprendę. Ta idėja dar nenumarinta. Dar galvojame.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?