Praėjusiais metais konkurencija lenktynėse buvo milžiniška ir pripažintiems favoritams vieniems po kitų pasitraukus, nugalėjo prieš varžybas į jokios lažybų kontoros prizininkų trejetuką nepatekęs „Liqui Moly Racing Team Lithuania“ BMW 3 automobilis, kurį pasikeisdami vairavo broliai Ignas ir Jonas Gelžiniai bei Edvinas Arkušauskas.
Šiemet broliai persėdo prie „Porsche 911 GT3 Cup“, o prie E. Arkušausko prisijungė vienas geriausių Lietuvos „žiedininkų“ Kazimieras Vasiliauskas ir ralio trasose geriau žinomas Justas Tamašauskas.
„Intensyviai varžyboms pradėjome ruoštis jau kovo mėnesį. Tai leidžia neskubėti, nedaryti klaidų ir turime rezultatą – šiandien automobilyje viskas veikia be priekaištų“, – kalbėjo E.Arkušauskas po praėjusio savaitgalio bandymų Kačerginės „Nemuno žiede“.
Automobilio patikimumas yra didžiausias šios komandos privalumas – 1000 km lenktynių kvalifikacijoje jie vargu ar pateks į greičiausiųjų penketą, tačiau visą devynių valandų maratoną įveikti sugaištant kuo mažiau laiko keičiantis vairuotojams, pilant degalus bei remontuojant automobilį komanda moka.
„Porsche“ desantas
Identiškus ir šiose lenktynėse labiausiai užsirekomendavusius „Porsche 911 GT3 Cup“ į Palangos aplinkkelį, laikinai tampantį lenktynių trasa, išvairuos trys komandos. Išskirtinis šių komandų bruožas nėra tik identiški automobiliai – kiekvieną jų vairuos po du brolius. Kiekvienoje komandoje bus bent po vieną lenktynininką, mažiausiai kartą nugalėjusį 1000 km lenktynėse.
„Ant popieriaus“ įspūdingiausiai atrodo „General Financing-Autopaslauga by Pitlane“ komanda. Vienas šios komandos vairuotojų Benediktas Vanagas yra puikiai ne tik Lietuvoje žinomas ralio reidų specialistas, 2013-aisiais nugalėjęs 1000 km varžybose, o kartu su juo važiuosiantys broliai Bleekemolenai iš Olandijos – patyrę žiedinių lenktynių meistrai.
Sebastiaanas yra ne kartą dalyvavęs 1000 km lenktynėse ir daugiau nei dešimtmetį lenktyniauja „Porsche“ bei „Dodge Viper“ automobiliais. Jeigu S.Bleekemolenas lengvai patektų į tituluočiausių ir labiausiai patyrusių „Eneos 1000 km“ lenktynių dalyvių dešimtuką, tai jo brolis Jeroenas abejose kategorijose būtų pirmas.
33-ų metų amžiaus J.Bleekemolenas turi milžinišką patirties bagažą ne tik GT klasės automobilių lenktynėse, bet ir LMP prototipų varžybose. 2008-aisiais vairuodamas „Porsche RS Spyder Evo“, lenktynininkas užėmė pirmą vietą Le Mano 24 val. lenktynių LMP2 klasėje. 2011-aisiais su pačios galingiausios LMP1 klasės „Lola B10/60 Toyota“ jis užėmė šeštą vietą bendroje įskaitoje.
„Aš vienas labiausiai užimtų pilotų pasaulyje. Lenktyniauju su daug skirtingų automobilių ir daug skirtingo tipo varžybų. Mėgstu vairuoti ir tai darau dažnai – apie 35 savaitgalius per metus“, – sako J.Bleekemolenas.
Žinant Bleekemolenų patirtį ir B.Vanago komandos kruopštumą ruošiantis bet kokioms lenktynėms, būtų staigmena, jeigu juodas „Porsche 911 GT3 Cup“ kirstų finišo liniją ne tarp pirmų trijų automobilių. Nors tiek B.Vanagas, tiek Bleekemolenai neslepia – jų tikslas yra nugalėti.
Identišką tikslą turi ir kita „broliška“ komanda, vairuojanti „Porsche 911 GT3 Cup“ – „Balpol-15min powered by Oktanas Racing“. Jos vairuotojai – geriausio Lietuvos lenktynininko titulą kelis kartus laimėjęs Robertas Kupčikas (jis tapo ir 2014-ųjų GAZAS.LT lenktynininku) bei broliai Nemunas ir Nerijus Dagiliai.
Broliai Dagiliai žino, ką reiškia nugalėti prestižiniame Lietuvos automobilių sporto renginyje – jie tai padarė 2005-aisiais (kartu su Egidijumi Dapšu) ir 2013-aisiais (su B.Vanagu). R.Kupčiko trofėjų kolekcijoje, kurioje yra du „Volkswagen Castrol Cup“ nugalėtojo titulai, 2014-ųjų Lenkijos žiedinių lenktynių čempiono titulas, įvairių ištvermės lenktynių nugalėtojų ir prizininkų apdovanojimai, 1000 km lenktynių nugalėtojo titulo vis dar trūksta.
Trečia „Porsche 911 GT3 Cup“ vairuojanti komanda ir rimta pretendentė nugalėti lenktynėse – „Juta – KG Group“. Šiai komandai atstovauja praėjusių metų 1000 km lenktynių nugalėtojai broliai Ignas ir Jonas Gelžiniai bei Tautvydas Barštys jaunesnysis.
J.Gelžinis geriau nei bet kas kitas žino pergalės šiose lenktynėse jausmą – jis čia triumfavo 2006, 2008, 2009 ir 2014-ais metais, tačiau pastaruoju metu sportinę formą aktyviau palaiko kiti du komandos nariai: I.Gelžinis ir T.Barštys dalyvauja „Porsche Carrera Cup GB“ lenktynių serijoje.
I.Gelžinis „Pro-Am 1“ įskaitoje po aštuonerių lenktynių užima pirmąją vietą (12-ą bendroje įskaitoje), T.Barštys „Pro-Am 2“ – ketvirtą (30-ą bendroje įskaitoje). Toje pačioje lenktynių serijoje dalyvauja ir Nerijus Dagilis – jis „Pro-Am 2“ įskaitoje žengia trečioje vietoje, o bendroje įskaitoje – 25-oje.
Favoritai su „Silhouette“
„MOJO Lounge racing by JR Motorsport“ ir „HOPTRANS – Club PORT by JR Motorsport“ – dvi komandos, važiuosiančios BMW M4 prototipais. Tai yra unikalūs inžineriniai kūriniai, su BMW M4 turintys bendrą tik išorės apdailą – netgi jų variklis įmontuotas kėbulo viduryje.
Pirmosios komandos vairuotojai: Wardas Sluysas, Danielis Colembie ir Michaelas Verhagenas yra įvairiose žiedinėse lenktynėse dalyvaujantys sportininkai. Olandai ne pirmą kartą dalyvauja ir lenktynėse Lietuvoje, o W.Sluysas 2010-aisiais jose lipo ant aukščiausio apdovanojimų pakylos laiptelio, vairuodamas technologiškai į šiemetinį panašų automobilį „BMW M3 Silhouette“.
Kitos komandos vairuotojai yra lietuviai – Dainius Matijošaitis, Andrius Jasionauskas ir Simas Juodviršis. Visi jie turi didelę patirtį tiek žiedinėse lenktynėse, tiek 1000 km varžybose Palangoje, o D.Matijošaitis šiemet dalyvauja ne tik Lietuvos žiedinių lenktynių čempionatuose, bet ir stipriausioje Europos ištvermės lenktynių lygoje – „European Le Mans series“, kur su komandos draugais Jesusu Fusteriu ir Konstantinu Calko užima ketvirtą vietą.
Greičiausi, bet neilgam
Jeigu „Eneos 1000 km“ lenktynėse reikėtų įveikti ne tūkstantį, o šimtą kilometrų, į jų nugalėtojo vardą pretenduotų „Aquila CR1“ automobilis, kurį antrus metus iš eilės vairuos Ramūnas Čapkauskas, Deividas Jocius ir Vytautas Švedas.
„Algirdai Racing Team“ komandos automobilis yra nepralenkiamas, kai reikia užfiksuoti greičiausią vieno rato įveikimo laiką, tačiau po pastaruosius tris metus jį persekioja gedimai, užklumpantys praėjus kelioms valandoms po lenktynių starto.
Galima neabejoti, kad kvalifikacijoje turėtų įvykti stebuklas, kad „Aquila“ nebūtų pirma. Tačiau kaip komandai klostysis reikalai ištvermės lenktynėse, numatyti sunku. Pastarųjų metų nesėkmės teigiamai nenuteikia.
Pretendentų nugalėti – kaip reta daug
Šių metų „Eneos 1000 km“ lenktynėse pretendentų nugalėti yra kaip reta daug. Ne ką mažesnė kova verda tarp tų, kurie apie užlipimą ant aukščiausio apdovanojimų pakylos laiptelio svajoja patyliukais, tačiau garsiai svarsto apie vietą prizininkų trejetuke.
Tarp jų – GT klasės BMW M3 ir BMW M3 GTR automobiliai, „Samsonas Racing“ sukurtas prototipas, „Ginetta G50“ ar netgi „Lexus IS-F“. 2011-aisiais debiutavęs 1000 km lenktynėse, šis automobilis buvo iškart „nurašytas“ kaip nepatikimas, tačiau sugebėjo finišuoti ketvirtoje bendrosios įskaitos vietoje.
Tais pačiais metais nugalėtoju tapo Martyno Samuičio ir Arūno Gransko vairuojamas „Honda Civic Type-R“, kuriam prieš lenktynes tik didžiausias optimistas galėjo prognozuoti vietą greičiausiųjų trejetuke.
Kaip parodė 2011-ųjų varžybos, automobilio patikimumas, oro sąlygų kaita ir efektyvus komandos darbas gali lemti daug. Staigmenų būta ir kitais metais – lažybų bendrovėms nuspėti šių lenktynių nugalėtoją yra velniškai sunki užduotis. Galima neabejoti, jų bus ir šiemet – pažvelgus į dalyvių sąrašą, garsių pavardžių ir greitų automobilių jame daugiau nei bet kada per 15 metų ligšiolinę lenktynių istoriją.