Lenktynių JAV organizatoriai išreiškė susirūpinimą dėl F-1 ateities

Dienraščio „The Guardian“ F-1 korespondentas Paulas Weaveris apžvelgė keblią situaciją, susidariusią „Formulėje-1“.
Sebastianas Vettelis
Sebastianas Vettelis / „Scanpix“/„LaPresse“ nuotr.

Asmenys, atsakingi už JAV GP organizavimą, pareiškė, kad Bernie Ecclestone'as turėtų labiau stengtis pardavinėdamas „Formulę-1“.

Šį savaitgalį lenktynės vyks Ostine, etape nedalyvaus „Caterham“ ir „Marussia“ ekipos. „Lotus“ ir „Sauber“ yra kitos dvi komandos, kurios sunkiai suduria galą su galu. Auga spaudimas B. Ecclestone'ui, kuris, pasak JAV GP oficialaus ambasadoriaus Mario Andretti bei Ostino trasos bendraįkūrėjo Bobby Epsteino, turėtų padaryti F-1 šiek tiek laisvesne bei daugiau dėmesio skirti asmenybėms.

Praeitais metais F-1 valdymas buvo nepastovus, nes B. Ecclestone'as labiau rūpinosi teismo reikalais. Šiuo metu sportas yra atsidūręs keblioje situacijoje. Priežasčių yra nemažai: nuolat didėjantys kaštai, netolygus lėšų paskirstymas ekipoms, mažėjantis žiūrovų, stebinčių lenktynes gyvai ir per TV, skaičius, rėmėjų pasitraukimas, nesugebėjimas susitarti dėl išlaidų apribojimo.

JAV GP organizatoriai pateikė pasiūlymų, kaip būtų galima spręsti susidariusią situaciją – visų pirma reikėtų daugiau laisvės, labiau naudotis socialine žiniasklaida bei priartinti lenktynininkus prie fanų.

„F-1 reikia daugiau laisvės. Manau, kad variklių reikalavimai yra per griežti. Sočyje matėme komandas, kurios buvo priverstos pristabdyti, nes kitaip iki lenktynių galo nebūtų užtekę kuro“, – kalbėjo M. Andretti.“

„Taip pat man labai patiktų, jei į lenktynes komandos galėtų įtraukti trečią bolidą. Pavyzdžiui JAV GP „Mercedes“ galėtų pasikviesti specialiai paruoštą gerai žinomą JAV pilotą. Ar įsivaizduojate, kokia būtų reklama? Visi šalies laikraščiai apie tai rašytų.“

F-1 privalo susieti sportą su asmenybėmis. Tai yra labai gerai daroma „Nascar“. F-1 turėtų pasimokinti iš „Nascar“, iš Holivudo

M. Andretti pridūrė: „Jei pažiūrėtume šiek tiek kūrybiškiau, rastume būdų, kaip padidinti susidomėjimą. Tereikia tai padaryti. Reikia peržiūrėti kai kurias keistesnes F-1 taisykles. Kai kurie žmonės gali juoktis iš tokių pasiūlymų, bet tai, ką aš sakau, yra teisybė. Šiuos dalykus ateityje gali prireikti svarstyti. F-1 turėtų išnaudoti visas galimybes.“

B. Epsteinas pabrėžė asmenybių svarbą autosporte: „F-1 privalo susieti sportą su asmenybėmis. Tai yra labai gerai daroma „Nascar“. F-1 turėtų pasimokinti iš „Nascar“, iš Holivudo. Žmones jungia žmonės, ne metalas. Aš patarčiau komandoms aukštai prioritetizuoti fanų suartinimą su pilotais.“

„Pažiūrėkite į Lewisą Hamiltoną. F-1 turėtų leisti jį į viešumą kiek galima daugiau. Jis puikus vairuotojas ir labai geras sporto ambasadorius. Kuo daugiau „Mercedes“ leis jam būti savimi, tuo geriau. Jis neįtikėtinai tinkamas marketingui. F-1 turėtų pasimokyti iš „PGA“ golfo žaidėjų, jie labai artimai bendrauja su fanais.“

Jasonas Dialas. „Circuit of the Americas“ trasos prezidentas, taip pat pabrėžė didesnio fanų sudominimo svarbą: „Aš norėčiau matyti daugiau F-1 pastangų už trasos ribų įtraukiant fanus. Prieinamumas ir skaitmeninės socialinės medijos naudojimas tikrai padėtų didinant žinomumą. Iš verslo pusės aš norėčiau labiau įtraukti fanus, praplėsti gerbėjų ratą. Norėčiau, kad fanais taptų jaunesni žmonės. Štai kur aš nukreipčiau dėmesį.“

„Iš produkto pusės, prieinamumas labai gerai atsiperka JAV rinkoje. Fanai labai mėgsta būti arti pilotų bei bolidų. F-1 technologijos yra neįtikėtinos. Tai viena iš svarbiausių šio sporto stiprybių. Žmonėms patinka stebėti tai iš toli, bet iš arti būtų dar geriau. Mes tai matome kitose čia rengiamose lenktynėse.“

Panašios nuomonės buvo išreikštos ir labiau „Formulėje-1“ patyrusių žmonių bei šalių. Nemažai žinovų sutaria, kad nesugebėjimas atsižvelgti į tokias pastabas (B. Ecclestone'as atmetė socialines technologijas kaip nereikšmingas) ir yra pagrindinė priežastis, dėl kurios sportas išgyvena ne geriausias dienas.

Aš bijau, kad išgyvensime krizę, turėsime pradėti mąstyti realiai bei spręsti problemas. Nematau, kaip mažesnės komandos gali išsilaikyti pagal dabartinį verslo modelį

Praeitais metais Monake Martinas Whitmarshas, tuometinis „McLaren“ vadovas ir „Formulės-1“ komandų asocijacijos valdybos pirmininkas, įspėjo: „Aš bijau, kad išgyvensime krizę, turėsime pradėti mąstyti realiai bei spręsti problemas. Nematau, kaip mažesnės komandos gali išsilaikyti pagal dabartinį verslo modelį.“

Tuo pat metu Bobas Fernley'us, vienas iš „Force India“ vadovų, teigė, kad „CVC Capital“, privataus kapitalo bendrovė valdanti F-1, kenkia sportui: „Aš manau, kad jie atlieka visiškai pasibaisėtiną darbą. Mano galva, jie yra blogiausias dalykas kada nors nutikęs „Formulei-1“. Jie nenuveikė absoliučiai nieko sporto labui.“

Nepaisant visų problemų su kuriomis susiduria F-1 ekipos, „CVC Capital“, nuo 2006 m. akcininkams atnešė apie 8,2 milijardus JAV dolerių pelno, kuris nebuvo reinvestuotas į „Formulę-1“. Komandos taip pat turėtų prisiimti dalį kaltės, nes žiūrėjo tik savo interesų bei nesugebėjo susitarti dėl išlaidų mažinimo.

Situaciją gerai iliustruoja „Marussia“ ekipos prezidento Graeme'o Lowdono pasisakymas: „Dabartiniai sportiniai ir techniniai reikalavimai sukūrė sportą, kurio niekas negali sau leisti.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis