„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Lexus Team LT“ komandos tikslas lenktynėse – finišuoti

„Lexus team LT“ komanda šiemet į „Eneos 1006 kilometrų“ lenktynių  startą išvažiuos nauju automobiliu „Lexus IS-F“.  Apie šį ginklą ir  komandos strategiją kalbamės su  komandos lenktynininku Artūru Mrazausku.
„Lexus IS-F“
„Lexus IS-F“ / Egidijaus Babelio nuotr.

– Pirmąjį automobilį paruošti lenktynėms, matyt, buvo labai sunku, juk nebuvo iš ko pasimokyti – Europoje tuo metu buvo tik vienas lenktynėms paruoštas panašus automobilis.

– Nebuvo nei iš ko pasimokyti, nei kur įsigyti sportinių detalių. Konsultavomės su „Toyota Europe“ autosporto specialistais, „Toyota“ ir „Lexus“ׅ atstovybės „Mototojos“ inžinieriais ir drauge sprendėme, kaip mašiną pritaikyti ilgų nuotolių lenktynėms.

Iš tikrųjų mums nereikėjo daug pakeitimų. Mat automobilio variklis ir transmisija buvo puikūs, nereikalavo jokių patobulinimų. Tereikėjo adaptuoti pakabą, įrengti pagrindinių agregatų aušinimą.

Egidijaus Babelio nuotr./„Lexus IS-F“
Egidijaus Babelio nuotr./„Lexus IS-F“

– Po tokių nereikšmingų pakeitimų sėkmingai lenktyniavote su rimtai paruoštais BMW automobiliais…

– Lenktyniavome ir lenkėme. Daugybę kartų esame tapę prizininkais įvairiose ištvermės lenktynėse Palangoje, Pernu, Rygoje, Budapešte. Per tuos metus varžovai keitė variklius, pavarų dėžes, o mūsų automobilis vis dar važiuoja su tais pačiais agregatais.

– Vis tik nusprendėte atsinaujinti – neerzinti Fortūnos ir lenktynėms paruošti naują automobilį. Antrąją mašiną ruošti buvo lengviau.

Optimizmas yra puiku, tačiau nepamatuotas optimizmas žudo. Mes negalime konkuruoti su „Porsche“

– Iš dalies – taip. Tačiau kėlėme sau kur kas didesnes užduotis. Siekėme, kad automobilis būtų dar lengvesnis ir greitesnis. Dėl to stengėmės kuo daugiau metalinių automobilio kėbulo detalių pakeisti plastmasinėmis. Taigi pakeitėme viską, išskyrus galinius sparnus. Rezultatas – minus 150 kilogramų antsvorio.

Į pagalbą pasikvietėme sportinių automobilių inžinierių Domą Zinkevičių. Šis vaikinas sumanė, kaip patobulinti pakabą. Dabar automobilis tapo bene 3 centimetrais žemesnis. Pirmųjų bandymų rezultatas džiugina – automobilis kur kas stabilesnis, lengviau valdomas.

Be to, šiemet naudosime naujas „Eneos“ alyvas, kurių gamintojai žada daugiau galios ir mažesnes degalų sąnaudas. Turėsime progą tai patikrinti.

Egidijaus Babelio nuotr./„Lexus IS-F“
Egidijaus Babelio nuotr./„Lexus IS-F“

– Palangoje lenksite visus varžovus, pretenduosite į aukščiausias vietas?

– Optimizmas yra puiku, tačiau nepamatuotas optimizmas žudo. Mes negalime konkuruoti su „Porsche“. Šie automobiliai yra kur kas galingesni, greitesni.

Mums nelengva konkuruoti ir su specialiai paruoštais BMW. Mat šioms mašinoms paruošta daugybė sportinių priedų, detalių, programų, kompiuterių, leidžiančių akivaizdžiai padidinti galią. Taigi kai kurių BMW mašinų galia siekia per 500 AG. Mes teturime 400 arklių ir dar 150 kilogramų antsvorio.

Laimėti prieš varžovus galime tik racionaliai važiuodami ir darsyk tikėdami automobilio patikimumu. Svarbiausias tikslas – pasiekti finišą. Jeigu matysite mus finiše, tai mes turbūt būsime tarp lyderių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs