„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2023 09 16 /2023 09 17

Lietuviams 24 val. lenktynėse Barselonoje šiek tiek pritrūko sėkmės, bet čempionato įskaitoje laimėjo pirmą vietą

„24h series“ Europos čempionatas – finišo tiesiojoje. Barselonos 24 val. lenktynėse paaiškėjo greičiausios sezono komandos. Šios lenktynės – rimčiausias metų išbandymas, nes ankstesni etapai Monzos, Mugello, Estorilio, Spa Francorchamps trasose buvo trumpesni.

Suprasti akimirksniu

  • „RD Signs Šiauliai“ Lamborghini Supertrofeo, GTX klasė. Pilotai: Audrius Butkevičius, Paulius Paškevičius, Deividas Jocius ir Nicola Michelon.
  • „Juta Racing“ (dvi komandos), Audi R8 LMS GT3. Varžosi GT3 PRO/AM ir GT AM. Pirmoji komanda – greitesnė, turinti daugiau patirties. Antroji stengiasi tobulėti ir kaupti patirtį, lenktyniaudama su greičiausiais. Pirmoji komanda: Jonas Gelžinis, Jonas Karklys, Bas Schouten, Yevgen Sokolovsky ir Arūnas Gečiauskas (Nemuno žiedo rekordininkas). Antroji komanda: Vytenis Gulbinas, Aurimas Jablonskis, Audrius Navickas, Leonardas Diržys, Algirdas Gelžinis.
  • „GSR Motorsport“ (Ginetta G56 GT4), varžosi GT4 klasėje. Pilotai: Ernesta Globytė, Rokas Kvedaras, Aras Kvedaras, Rolandas Salys, Mindaugas Liatukas. Į 24h seriją sugrįžo po pertraukos.

Lenktynių eiga

Po apdovanojimų papildysime komentarais ir filmuotais vaizdais.

VIDEO: RD Signs ir Deivido Jociaus finišas Barselonos 24h lenktynėse!

Susumavus metų rezultatus, „RD Signs Šiauliai“ su LAMBO laimėjo pirmąją vietą GTX klasėje! Savo artimiausius varžovus lietuviai aplenkė dviem taškais.

24h series GTX įskaitos rezultatai
24h series GTX įskaitos rezultatai

Svarbiausia, kad visos keturios mūsų šalies komandos – FINIŠE. „Juta Racing“ pirmoji komanda visų lenktynių metu laikėsi dešimtuke. Puikus pasiekimas. Antroji balansavo ties dešimtuko riba. GSR Motorsport dėl verdančio benzino pusę lenktynių važiavo kone avariniu režimu, stodama labai dažnai. Tačiau naktį atsigavo ir parodė puikų „Ginettos“ tempą. „RD Signs“ buvo pakankamai greiti, kad laimėtų GTX divizijoje pirmą vietą Barselonos etape, bet sutrukdė keli techniniai niuansai.

Likus keliolikai minučių. „RD Signs“ dėl techninių problemų patyrė nuostolių. Iš paskutiniųjų bando kovoti dėl 3-4 vietos GTX divizione, nors siekė pergalės ir buvo arti tikslo. Tačiau komandos „naujokas“ Deividas Jocius – puikios nuotaikos. Keletas provokacinių klausimų žinomam ralistui ir žiedininkui:

VIDEO: Kaip Deividas Jocius prisitaikė RD Signs komandoje, ar jis čia liks ilgam?

Artėjant prie finišo verta padėkoti kineziterapeutui Mindaugui Pociui, kuris padeda lenktynininkams atgauti jėgas:

VIDEO: Barselonos 24h lenktynėse antrą kvėpavimą lenktynininkams suteikia kineziterapeutas Mindaugas Pocius

Iki finišo likus 1 val. 45 min. Lietuvos komandos važiuoja vengdamos rizikos:

Naktis „Juta Racing“ ir GSR komandoms praėjo ramiai. Tik išaušus rytui abi Audi apsisuko trasoje tame pačiame rate. „O RD Signs“, nors vidurnaktį buvo pasiekusi pirmą vietą GTX pogrupyje, turėjo problemų su ratų guoliais. Plačiau – vaizdo komentare:

VIDEO: Barselonos 24h: Lietuvos komandoms naktį sekėsi skirtingai

Barselonoje – jau vidurnaktis, lenktynių pusiaukelė. Dalis lenktynininkų tarp vairavimo pamainų pora valandų nusnūsta. Kur jie gali atsiriboti nuo triukšmo?

VIDEO: Pikantiškas klausimas: kur ir kiek naktį miega 24 val. lenktynių dalyviai?

Nuvažiavus 9 val. iš 24 val. – jau tamsu. Kaip sekasi važiuoti naktį, kokie didžiausi iššūkiai, juk trasa mažai kur apšviesta:

VIDEO: Kaip lenktynėse važiuoti naktį, kai nesimato posūkių: Paulius Paškevičius ir Aras Kvedaras iš Barselonos 24h
VIDEO: Barselonos 24h lenktynės: kaip neužmigti naktį prie vairo ir pataikyti į posūkį. Arūnas Gečiauskas ir Vytenis Gulbinas

Praėjus aštuonioms lenktynių valandoms vis dar kepina karštis. RD Signs „Lamborghini“ nėra kondicionieriaus, tenka kentėti:

VIDEO: Barselonos 24h karštis: Paulius Paškevičius sako, kad automobilyje - 70 laipsnių karščio

Praėjus septynioms valandoms iš 24 val., labiausiai „kankinasi“ GSR Motorsport komanda. Ji negali lenktyniauti visavertiškai, nes vis dar verda benzinas. Todėl stoti degalinėje ir skiesti karštus degalus vėsesniais tenka beveik trigubai dažniau, nei reikėtų važiuojant normaliomis sąlygomis. O Mindaugas Liatukas netgi sustojo trasoje... gumos gabalui pataikius į avarinį masės išjungėją. Na, kažkokios sunkiai paaiškinamos kliūtys GSR kelyje. Plačiau – Roko Steponavičiaus komentare.

VIDEO: GSR Motorsport Ginetta rodo kaprizus, lenktynės Barselonoje labai sunkios

Antroji, trečioji valanda. „Juta Racing“ raudonos Audi stabiliai važiuoja dešimtuke arba ties jo riba (po degalų pylimo ar pilotų keitimo). „RD Signs“ Lambo su Nicola Michelonu prie vairo – P15. Svarbiausia, kad GTX pogrupyje neužleidžia P1. GSR Motorsport stengiasi lenktyniauti protingai. Tačiau koją pakišo galimai užvirę degalai (plačiau – vaizdo komentare). Tad jie bendros rikiuotės pabaigoje, o GT4 divizijoje – P3.

VIDEO: Karštas komentaras praėjus 4 val. nuo 24 val. lenktynių starto: kodėl verda benzinas?

Juta Racing pilotas Aurimas Jablonskis 15min sakė, kad trasoje nemažai „keistų“ vairuotojų, kurie yra lėtesni, bet posūkiuose elgiasi neprognozuojamai. Jų reikia saugotis.

VIDEO: Barselonos 24h lenktynės: pagal ką Juta Racing skirsto pilotus į atskiras komandas?

Pirmoji valanda. Kaistant asfaltui, trasoje vienas kitas išslydimas. Ir net pirmasis CODE60, avariją patyrus „Wolf Power Racing“ Audi TCR vairavusiam latviui I.Valersui. Bet Lietuvos komandos kol kas važiuoja stabiliai. Bas Schouten (Juta Nr. 71) laikosi P8, Aurimas Jablonskis (Juta Nr. 72) – P12. Paulius Paškevičius (RD Signs) – P.28, Ernesta Globytė (GSR Motorsport) – P37.

Starto tvarka – gal ir ne visai objektyvi, nes kvalifikacija penktadienį nutrūko, vos tik išvažiavus greičiausiems automobiliams per liūtį prasidėjo avarijos. Todėl kvalifikacija buvo nutraukta jau po Q1 stadijos.

Penktadienio kvalifikacija

Penktadienio kvalifikacija buvo labai permaininga. Lietus pylė kaip iš kibiro, todėl lietuviams nepavyko išvengti avarijų. Plačiau skaitykite ir žiūrėkite čia.

Reportažai iš Barselonos lenktynių:

VIDEO: Juta Racing pilotas Jonas Karklys - apie incidentą kvalifikacijoje per lietų
VIDEO: Juta Racing vadovas Haris Aleksandravičius – apie pokyčius komandose

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“