Lietuviška „bitutė“ gali įkąsti Dakaro senbuviams

Sausio pirmosios dienos daliai lietuvių asocijuojasi ne tik su Naujaisiais metais, bet ir su Dakaro raliu. 2017-ųjų Dakare jau antrą kartą iš eilės dalyvaus ir komanda, kurios automobilis sukurtas Lietuvoje – „Agrorodeo“. Jos automobilį „SEAT Leon Dakar“ maždaug metus konstravo žinomas mechanikas Darius Biesevičius.
Vaidotas Žala ir Saulius jurgelėnas
Vaidotas Žala ir Saulius jurgelėnas / Agrorodeo nuotr.

Didžiausias „Bitutės“ skirtumas, palyginti su kitais Dakaro automobiliais – itin kuklaus litražo variklis. Visureigį varo vos 1,9 litro „Volkswagen“ „širdelė“, naudojanti ekologiškus „Neste“ degalus, pagamintus iš atsinaujinančių šaltinių – NEXBTL. 200 AG variklio galingumas ir 450 Nm sukimo momentas – šiais skaičiais į lyderius „Agrorodeo“ komanda tikrai nesilygiuoja, tačiau vikrumo ir manevringumo „Bitutei“ pakanka.

T.Markelevičiaus nuotr./„Seat Leon Dakar“ autorius Darius Biesevičius
T.Markelevičiaus nuotr./„Seat Leon Dakar“ autorius Darius Biesevičius

Lietuvoje sukonstruoto automobilio autorius D.Biesevičius pasakojo, kad 2017-ųjų techninis lenktynių reglamentas leido kiek padidinti maksimalų klasės, kurioje startuos „Agrorodeo“ komanda, visureigių greitį – dabar jį elektronika riboja ties 160 km/val. (2016 m. Dakare jis buvo 150 km/val.).

6 pavarų sekvencinė greičių dėžė, blokuoti diferencialai, 280 litrų talpos degalų bakas ir 40 l/100 km kelio „apetitas“. Pasak „Bitutės“ konstruktoriaus, tiek degalų visureigis naudoja važiuodamas didžiausiu krūviu.

Jeigu „bitutę“, be to ketvirtį tonos sveriančio degalų „bagažo“, pastatytume ant svarstyklių, turėtume pamatyti 1750 kg – tai kiek daugiau nei yra klasės minimumas. Beje, automobiliai sveriami be degalų, ekipažo narių ir su 2 atsarginiais ratais.

Į Dakarą komanda vežasi 3 200 litrų „Neste“ biodyzelino iš atsinaujinančių šaltinių ir 24 atsargines padangas.

Kad visureigis neklimptų bekelėje, turėtų pagelbėti 300 mm prošvaisa, tiesa, ji kiek mažesnė, jei lyginsime su 2016 m. visureigio versija. Kiekvienam ratui konstruktorius numatė po 2 amortizatorius, „Brembo“ stabdžių sistema turi 300 mm skersmens stabdžių diskus, o stabdžių apkabos – po 4 cilindriukus.

„Mes buvome patenkinti didžiąja dalimi sprendimų, kurie tikrai pasiteisino 2016 metų sausį Pietų Amerikoje. O tuos visureigio mazgus, kurie kėlė daugiausia galvos skausmo, pakoregavome. Šiemet įdiegėme ir likome patenkinti „Adaptronic“ variklio valdymo kompiuterio darbu – jam ekologiškas dyzelinas „tiko“, mums atsirado galimybė matyti daugiau variklio parametrų, todėl tikimės, kad šį kartą „širdutė“ ir turbina nekels rūpesčių. O visi kiti mazgai ir debiutiniame Vaido ir Sauliaus ekipažo Dakare veikė be priekaištų“, – optimizmo nestokojo D.Biesevičius.

VIDEO: Dakaro ralis: svarbiausi faktai ir istorija

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų