Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuviško ralio aksioma: „Evo“ geriau už WRX STI?

Prieš keliolika metų greitų, lengvų ir sąlyginai nebrangių nenaujų japoniškų automobilių rinkoje dominavo galiniais ratais varomi „Nissan Skyline“ ir „Toyota Supra“, o pastarąjį dešimtmetį vadžias savo rankose turi kiti gamintojai: „Mitsubishi“ ir „Subaru“. Jų 1992-aisiais pristatyti keturiais ratais varomi galingi sedanai „Lancer Evolution“ ir „Impreza WRX STI“ šiuo metu yra populiariausi užuominų į sportą turintys japoniški automobiliai ne tik Senojo žemyno gatvėse.
Dominykas Butvilas
Dominykas Butvilas / Andriaus Lauciaus nuotr.

Tačiau gatvė yra gatvė, o kokie reikalai su sportu, ypač – raliu? Ne tik Lietuvoje, bet ir daugumoje aplinkinių šalių vienareikšmiškai dominuoja trijų deimantų logotipas. „Latvijoje jau seniai nebėra sportininkų, bandančių padaryti greitą „Subaru“, – teigia pirmajame Lietuvos automobilių ralio čempionato (LaRČ) etape „Halls Winter Rally“ geriausiai pasirodęs lietuvis Dominykas Butvilas.

Pats, beje, nuo 2011-ųjų vairuojantis dešimtos kartos „Mitsubishi Lancer Evolution“. Prieš tai, nuo pat savo karjeros ralyje pradžios – 2005 metų, jis sėdėjo prie „Subaru Impreza WRX STI“ vairo.

„Estijoje situacija kiek kita – ten visi seka Markko Martino pėdomis“, – sako D. Butvilas. M. Martinas – estų lenktynininkas, laimėjęs ne vieną Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapą ir kurį laiką važiavęs „Subaru Impreza WRX STI“ automobiliu. Šiuo metu jam priklauso „Subaru“ atstovybė Estijoje.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Dominykas Butvilas, Subaru Impreza WRX STI
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Dominykas Butvilas, „Subaru Impreza WRX STI“

Greitis

„Kodėl pernai pasirinkau „Evo“? Vienas didžiausių „Subaru“ trūkumų – maksimalus greitis. Jeigu posūkiuose su juo ir įmanoma išlošti keletą kilometrų per valandą, tiesiojoje „Mitsubishi“ turi 20 km/val. persvarą“, – teigia D. Butvilas. Ir priduria, kad pagrindinė keitimo priežastis – automobilio amžius: „Su „Subaru“ važiavome 2005–2010 metais. Tikrai pakankamai.“

„Tik jam pasirodžius, visi skeptiškai žiūrėjo į dešimtos kartos „Evolution“. Devintosios kartos „Evo“ buvo vienas sėkmingiausių visų laikų „Mitsubishi“ modelių, tad jį pranokti tikrai sunku. Tačiau aš tikiu, kad naujas automobilis turi būti geresnis už seną. Vis tik „Evo X“ įrodė turintis savų pranašumų, o atlikus keletą patobulinimų tapo labai greitas trasoje“, – pasakoja D. Butvilas.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Martynas Samuitis/Ramūnas `aučikovas, Mitsubishi Lancer Evo X
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Martynas Samuitis/Ramūnas Šaučikovas, „Mitsubishi Lancer Evo X“

Lietuvos ralistai renkasi „Evo“

Šiuo metu dešimtosios kartos „Lancer Evolution“ yra populiariausias automobilis tarp Lietuvos ralio lyderių – be D. Butvilo, tokį modelį vairuoja ir praėjusių metų LaRČ nugalėtojas Vytautas Švedas bei 2010-ųjų N4 klasės čempionas Martynas Samuitis (šiemet jo automobilis paruoštas techniškai tobulesnei – R4 klasei). „Evo X“ pasirinkęs ir perspektyvus ralistas Rokas Kvaraciejus, praėjusią savaitę dalyvavęs WRC Švedijos etape.

Ankstesni „Evolution“ modeliai taip pat užkariavę Lietuvos ralio padangę – bendrosios įskaitos geriausiųjų dešimtuke dominuoja trimis deimantais paženklintų automobilių ekipažai. Vienintelis stabilius ir aukštus rezultatus rodantis ekipažas, važiuojantis su „Subaru Impreza WRX STI“, – Benediktas Vanagas ir Irina Kolomeytseva.

Galingas ar lengvas?

Ralio pasaulyje paplitusi viena nuomonė – „Lancer Evolution“ turi galingesnį variklį, tačiau sunkesnį kėbulą. „Impreza WRX STI“ atvirkščiai – lengvesnė, tačiau mažiau galios turi motoras.
„Subaru“ yra maloniau valdoma, inertiškesnė. Jaučiasi, kad „Evo X“ yra didelis, sunkus automobilis, tačiau abu modeliai turi savų pliusų ir minusų. Manau, profesionalus požiūris, žinios ir atitinkama pinigų suma bet kurį automobilį galėtų padaryti konkurencingą, – teigia D. Butvilas. – Tačiau konkrečios sumos, reikalingos bet kuriam automobiliui paruošti, įvardyti neįmanoma – ji priklauso nuo daugelio kitų aspektų.“

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Dominykas Butvilas, Mitsubishi Lancer Evo X
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Dominykas Butvilas, „Mitsubishi Lancer Evo X“

Dar vienas dalykas, atbaidantis mūsų sportininkus nuo „Subaru“, yra variklio valdymo kompiuterio programavimas. „Mitsubishi“ automobiliams tai daryti yra gerokai lengviau, o išgauti norimas charakteristikas paprasčiau. O štai „Subaru“ opozicinis variklis galbūs dėl savo komponuotės ypatumų ne toks paslankus. Ankstesnių WRX STI vairuotojai dėl to skundėsi.

Vaizdas gatvėje panašus

Kiek kokių modelių yra įregistruota Lietuvoje, pasakyti sunku – WRX STI registruojami ir kaip paprastos „Imprezos“. Tačiau „Lancer Evolution“ suskaičiuoti galima – jų, turinčių galiojančią techninę apžiūrą, populiacija Lietuvoje yra 48 modeliai. Įdomu tai, kad toks automobilis kaip BMW M3 yra populiaresnis – Lietuvos kelius raižo 52 tokie kupė.

Vis tik pagal vaizdą gatvėse ir šiuo metu parduodamų automobilių skaičių lankomiausiame transporto skelbimų portale Autoplius.lt (10 „Evo“ ir 11 WRX STI) galima teigti, kad abu modeliai Lietuvos keliuose yra vienodai populiarūs.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos