Visos naujienos apie Dakarą – specialioje rubrikoje.
„Niekada nepamirškite rankinio stabdžio“, – su tokiu prierašu oficialiuose Dakaro ralio organizatorių socialinių tinklų paskyrose pasirodė šis vaizdo įrašas.
Pasižiūrėkite, kaip Vladui teko bėgti paskui savo automobilį, kuris pradėjo riedėti atgal.
Šis linksmas incidentas baigėsi be jokių pasekmių, tad lietuviškasis ekipažas tęsė savo kalbą, kaip džiaugiasi būdami 48 valandų maratono finiše ir pagaliau turėsiantys laisvą dieną.
Maratonas šiam ekipažui buvo nelengvas, vis dėlto išties sėkmingas.
Penktadienį jie maratoną pabaigė 25-i, bendroje įskaitoje jie dabar 23-i.
Laukdami autobuso į oro uostą, iš kurio skrido į Rijadą, Vladas su Aisvydu pasakojo savo nuotykius šiame dviejų ruože. Ketvirtadienį jie buvo pasiryžę stoti nakvojimo punkte 250 kilometre. Tačiau jį pasiekė patys pirmi, 15 minučių anksčiau numatyto laiko, tad, kaip sako, net per daug nesitarę nusprendė važiuoti toliau.
„Žinojome, kad gali sutempti, o per kopas naktį važiuoti labai sunku, ir Benediktas buvo prigąsdinęs. Tai paskaičiavome, kad turime apie valandą iki tamsos, vadinasi, negalime klysti, tuomet pasieksime kitą nakvynės vietą tik tik sutemus. Bet atvažiavome, o ten pati pirma tokia kopa, bagiukai sukinėjasi, negalėdami įvažiuoti. Ir mes neįvažiavome iš pirmo karto, bet paskui kažkaip įvažiavome ir nulėkėme toliau.
Atvažiavę labai džiaugėmės, labai“, – su plačiomis šypsenomis pasakojo Vladas ir Aisvydas.
Anot Vlado, pirmąją dieną jis padarė dvi klaidas. Pirmoji – jie užstrigo ant kopos viršaus: „Lipom kast, gal labiau Aisvydas kasė. Maroke, kai treniravosi, Aisvydas daug kasti treniravosi, tai gerai kasė. Tai ant viršūnės užstrigę gal 15 minučių palikome.
Paskui dar viena vieta buvo, į tokią duobę įvažiavom, į viršų kilti – nepersijungė bėgis man. Atgal į tą duobę, o ten taip plokščia, bet automobilis nejuda, toks minkštas smėlis. Automobilis kaip piltuve. Lipom, kasėm, Aisvis žinojo, ką reikia daryti. Ir išvažiavom.“
Pirmąją dieną ekipažas, kaip sako, turėjo ir „minimalią techninę problemą“: „Pradėjo praslidinėti generatoriaus dirželis. (…) Nusprendėme, kad nakvynės vietoje pasikeisim. Tai nėra koks ilgas procesas. Tai va, viską žinom, pradedam dėti ir trūksta poros centimetrų tam diržui uždėti. Valandą kankinamės ir niekaip. Tada atėjo pora kinų, kurie angliškai šneka OK ir yes, neperdedu. Bet susikalbėjom su vertėjo programėle.
Sako – šturmanas labai geras mechanikas, tuoj padėsim. Ir tikrai, šoko bičas po mašina, matosi, kad žino, ką daro, sukėlė mums pasitikėjimą. Kinas pabandė 20 minučių ir sako – ne tas diržas, per trumpas. Tai ir uždėjom seną diržą. Visas šis nuotykis trūko tris valandas.“
Antrosios dienos rytą jie startavo lygiai 7 valandą, Vladas sako, kad važiavosi jau kur kas geriau, tai ir nuotykių nebuvo.
„Skaičiavome kilometrus iki finišo, labai gera buvo finišuoti“, – neslėpė Aisvydas.
Važiuodami ketvirtadienį matė buvusio vieno iš ralio lyderių Yazeedo Al Rajhi visiškai sumaitotą automobilį. Vladas sako, kad iš tolo net nesuprato, ar toji mašina sudegė, ar kas jai nutiko. Taip pat sutiko ir ne vieną sugedusį ekipažą, nakvojo kartu su Stephane Peterhanseliu, kuris irgi turėjo techninių problemų.