Dviejų šalių varžybos Aknystos trasoje debiutavo pernai, tačiau praėjusiais metais dalyviams ir organizatoriams pagalius į ratus kaišiojo gamta.
Pernai tvyrojusi daugiau nei 30 laipsnių karščio temperatūra varžybas pavertė lenktyniavimu dulkėse. Šiemet gamta karščio pagailėjo, o ir organizatoriai namų darbus atliko ženkliai geriau.
Pernai automobiliams pavojingos duobės šiemet taip smarkiai nebeatsivėrė, tad trasoje neužfiksuotas nė vienas virtimas. Maža to, varžybas rengę latviai sugalvojo šiai trasai pridėti savitumo ir trasos pabaigoje, prieš paskutinį posūkį suformavo trampliną.
Dar prieš varžybas pėsčiomis trasą apėję dalyviai svarstė, ar pavyks čia automobilius pakelti į orą. Greitai jų dvejonės išsisklaidė, mat jau per treniruotes automobiliai oru skriejo po kelis metrus, o pajusti nesvarumo būklę nerizikavo vos vienas kitas sportininkas. Beje, Aknystos tramplinas puikiai parodė, kurie sportininkai investavę į gerus amortizatorius, o kuriems dar reikia investuoti.
Iš viso dalyviai trasą turėjo įveikti šešis kartus – jų laukė traniruotės, kvalifikacija, trys pusfinaliai ir galiausiai finaliniai važiavimai. Kai kuriose klasėse dalyvių buvo tiek daug, kad juos netgi teko skirti į du atskirus pogrupius, tad abiejų pogrupių lyderių susitikimas finale žadėjo nenuspėjamą kovą.
D-1600 klasėje finaliniame važiavime nugalėjo ir dar kartą savo greitį įrodė šio sezono atradimu jau vadinamas Lukas Kovera. Itin greitą „Honda Civic“ vairavęs sportininkas važiavo itin aštriai ir užtikrintai nugalėjo bei susižėrė 20 taškų. Beje, Lukas Kovera, netgi šokinėdamas per duobes, atrasdavo laiko iškelti nykštį greta trasos esančiam fotografui.
Antrą vietą iškovojo Erikas Narbutas, kuris šiame sezone ir vėl taikosi į prizininkų trejetą lentelėje. Tiesa, šiam sportininkui sezono pradžia dėl techninių problemų buvo sudėtinga.
Trečiąją vietą iškovojo ir svarbius taškus laimėjo dabartinis D-1600 klasės lyderis Egidijus Nevulis. Kiek nepasisekė Sigitui Augustinui, kuris finaliniame važiavime buvo priverstas sudėti ginklus dėl pažeistos automobilio pakabos.
D-2000 klasėje apie save priminė Darius Blažys, kurio dalyvavimą Aukštaitijos-Žiemgalos pirmenybėse pastaruoju metu galima vadinti retenybe.
Sportininkas su savo „Ford Escort“ atvyko į Aknystos miestelį ir priminė, kad tiek jo automobilis, tiek jis pats dar turi parako, o tęsiant sezoną ir dalyvaujant visuose likusiuose etapuose jis turi realius šansus iškovoti taurę metinėje sezono rikiuotėje.
Tačiau visoje šioje situacijoje ramiausiai gali jaustis dabartinis D-2000 klasės lyderis Paulius Baltrukėnas, kuris iki šio etapo tvirtai lyderiavo savo įskaitoje.
Be to, Aknystoje nepasirodė antrą bei trečią vietas po dviejų etapų sezone užėmę Šarūnas Budrys ir Arūnas Matulis.
Taigi, Paulius Baltrukėnas, iškovodamas antrą vietą, savo atotrūkį tik dar labiau padidino. Trečią poziciją po itin atkaklios kovos finale iškovojo latvis Ikars Zvaigzne. Jis paskutinius keletą ratų į finišą skubėjo nuplėštu galiniu ratu.
Sportininkui visą laiką ant kulnų mynė ir agresyviai iš galo artėjo Kupiškiui atstovaujantis sportininkas Gintaras Bėlskis, tačiau lenkimui šiek tiek pritrūko. Pro šachmatinę finišo vėliavą Gintaras Bėlskis pravažiavo ketvirtas, vos keliais metrais atslikęs nuo trimis ratais finišavusio Ikaro Zvaigznes.
D-2000 Super įskaitoje dalyvių buvo kiek mažiau. Čia visą dieną savo tempą demonstravo ir užtikrintai nugalėjo Gediminas Poška, kuris už savęs paliko latvį Ivo Kimenį ir lietuvį Ramūną Zabielą. Tiesa, latviui Ivo Kimeniui tai tėra tik pirmieji taškai šiose pirmenybėse.
Po tokio finišo Gediminas Poška šoktelėjo iš trečios vietos klasėje į pirmą, pozicija pakilo ir trečią vietą užima Ramūnas Zabiela. Tiesa, nors šioje klasėje dalyvių nedaug, tačiau panašu, jog kova iki pat sezono galo čia bus įtempta. Čia pat turnyro lentelėje rikiuojasi ir Normunds Akmentinš, Vytautas Poška bei Maris Ozolinš, kurių sėkmingas pasirodymas kituose etapuose dar gali daug ką pakeisti.
Ne itin gausioje OPEN klasėje pergalę šventė visą dieną greitai važiavęs ir bene įspūdingiausiai per naująjį Aknystos trasos trampliną oru skriejęs Andrius Luščiauskas. „Audi“ vairuojantis sportininkas iškovojo 20 taškų ir aplenkė antroje vietoje finišavusį Žilviną Lingę.
Beje, Žilvinas Lingė šiose varžybose startavo ne sau įprastu antrosios kartos „Volkswagen Golf“, bet su legendiniu, iš asmeninio archyvo ištrauktu „Volkswagen Jetta“, turinčiu visus analogiškus agregatus jo įprastai naudojamam „Volkswagen Golf“ bolidui.
Ant trečiosios vietos laiptelio žengė Normundas Akmentinš. Galima sakyti, kad jam atiteko trečioji vieta, nes būtent tiek sportininkų ir finišavo finaliniame važiavime.
Panašu, kad po šio etapo intriga tik dar labiau išaugo, kadangi Žilviną Lingę ir Andrių Luščiauską dabar turėtų skirti tik vienas taškas. Priekyje kol kas – „Ekroso“ sportininkas Žilvinas Lingė.
Galiausiai buvo apdovanoti ir komandinės įskaitos nugalėtojai.
Jais tapo vos vienu tašku artimiausius varžovus aplenkusi Latvijos sportininkų rinktinė.
Kitas Aukštaitijos-Žiemgalos autokroso pirmenybių etapas dalyvius suburs netoli Panevėžio.
Liepos 30-ą dieną sportininkai varžysis Ramygalos autokroso trasoje.