Rekordiniai tempai
4 ha plote susirangiusi 900 metrų ilgio ir 8 metrų pločio trasa turės išskirtinį akcentą – dirbtinį kalną. Mūsų šalyje nematytas triukas turės įtakos trijų posūkių (iš viso jų „Speedway“ kartodrome yra 10) įveikimui. Saugos zonos kartodrome suformuotos taip, kad važiuoti būtų galima tiek prieš, tiek pagal laikrodžio rodyklę, naudoti ilgąją arba trumpąją trasos versijas. Šio projekto idėjos autorius „Speedway“ direktorius Vytautas Leščiauskas teigia, kad jau kitais metais, ar vėliausiai 2017-aisiais, numatyta kartodromo plėtra: įrengus papildomą kilpą vidinėje trasos dalyje, asfalto „kaspinas“ pailgės iki 1200 metrų. Vienu metu čia bus galima važiuoti dviem skirtingomis trasomis, kurių ilgis bus po 600 metrų, o iš viso bus 10 įmanomų konfigūracijos versijų.
Beje, dabartinė trasa buvo parengta per itin trumpą laiką. Nuo sutarties pasirašymo su rangovais iki dienos, kai pirmasis ratas buvo apskrietas gokartu, praėjo vos du mėnesiai ir viena savaitė. Tikrai sprinteriški darbų tempai.
„Speedway“ trasoje bus įrengtas apšvietimas, todėl važinėtis kartingais bus galima ir vakarais, bet kokiu metų laiku. Bus ir laiko matavimo įranga, o ateityje planuojama įrengti ir dirbtinį trasos drėkinimą. Kartodrome galima išbandyti jėgas su 5 skirtingų klasių technika, pradedant įprastais 9 AG pramoginiais ir baigiant 30 AG turinčiais profesionaliais ROK, „Rotax“ bei DD2 klasės kartais.
Autosporto „inkubatorius“
Kartodromo įrengimui išleista beveik 700 tūkst. eurų, iš kurių 200 tūkst. eurų – ES paramos fondų pinigai, o likę 500 tūkst. eurų – asmeninės lėšos ir banko paskola.
„Žinoma yra daugybė galimybių pinigus investuoti su didesne grąža ir mažesne rizika. Tačiau jei žmonės viską darytų vadovaudamiesi pragmatiškais išskaičiavimais, greičiausiai neturėtume daugybės nuostabių dalykų ir gyventume kur kas nuobodžiau. Ši trasa idealiai tinka tiek kokybiškoms pramogoms, tiek profesionaliam sportui. Nors lenktynininkams tradiciškai reikia gerokai mažiau – iš esmės tik gero asfalto – nei mėgstantiems retsykiais pasivažinėti nuomai skirtais gokartais, būtent sportininkai Lietuvoje dažniausiai skriaudžiami: jiems rezervuojami ne patys patogiausi laikai, o ir gavus rezervacijas neretai tenka laukti trasos prieigose. Mes sugalvojome, kaip šiuos dalykus išspręsti, ir tikimės, kad visi bus patenkinti“, – po atidarymo lenktynių sakė V. Leščiauskas.
Artimiausiuose planuose – profesionalios laiko matavimo įrangos ir švieslentės, kurioje bus skelbiami rezultatai, įrengimas. Pirmosios Lietuvos kartingo čempionato lenktynės čia turėtų vykti prasidėjus „Žiemos taurės“ varžyboms.
Vertinimai puikūs
Po „Speedway“ atidarymo lenktynių visų trasą išbandžiusių sportininkų veiduose švietė šypsenos: posūkių kombinacijos stipriai skiriasi nuo kitų šiuo metu Lietuvoje veikiančių kartodromų Aukštadvaryje, Vilniuje, Smalininkuose ar Anykščiuose. Keliskart suklydus sukuriama proga varžovams įsiveržti į priekį ar tenka pasivažinėti po šviežiai pasėtą pievą.
„Sumodeliuoti trasą taip, kad ji būtų ir pakankamai greita, ir saugi, ir įdomi, kad tiktų ir profesionaliems sportininkams, ir važiuojantiems pramoginiais gokartais – vienas pačių sunkiausių uždavinių. Šitas „piešinys“ buvo brandinamas labai ilgai, sudaryta nesuskaičiuojama daugybė versijų, todėl dabar labai smagu girdėti palankius vertinimus“, – šypsojosi „Speedway“ direktorius.
Paklaustas, koks kartodromų skaičius Lietuvoje laikytinas „optimaliu“, V. Leščiauskas patikino, kad šiuo metu jų tikrai nėra per daug.
„Šiauliuose esanti trasa stipriai susidėvėjusi ir tinkama tik pramoginiams pasivažinėjimams. Tačiau Smalininkų ir Anykščių kartodromai naujam gyvenimui buvo prikelti visiškai nesenai. Netrukus turėtų būti baigti ir Aukštadvario trasos rekonstrukcijos darbai. Visa tai leidžia kalbėti apie Lietuvos kartingo renesansą. Kuo daugiau galimybių pasivažinėti bus – tuo daugiau žmonių tomis galimybėmis pasinaudos. Mūsų trasą per pusvalandį galima pasiekti tiek iš Kauno, tiek iš Vilniaus –esame patrauklūs apie pusei milijono potencialių klientų“, – skaičiavo V. Leščiauskas.