Kad lenktynės bus įtemptos ir įnirtingos buvo aišku jau prasidėjus laisvosioms treniruotėms. Sportininkai čia siekė kuo geriau susipažinti su kiek atnaujinta Pavilkijo trasa, kurios danga buvo papildyta skalda. Dar laisvųjų treniruočių metu buvo galima išvysti ir incidentų.
Gana stipriai automobilį apdaužė Robertas Paškauskas. „Volkswagen Golf“ vairavęs lenktynininkas pakilimo į kalną metu nesuvaldė savo automobilio ir kliudė trasos atitvarus. Po smūgio jo „Volkswagen“ keletą kartų vertėsi ir buvo gerokai aplamdytas. Sportininkas iš varžybų turėjo pasitraukti joms dar deramai neprasidėjus.
Po laisvųjų treniruočių dalyviai išsirikiavo chronometruojamiems važiavimams. Išsiaiškinę starto pozicijas, po oficialios varžybų atidarymo ceremonijos, sportininkai stojo prie starto lemiamam sezonui mūšiui.
Pirmieji savo jėgas išbandė „Junior 1000“ klasės dalyviai. Naujoje, tik šiemet įkurtoje klasėje šį sezoną startavo trys dalyviai. Visi jie pasirodė ir Pavilkijo trasoje. Įnirtingiausiai kovojo du vaikinai – „Toyota Yaris“ automobilius vairavę Valdas Mikužis ir Normantas Lepšys.
Atkaklios kovos iš jų buvo galima laukti dar prieš varžybas, mat po keturių įvykusių etapų vos dviem taškais pirmavo Normantas. Valdui Mikužiui trauktis jau nebebuvo kur – norint kovoti dėl pirmosios vietos sezone jam buvo būtina pergalė paskutiniame etape.
Po itin artimos kovos, kurioje netrūko ir smulkių kontaktų, pergalę iškovojo Valdas Mikužis, už savęs minimalia persvara palikdamas Normantą Lepšį. Trečioje vietoje finišavo Raminta Jankauskaitė, vairavusi „Opel Corsa“.
Įdomiai klostėsi ir „Super 1600“ klasės važiavimai, tačiau dalyviai čia kovojo ne tik trasoje, bet ir „ant popieriaus“. Varžybų Šakiuose lyderiai Laurynas Petraška ir po to Tomas Skrodenis vienas ant kito parašė po protestą.
Tiek vieno, tiek kito dalyvio automobiliuose komisarai rado neatitikimų techniniams reikalavimams, todėl abiejų dalyvių protestai buvo patenkinti. Šitaip Lauryną Petraška pašalino Tomą Skrodenį, o Tomas Skrodenis – Lauryną Petrašką.
Abiejų sportininkų rezultatas buvo anuliuotas, tad į pirmąją vietą pakilo Kęstutis Janukaitis. Į antrą poziciją šoktelėjo latvis Kasparas Sileniekas, o trečiosios vietos laiptelį užėmė Šarūnas Gruzinskas. Maža to, patenkintas protestas ir anuliuoti šio etapo taškai turėjo ir daugiau neigiamos įtakos Laurynui Petraškai.
Neoficialiais skaičiavimais, iki tol sezono rikiuotės trečioje vietoje buvęs Šarūnas Gruzinskas pakilo į antrą vietą, žemyn nustumdamas būtent Lauryną Petrašką.
„2000 Super“ įskaitos važiavimuose irgi netrūko aštrių momentų. Šios klasės lyderis Mindaugas Sidabras, kuriam jau garantuotas šio sezono nugalėtojo titulas, Šakiuose net nestartavo. Jis savo „Honda Civic“ perdavė sūnui Lukui Sidabrui.
Lukui važiavimai klostėsi gana gerai, tačiau finale sportininkas susidūrė su Martynu Pikčilingiu ir abu šie dalyviai liko atokiau nuo prizininkų trejeto.
Pirmąją vietą iškovojo itin tiksliai ir greitai važiavęs biržietis Raimundas Kukenys, kuris visą dieną intensyviai varžėsi su „Mūša Kross“ lenktynininku Arnu Kanapecku.
Finale Raimundas aplenkė Arną, o varžovų klaidomis ir nesėkmėmis pasinaudojęs Mykolas Baliūnas finišavo trečias.
Vieni iš labiausiai publiką žavėjusių dalyvių – „Buggy 1600“ sportininkai. Pavilkijo trasoje buvo galima išvysti Lietuvos čempionate jau seniai bematytą vaizdą – čia prie starto stojo net 12 bagių.
Trasoje netrūko nieko. Šios klasės važiavimuose buvo apstu susidūrimų, gražių lenkimų ir netgi kvapą gniaužiančių virtimų. Iki finalo „išgyveno“ ir lemiamuose ratuose savo pranašumą įrodė svečias iš Latvijos Intaras Grandanas.
Antrąją vietą išplėšė Saulius Žunda, kuris net keletą finalo ratų važiavo nulaužtu priekiniu ratu. Tačiau net ir toks gedimas nesutrukdė patyrusiam sportininkui apginti antrąją vietą. Ant trečio prizininkų pakylos laiptelio žengė Ivo Sultis.
Galingų variklių riaumojimais žiūrovams prisistatė „Super Cars“ klasė. Čia taip pat užfiksuota aštrių epizodų bei lengvų tarpusavio kontaktų. Vienas iš dalyvių, Paulius Šniukas žiūrovams pademonstravo ir važiavimo dviem ratais įgūdžius.
Pakilimo į kalną atkarpoje jis pavertė savo automobilį šonu ir šitaip nuvažiavo kone dešimt metrų. Sportininkui pavyko nuleisti automobilį ant ratų ir sėkmingai baigti dieną su trečiosios vietos taure rankose. Antrą rezultatą parodė Vytautas Petraška, o nugalėtoju tapo Egidijus Kirdeikis, vairavęs „Volkswagen Golf MKIV R32“.
Komandinėje šio etapo įskaitoje triumfavo „Smart Motorsport“ ekipa, kurios nariai surinko 61 tašką. Su 53 taškais antroje pozicijoje varžybas baigė „Motorsport LT“. Vos trimis taškais pastariesiems nusileido ir trečioje vietoje finišavo „Mūša Kross“ rinktinė.
Etapas Šakiuose taip pat buvo įtrauktas ir į Lietuvos vaikų automobilių kroso kalendorių, tad Pavilkijo trasoje buvo galima išvysti ir gausų būrį mažiausiųjų sportininkų. Mažuosius bagius „Mini Buggy“ įskaitoje čia vairavo net 10 dalyvių. Nugalėtoju mažųjų lenktynininkų įskaitoje tapo Daugirdas Dungveckis. Jis už savęs paliko latvius Markussą Ūtensą ir Janį Kozlovskį.
Gana gausiai į Pavilkijį susirinko ir Lietuvos automobilių kroso pirmenybėse dalyvaujantys sportininkai. 1600 įskaitoje startavo net 8 dalyviai, todėl žiūrovai tikrai neturėjo kada nuobodžiauti. Užtikrintą važiavimą pademonstravo ir pirmąją poziciją čia iškovojo Valdemaras Vitkus.
Jam įkandin sekė ir antroje pozicijoje finišavo didžiąją dienos dalį lyderiavęs Deividas Kusas, o trečią poziciją iškovojo Dainius Stapulionis. Nors sportininkas finišavo pozicija žemiau, tačiau teisėjai užfiksavo faktą, jog varžovas Dainių Stapulionį aplenkė geltonos vėliavos galiojimo zonoje, tad biržiečiui pozicija buvo sugrąžinta.
Klasėje 2000 startavo tik keturi dalyviai. Geriausią rezultatą čia pademonstravo Paulius Kiudys, vairavęs „Honda Civic“.
Mindaugas Skiezgilas finišavo antras, o Marius Zaramba iškovojo trečiąją vietą. Iki prizininkų pakylos kiek pritrūko Arūnui Majauskui, tačiau sportininkas gali džiaugtis išsaugota antra pozicija sezone.
„Buggy RWD“ klasėje pasirodė taip pat tik keturi sportininkai. Greičiausias iš jų buvo Romas Kiaulakys, kuris finale pasinaudojo Vytauto Kuro ir Mindaugo Kirdeikio tarpusavio susistumdymu ir laimėjo lyderio poziciją.
Antras liko Vytautas Kuras, o trečias – Mindaugas Kirdeikis. Beje, šių sportininkų tarpusavio kontaktą taip pat turėjo nagrinėti komisarai. Ketvirtas liko Virgilijus Deveikis.
OPEN klasės nugalėtoju tapo įspūdingai važiavęs ir itin išskirtinį automobilį vairavęs Juozas Kutka. Sportininkas Pavilkijo trasoje susirinkusiems žiūrovams pademonstravo savo sugebėjimus vairuojant „Mini Cooper“, kuriame sumontuotas „britvos“ variklis.
Antras pro šachmatinę vėliavą pravažiavo Edgaras Pauliukaitis, o trečią poziciją laimėjo Paulius Stadalius.
Komandinėje įskaitoje dar vieną pergalę į savo sąskaitą įsirašė ASK „Žaibas“ rinktinė, atvykusi iš Gargždų. Jie surinko 64 taškus. Antroje vietoje – „Motorsport LT“ komanda su 46 taškais. 29 taškus iškovojo ir į trečiąją vietą prasibrovė Kupiškio „Auto-moto sportas“.
Paskutinius sezono taškus išsidaliję autokroso lenktynininkai šiemet dar turės progos susitikti. Tiesa, susitikimas įvyks ne trasoje ir vilkint nebe sportinius kombinezonus.
Atkakliai visus metus dėl pozicijų kovoję dalyviai bus pakviesti į sezono nugalėtojų ir prizininkų apdovanojimo ceremoniją, kur jiems bus įteiktos metinės taurės.