Lietuvos automobilių kroso čempionato etapas Uoginiuose – nuo aušros iki saulėlydžio

Praėjusį sekmadienį Uoginių autokroso trasoje įvyko istorinės šiam kraštui varžybos. Pirmą sykį čia surengta pati aukščiausia šalies autokroso lyga – Lietuvos čempionato etapas. Kartu vyko ir Kupiškio mero taurės varžybos, tad iš viso į Uoginių trasą susirinko 70 dalyvių iš Lietuvos ir Latvijos bei maksimalus leistinas skaičius žiūrovų, užėmusių pozicijas greta trasos.
Renginio akimirka
Renginio akimirka / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.

Vos išaušus sekmadieniui Uoginių autokroso trasoje prasidėjo veiksmas. Pirmiausia dalyvių laukė formalumai – administracinė ir techninė komisija. Kiek vėliau visos klasės viena po kitos rikiavosi prie starto laisvosioms treniruotėms bei chronometruojamiems važiavimams. Nors iš ryto dalyvius ir žiūrovus pasitiko darganotas oras ir kartas nuo karto virš trasos pakibdavo lietaus debesys, tačiau tai varžybų žavesio nė kiek nesumažino.

Galiausiai po treniruočių ir chronometruojamų važiavimų, kuriuose pasitaikė ir virtimų, dalyviai savo techniką išrikiavo paradui. Renginio atidarymo ceremonijoje sveikinimo žodį tarė varžybų organizatorius Saulius Valiukas, buvęs Kūno kultūros ir sporto departamento generalinis direktorius Algirdas Raslanas, Kupiškio rajono meras Dainius Bardauskas bei naujasis Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Egidijus Janavičius. Po oficialių kalbų dalyviai pajudėjo į trasą, kur apsuko vieną garbės ratą pro žiūrovų tribūnas. Iš karto po to prasidėjo bekompromisės kovos.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka

Šiais metais Lietuvos automobilių kroso čempionatas, kaip ir dauguma kitų čempionatų, šiek tiek trumpesnis. Dėl karantino pasikeitęs ir praretėjęs kalendorius reiškė vieną – dalyviai turės mažiau galimybių kovoti dėl taškų atskiruose etapuose, tad kiekviena pozicija likusiuose etapuose yra aukso vertės kai kalbama apie metinę įskaitą.

Būtent tai puikiai matėsi Uoginiuose. Čia, jau trečiame iš keturių numatytų sezono etapų, dalyviai varžėsi be jokių kompromisų. Apie tai puikiai byloja ir virtimų skaičius – jų čia užfiksuota net devyni. Visose klasėse virė kova, daugumos dalyvių automobiliai buvo pažymėti randais, o vieną ar kitą susidūrimą teko nagrinėti ir varžybų komisarams.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka

Visa diena buvo pakankamai įtempta tiek dėl dalyvių gausos, tiek dėl klasių skaičiaus. Iš viso per dieną įvyko beveik 50 startų neskaičiuojant tų atvejų, kai dėl starto tvarką pažeidusių dalyvių ar išties rimtų avarijų reikėdavo finale startus pakartoti.

Nors renginys užsitęsė iki pat sutemos ir po saulėlydžio dangus nusidažė rausvai, dauguma žiūrovų kantriai laukė iki pat galo, mat paskutinieji keturi startai jau vyko saulei pasislėpus už medžių ir trasą apgaubus prieblandai. Verta pažymėti, kad tai netgi suteikė savotiškos romantikos, mat paskutinių šviesos minučių kompozicija su iki raudonumo įkaitusiomis išmetimo sistemos dalimis ir pro duslintuvus besiplaikstančiomis liepsnomis sukūrė tikrai ne kasdienį vaizdą.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka

Apdovanojimų ceremonija vyko jau visiškoje tamsoje paskandintoje trasoje. Tiesa, prizininkų pakylą savo žibintais apšvietė visureigių klubo „35 coliai“ ekipažas. Tačiau tamsa tapo puikiu atributu dar vienai varžybų daliai – VšĮ „Kupiškio auto-moto“ sportas kolektyvas ir visi autokroso varžybų dalyviai aplodismentais pasveikino varžybų Uoginiuose organizatorių Saulių Valiuką gimimo dienos proga.

Tą pačią akimirką nakties tamsoje suspindo fejerverkai. Taigi, autokroso vakarėlis Uoginiuose tęsėsi nuo aušros iki sutemų. O dabar metas apžvelgti rezultatus ir varžybų eigą skirtingose klasėse.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Saulius Valiukas
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Saulius Valiukas

Klasėje „Mini Buggy“, kurioje startuoja patys mažiausi, vos kelių metų amžiaus dalyviai, tikrai netrūko intrigos ir permainų. Šioje įskaitoje dalyvauti panoro 8 sportininkai iš Lietuvos ir Latvijos. Itin permainingai diena klostėsi Adrijui Lugauskui bei Emiliui Mirošnikui. Pastarasis po atkaklios kovos laimėjo finalinį važiavimą, kuriame sugebėjo įveikti pagrindinį savo konkurentą ir visą dieną stabiliai važiavusį Ąžuolą Dungveckį.

Tiesa, viename iš važiavimų Emils Mirošniks trenkėsi į atitvarus, todėl kelias į pergalę jam šįkart tikrai nebuvo lengvas. Itin nepasisekė Adrijui Lugauskui, kuris dieną pradėjo pavyzdiniu tempu, tačiau finale buvo diskvalifikuotas pagal galiojančias „False Start“ taisykles.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka

Pirmą kartą per anksti startavo latvis Klavs Žvagins, tad važiavimą teko pakartoti. Antrą kartą šią starto procedūrą pažeidė būtent Adrijus Lugauskas, o tai pagal taisykles jau reiškė diskvalifikaciją būtent jam – antram „False Start“ užfiksavusiam dalyviui.

Tokia skaudi pamoka neleido Adrijui Lugauskui parodyti savo meistriškumo, o pirmą kartą per anksti iš starto išvažiavęs Klavs Žvagins galiausiai susikaupė ir žengė ant trečiosios vietos laiptelio.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka

Klasėje „Junior 1000“ varžėsi penki dalyviai. Iki pilno komplekto čia dar pritrūko šiai klasei skirtus automobilius turinčių Valdo Mikužio ir Normanto Lepšio. Tačiau ir be šių greitų vyrukų trasoje buvo įspūdingų epizodų. Visą dieną lyderio pozicijoje važiavo Rytis Gurklys, savo varžovams leidęs galvoti tik apie kovą dėl žemesnių prizinių vietų. Tačiau autokrosas yra itin nenuspėjamas ir tai puikiai įrodė finalinis važiavimas.

Jame į priekį išsiveržė Dainis Zemnieks, kuris šios pozicijos nebeapleido iki pat paskutinio finišo vėliavos mosto. Antrąją vietą laimėjo Matas Zavarskis, o Skaistė Prašukaitė įsitvirtino trečioje vietoje. Beje, jai Uoginiuose teko išbandyti ir trasos atitvarų kietumą. Ketvirta pozicija šįkart teko tenkintis nesėkmę patyrusiam Ryčiui Gurkliui, kuris finale už savęs paliko jau tik Ramintą Jankauskaitę, finišavusią penktoje vietoje.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka

„Super 1600“ įskaitoje startavo taip pat penki dalyviai, tačiau maža kiekybė dar nereiškia prastos kokybės. Čia puikią kovą tarpusavyje užvirė Saimonas Čyvas, Edvinas Miknius, Šarūnas Gruzinskas ir Irmantas Buivydas.

Tiesa, ši kova buvo dėl antros-trečios vietų, kadangi visuose važiavimuose užtikrintai dominavo patyręs Latvijos lenktynininkas Kaspars Silenieks, beveik nepalikęs vilčių savo varžovams. Tuo metu jam už nugaros virė aistros. Antrąją vietą po atkaklios kovos iškovojo Edvinas Miknius, atlaikęs efektingai, tačiau ne taip efektyviai važiavusio Saimono Čyvo atakas.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka

Gausiausia šiose varžybose buvo klasė „Super 2000“. Joje lenktyniauti užsiregistravo net 13 dalyvių iš Lietuvos ir Latvijos. Toks gausus skaičius dalyvių reiškė, kad klasė skiriama į du pogrupius ir patys greičiausi dalyviai čia susitiks jau tik finale.

Klasės važiavimai pažymėti itin dideliu incidentų skaičiumi. Būtent šios klasės dalyviai buvo dažniausiai ištempiami iš trasos po techninių gedimų ar po susidūrimų atsiradusių pažeidimų. Finale greičiausias buvo vienas labiausiai patyrusių dalyvių – Tomas Skrodenis. Jam pavyko pasinaudoti varžovų klaidomis ir sportininkas Uoginiuose savo taurių kolekciją papildė dar vienu pirmosios vietos apdovanojimu. Antrąją vietą iškovojo latvis Raivis Grigorovičs, o trečiosios vietos taurę iškovojo Antanas Mažonas.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka

„Open 4500“ klasės finalas pažymėtas itin rimtu incidentu, po kurio varžybos buvo sustabdytos, o į trasą išvažiavo medikai. Po starto kilęs dalyvių susistumdymas baigėsi dvigubu incidentu – Audrius Stanis rėžėsi į trasos ribas žyminčias padangas, o Edgaras Pauliukaitis ant tų pačių padangų pakilęs vertėsi ir kliudė teisėjų posto bokštelį.

Per šį incidentą nukentėjo pats Edgaras Pauliukaitis, kurį medikai išvežė į ligoninę. Tiesa, rimtų sužalojimų jam išvengti pavyko, tačiau per avariją itin smarkiai sudaužytas buvo jo automobilis. Teisėjai incidento metu nenukentėjo, tad į trasą grįžus medikų ekipažui varžybos buvo pratęstos. Tik jau be Edgaro Pauliukaičio ir už susidūrimą kaltu pripažinto bei diskvalifikuoto Daliaus Valiuko su „Audi TT“.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka

Pakartojus startą geriausiai sekėsi Vytautui Valukoniui su įspūdingai atrodančiu ir skambančiu „Mitsubishi Lancer Evolution“. Finalas nesusiklostė Pauliui Šniukui, kuris trasoje sustojo, tad tuo pasinaudojo Audrius Stanis, iškovojęs antrą vietą. Beje, jam tądien irgi teko pajusti virtimo „malonumą“.

Trečiąją vietą išplėšė pramušta padanga kone pusę finalinės distancijos važiavęs Andrius Šimonis. Edgaras Urba į finalą išvažiavo turėdamas tik trečią pavarą, tad liko ketvirtas.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka

„Buggy 1600“ klasėje varžovai neatrado jokių ginklų prieš Tautvydą Urbą, kuris užtikrintai lyderiavo visą dieną ir iškovojo dar vieną, klausimų nekeliančią pergalę. Antroje vietoje pasirodymą baigė Andrius Lugauskas, o ant trečiosios vietos laiptelio žengė Saulius Žunda.

Iki podiumo kiek pritrūko Robertui Januliui, Kęstučiui Krakiui ir Linardui Rupeikai. Beje, jis, priešingai nei pastarieji du jo varžovai, į finalą jau nebeišvažiavo dėl bagio gedimo.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka

Komandinėje Lietuvos automobilių kroso čempionato įskaitoje triumfavo „Motorsport LT“ komanda. Jie už savęs paliko ASK „Žemsport“ ekipą bei trečioje vietoje dieną baigusią „Smart Motorsport“ rinktinę.

Taip pat kartu su Lietuvos automobilių kroso čempionatu vyko ir Kupiškio mero taurės varžybos. Jose dalyviai varžėsi trijose klasėse – 1600, 2000 ir 2500 RWD.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka

Klasėje 1600 startavo maksimalus dalyvių skaičius, telpantis į vieną pogrupį – 10 sportininkų. Finalas čia pažymėtas itin dramatiškais įvykiais. Visą finalą lyderiavęs Lukas Kovera, iki finišo likus keliems metrams, patyrė pusašio gedimą ir iki šachmatinės vėliavos jau galėjo tik riedėti.

Tuo pasinaudojo jam ant kulnų mynęs Gražvydas Kiela, kuris spėjo sureaguoti į bejėgiškoje situacijoje atsidūrusio varžovo nesėkmę ir paskutiniame metre prieš finišą kyštelėjo savo „Honda Civic“ priekį prieš Luko Koveros bolidą. Iš eigos pro finišą prariedėjęs Lukas Kovera turėjo tenkintis antra vieta, o trečiosios vietos taurę iškovojo itin stabiliai visą dieną važiavęs ir šios pozicijos tikrai nusipelnęs Vytautas Tumasas.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka

2000 klasėje, taip pat kaip ir čempionato klasėje „Super 2000“, irgi prireikė dviejų pogrupių. Būtent šioje Kupiškio mero taurės klasėje užfiksuota daugiausiai virtimų. Štai Mantas Šatkauskas per visą dieną sugebėjo apvirsti du kartus. Abu sykius – tame pačiame posūkyje.

Nugalėtoju čia tapo latvis Artūrs Mūrnieks. Jam finale pavyko atlaikyti antrą vietą užėmusio Vytauto Strazdausko kvėpavimą į nugarą. Trečios pozicijos taurę į Latviją išsivežė dar vienas „braliukas“ Raivis Anops.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka

Galiausiai dieną užbaigė 2500 RWD klasės finalas. Jame nugalėtoju tapo itin patyręs Latvijos lenktynininkas Andrejs Lajevskis, vairavęs „Ford Scorpio“. Tiesa, jam šią poziciją teko atimti iš du ratus lyderiavusio Manto Snukiškio, kuris vėliau nukrito į antrą vietą ir joje finišavo. Trečiąją poziciją iškovojo Tomas Batys, vairavęs BMW.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Renginio akimirka

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų