Bet tuo Dakaro dalyvių išbandymai nesibaigė. Šią savaitę, likus vos kelioms dienoms iki kelionės, sužinojome, kad Ginto Petraus šturmanas Povilas Valaitis negali skristi dėl teigiamo COVID-19 testo. Ta pati lemtis ištiko ir pagrindinius Vaidoto Žalos mechanikus, projekto „iGo2Dakar“ įkūrėją Mindaugą Plukį. Todėl daugeliui skubiai teko ieškoti deramos pamainos.
Vis dėlto lietuviai su šiais iššūkiais susidorojo ir sekmadienio vakarą sugužėjo į Vilniaus oro uostą. Užsakomuoju reisu iš Vilniaus į Džidą (Jeddah) keliauja visos komandos, išskyrus „Petrus Kombucha Team“. Nes Gintas Petrus buvo iš anksto užsisakęs organizatorių pasiūlytą užsakytą skrydį iš Miuncheno. Todėl išvyko į Vokietiją anksčiau.
Šio Dakaro kaina bus didesnė
Daugelis Dakaro dalyvių, diskutuodami oro uoste, sutiko kad šiame Dakare teks „varžytis“ ne tik pagrindinėje įskaitoje, o ir koronaviruso. Antanas Juknevičius pastebėjo, kad kitas COVID-19 testas laukia jau po poros dienų. Tik gavę neigiamą jo atsakymą galės patekti į „Dakaro burbulą“.
Dakaro dalyviai bus testuojami sistemingai ir paties ralio metu. Todėl bet kurio komandos piloto ar šturmano teigiamas atsakymas gal reikšti tik viena: Dakaras baigtas pusiaukelėje.
Dakaro guru Saulius Jurgelėnas, šiemet dėl sveikatos problemų į lenktynes nevažiuojantis, komentuodamas 15min esamą situaciją, laikėsi nuomonės, kad kritinis laikotarpis yra nuo Lietuvoje darytų testų iki testo Džidoje. Nes neaišku, ar tikrai visiems pavyko išvengti rizikingų kontaktų. Jau vėliau, patyrusio Dakaro šturmano nuomone, tikimybė užsikrėsti labai sumažės.
Išvykimas be iškilmių
Kelionei pasiruošęs Benediktas Vanagas kalbėjo, kad kelionė į Dakarą prasideda – jų komandos skrenda 19 žmonių, o iš viso lėktuve daugiau nei 40 lietuvių.
„Manau, visi nori patekti į Saudo Arabiją kaip galima greičiau. Jeigu niekas nepasikeis, mes turėtume būti Džidoje pirmą valandą nakties. Turėjome šiokių tokių problemų su kolegomis iš Baltarusijos, nes Lietuva yra uždariusi sieną. Tai noriu padėkoti Užsienio reikalų ministerijai. Mes kartu kylame į Džedą“, – sakė B.Vanagas.
Kartu su lietuviais vyksta Andrejaus Rudnickio ir Andrejaus Halabarodzkos ekipažas.
Komandos „Toyota Gazoo Racing Hilux“ pranešime spaudai teigiama, kad toks tylus išvykimas B.Vanagui yra priimtinas ir atrodo kaip galimybė iš karto koncentruotis į lenktynes.
„Aš pernelyg nesijaudinu dėl to, kad oro uoste nėra žmonių. Suprantu, kokioje realybėje mes visi dabar gyvename, ir stengiuosi nešvaistyti energijos svarstymams apie tai, kad viskas galėjo būti kitaip. Esame tarsi kariai, kurie turi įgyvendinti savo misiją, o tam reikia prisitaikyti prie bet kokių sąlygų“, – komentavo jis.
Atokvėpiui laiko lenktynininkas vėl neturėjo, tik iššūkių mastai ir pobūdis pasikeitė. Anot B.Vanago, jei 2020-ųjų startas buvo pakibęs ant plauko dėl dviejų didelių sukrėtimų – prarasto partnerio ir susirgusio šturmano, tai prieš ateinančių metų Dakarą problemos buvo mažesnės, bet jos niekuomet nesibaigė.
Paklaustas apie pradėtą madą vežtis į Dakarą portugalus šturmanus, B.Vanagas rimtai pastebėjo, kad ši tauta turi gilias navigavimo tradicijas, tad tai itin patikimi navigatoriai. O paskui pajuokavo – juk ir vilniečius portugalais vadina, tad jie nėra svetimi.
Laukia dar vienas testas
Arūnas Gelažninkas Vilniaus oro uoste sakė, kad dabar jų laukia tiesioginis skrydis į Saudo Arabiją, o tada dvi paros karantino: „Tuomet darysime dar kartą COVID testą ir jei jis bus neigiamas, prasidės Dakaras. Atsiimsime techniką, susirinksiu savo motociklą ir sausio 2-3 d. pradėsime registruotis varžyboms.“
Tuo pačiu lėktuvu kils ir Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu, Vaidotas Žala, Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Pauliukėnas, Laisvydas Kančius.
A.Juknevičius su D.Vaičiuliu juokavo, kad šiemet Dakaras lyg žaidimas kazino: „Gali varyti vieną, antrą, trečią dieną, tave patikrina ir tu iškrenti iš žaidimo. Tai be kovos prie vairo, dar turėsime kovą, kuri nematoma yra.“
A.Juknevičiaus komandai ramybės neduoda dar vienas dalykas – dalis „KREDA“ komandos kolektyvo yra Dubajuje, iš kurio visa technika sausumos keliais turės būti transportuojama į Saudo Arabiją. Iššūkis bus ne tik pasiekti sieną, bet ir sėkmingai ją kirsti, nes situacija prie į saviizoliaciją save pasiuntusios valstybės išorinių sienų lieka paslaptimi.
„Antanui gali nepatikti mano planas, bet jeigu neatvažiuos mūsų komandos technika ir susirgtų Stéphane’o Peterhanselio šturmanas, tai aš turėčiau laimėti, nes jis tikrai mane pakviestų į savo komandą“, – Vilniaus oro uoste juokėsi D.Vaičiulis.
Į tai A.Juknevičius atsakė, kad jų ekipažas unikalus: „Mes esame unikalus ekipažas, praktiškai įrašyti į Raudonąją knygą, nes lietuvių kilmės navigatoriai lietuviškose Dakaro komandose – tikra retenybė.“
Vaidotas Žala prieš skrydį neslėpė – nuotaikos jau pačios geriausios, kai iki lėktuvo liko vienas žingsnis. „Nuotykių pakeliui dar gali nutikti, bet tikimybė mažėja. Taisykles gavome, jos labai griežtos, kontakto su Saudo Arabija praktiškai neturėsime, tada jau startas, sportinis režimas ir visus rūpesčius pamiršime“, – sakė lenktynininkas.
Jis pasakojo, kad niekur judėti negalės, nei į parduotuvę, nei pasižvalgyti. Esą taip Saudo Arabija saugo ir save, ir sportininkus.
Keturratininkas Laisvydas Kancius į Dakarą važiuoja pirmą kartą. „Jaudulio tikrai nemažai, ypač man – tai pirmas Dakaras, daug nežinomybės, daug iššūkių, kuriuos reikės įveikti. Bet tikimės, kad viskas bus gerai“, – lakoniškai kalbėjo L.Kancius Vilniaus oro uoste.
Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Paliukėnas juokėsi, kad dabar sėkmė, jog išskrenda į Dakarą. „Skrendame nusiteikę labai gerai, šitas Dakaras dar kitoks, laukia iššūkių, dar bus testai. Skrendame su tikslu įveikti Dakarą, įveikti kovingai, gal norėtume įveikti jį užtikrintai, be netikėtumų“, – kalbėjo E.Juškauskas.
A.Paliukėnas antrino, kad nuotaikos ramesnės, nes jau kaip ir aišku, kur važiuoja – kitaip nei buvo pernai.
Gintas Petrus išvyko į Saudo Arabiją anksčiau – jis jau Džidoje.