Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Lietuvos „drago“ karalienė trasoje alkūnėmis gali pasistumdyti ir su vyrais

Mitas, kad automobilių sportas – vyrų teritorija. Ne viena automobilius, greitį ir adrenaliną mėgstanti moteris jau įrodė, kad gali būti lygiavertė konkurentė. Airida Beniušienė – viena tokių: moteris jau devynerius metus demonstruoja greitį, šluoja apdovanojimus ir neslepia – ambicijų dar turi, rašoma pranešime.
Airida Beniušienė
Airida Beniušienė / Organizatorių nuotr.

Paklausta, kaip prasidėjo jos karjera automobilių traukos varžybose, A. Beniušienė šypsosi: pradžia buvo tipiška kaip ir daugelio tų, kurie pamėgo šį automobilių sportą – nelegalios lenktynės. Tuomet, kone prieš dvidešimtmetį, sako ji, su dar tik būsimu vyru Mindaugu Beniušiu ji nuvažiavo pasižiūrėti, kaip atrodo nelegalūs „dragai“. Pavyko ne tik pasižiūrėti, bet ir kelissyk startuoti. Ir šitai moteriai taip patiko, kad traukos lenktynėse ji pradėjo dalyvauti kur kas dažniau.

Tiesa, dabar paprašyta pasakyti, iš kokių savo padarytų klaidų pasimokė ir jų nebekartotų, A. Beniušienė mini būtent nelegalias lenktynes.

„Pirmiausia – dėl saugumo“, – kalba dviejų vaikų susilaukti spėjusi moteris ir neslepia, kad tais laikais, kai dalyvaudavo nelegaliame „drage“, baimės nejuto, o štai atsiradus atžaloms kartais net ir legalios varžybos kelia įtampą.

Iš „Audi“ į „Nissan“

A. Beniušienė pamena, kad pirmasis automobilis, kuriuo ji startuodavo traukos lenktynėse, buvo vyro paskolinta „Audi S2“.

„Jis norėjo nusipirkti „Audi“ kupė ir sakė, kad šitą paliks man, kad galėčiau važiuoti „draguose“. Ir buvau apgauta – pardavė. Tiek supykau, kad kone dešimt metų niekur ir nevažiavau“, – juokėsi moteris.

Sugrįžti į traukos lenktynes paskatino ne kas kitas, o naujas šeimos įsigytas automobilis. Pašnekovė sako, kad vyras panoro įsigyti „Nissan GT-R“.

„Atsimenu, Mindaugas sako, kad nori, kad čia jo svajonė, o automobilis kainavo tikrai daug pinigų, tad aš sakiau – tikrai ne. Bet jis pažadėjo, kad galėsiu važiuoti „drage“. Ir įkalbėjo“, – šypsosi A. Beniušienė.

Ir būtent prie „Nissan GT-R“ vairo ji sėda jau devynerius metus. Per tą laiką ne tik pakeitė juodą GT-R į baltą, bet ir susišlavė kalną apdovanojimų ir netgi spėjo triskart pabūti savo klasės čempione.

Pradžioje juto įtampą

A. Beniušienė pasakoja, kad automobiliai jai patiko visuomet, visą laiką norėjosi važiuoti greitai, tad stebėtis, kad ji aktyviai dalyvauja traukos lenktynėse, neverta. Tačiau įtampos sugrįžus į „dragą“ tikrai buvo.

„Bijojau, kad būsiu „boba prie vairo“ visiems, reikėjo susitvarkyti su emocijomis. Tokia baimė atėjo dar iš nelegalių lenktynių laikų, kai stovėdavau prie starto ir žiūrovai, pamatę, kad važiuos moteris, pradėdavo švilpti. Žinoma, jei laimėdavau, pasitikdavo grįžtančią pakeltais nykščiais, bet pradžioj vis tiek nušvilpdavo. To bijojau ir pradėjusi važiuoti legaliose lenktynėse“, – pasakoja pašnekovė.

Dabar traukos lenktynėse sulaiko ne tik viską atperkantis adrenalino jausmas ir saldžios pergalės, bet, sako ji, ir „drago“ dalyviai, kurie tapo šeima. Pasak A. Beniušienės, „dragas“ – bene draugiškiausia automobilių sporto disciplina, tad ir žmonės čia tokie, jog gali nesimatyti ištisus metus, o susitikęs bendrausi taip, lyg vakar tebūtum išsiskyręs.

Nori kopti aukščiau

Ir nors devynerius metus A. Beniušienė džiaugiasi traukos lenktynėmis, savo mokytoju ji vadina vyrą Mindaugą. Pastarasis taip pat dalyvauja traukos lenktynėse, tik sėda prie gerokai egzotiškesnio „dragsterio“ – specialiai šioms lenktynėms skirto automobilio – vairo.

„Iš techninės pusės viską tvarko mano vyras, bet kai atvažiuoju prie starto, turiu pati spręsti, kaip važiuosiu, kokią taktiką pasirinksiu. Ir važiavimas juk trunka kelias sekundes, o per jas tenka nuspręsti, ką daryti, ką pakeisti“, – pasakoja ji.

Moteris neslepia, kad neretai išgirsta komentarų, esą traukos lenktynėse sėdus prie tokio automobilio vairo nereikia nieko veikti. Tačiau, pasak jos, tai toli gražu nėra tiesa: vien tik vairuotojo reakcijos laikas gali lemti, ar šis pralaimės, ar laimės, o tai tik – vienas iš gausybės niuansų, kuriuos privaloma išmanyti.

Šiuos metus A. Beniušienė dar žada užbaigti sėdėdama prie baltojo GT-R vairo, tačiau prabudęs noras pasižvalgyti pajėgesnėje klasėje gali lemti, kad kitąmet moteris sėdės ir juodame GT-R, su kuriuo pradėjo savo traukos varžybų dalyvės karjerą. Pastarajame yra saugos lankai, tad sportininkė galėtų dėl pergalių varžytis ir alkūnėmis pasistumdyti su bene pajėgiausiais Lietuvos traukos lenktynių dalyviais.

Kviečia į naują etapą

Traukos lenktynių gerbėjams, norintiems savo akimis pamatyti, kaip trasoje varžosi A. Beniušienė su savo baltuoju GT-R, geriausia proga tą padaryti – paskutinį rugpjūčio savaitgalį, 27-28 dienomis, Kazlų Rūdoje esančiame aerodrome, kur dėl greičiausiųjų vardo varžysis kone 100 įspūdingą techniką turinčių Lietuvos autosporto profesionalų ir mėgėjų.

Be to, vienas laimingasis iš renginio žiūrovų taip pat gali gauti šansą savo kailiu patikrinti, ką reiškia starto jaudulys laukiant žalios šviesoforo signalo, iki dugno įmintas akceleratorius ir įspūdingas greitis.

Vienam laimingajam, įsigijusiam bilietą į traukos varžybas per „Paysera“ bilietų platinimo sistemą, bus suteikta ne tik proga startuoti, bet ir savaitę laiko truksiantys mokymai su automobilių traukos sporto profesionalais, homologuota varžyboms skirta apranga bei specialiai šioms varžyboms „Insane Performance“ variklio galios didinimo specialistų paruoštas BMW.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos