Lietuvos lenktyninkas Gustas Grinbergas didžiausią iššūkį pasitinka Australijoje

Azijos Le Mans Serija. Šioje lenktynių teritorijoje lietuvių dar nebuvo. Pirmadienio naktį sulaukęs JAV „Rick Ware Racing“ komandos kvietimo pakeisti susižeidusį pilotą, vilnietis G.Grinbergas jau antradienį išskrido į Australiją, Adelaidę. Jis dalyvauja didžiausiose iki šiol lenktynėse naujoje „The Bend“ trasoje, kuri yra antra ilgiausia pasaulyje po legendinio Niurburgringo ir turi net 35 posūkius.
„Rick Ware Racing“ LMP2
„Rick Ware Racing“ LMP2 / Komandos nuotr.

Azijos Le Mans Serijos lenktynės vyksta žiemą įdomiausiose pietinio pusrutulio trasose. Lenktynių techniniai reikalavimai beveik analogiški Europos Le Mans Serijos lenktynėms, kuriose visą sezoną su Italijos „Oregon Team“ lenktyniavo šešiolikmetis.

Tiesa, Australijoje jis sėdo prie gerokai greitesnio automobilio vairo. „Rick Ware Racing“ LMP2 AM kategorijos automobilis LMP3 bolidus „The Bend“ trasoje lenkia beveik 8 sekundėmis, bet tai nesutrukdė Gustui greitai adaptuotis.

Komandos nuotr./„Rick Ware Racing“ LMP2
Komandos nuotr./„Rick Ware Racing“ LMP2

„Kai sulaukiau kvietimo į Australiją, buvau, švelniai tariant, šokiruotas. Visų dokumentų, vizos, licencijos susitvarkymui turėjome mažiau nei 12 valandų, iš kurių tik 5 buvo įstaigų darbo metu. Apie tai kas vyko, papasakosiu vėliau, bet tai buvo tikrai ekstremalu. Labai padėjo Lietuvos automobilių sporto federacija ir „Juta Racing“ komanda. Esu jiems labai dėkingas. Ketvirtadienio rytą „Rick Ware Racing“ komanda mane pasitiko Adelaidės oro uoste, tą pačią dieną susipažinau su automobilio sistemomis, kurios daug sudėtingesnės nei LMP3, porą kartu paprastu automobiliu apvažiavome trasą.

O penktadienį jau sėdau prie vairo. Ir buvau labai nustebintas. LMP2 turi labai sudėtingus aerodinaminius sprendimus, todėl greituose posūkiuose galime važiuoti labai greitai. Kuo greičiau važiuoji, tuo didesnį sukibimą su asfaltu turi. Tačiau, nors greitis žymiai didesnis, bet LMP2 gerokai lengviau valdyti nei LMP3. Man užteko kelių ratų, kad suprasčiau automobilio charakterį.

Treniruotėje pirmame trasos sektoriuje buvau greitesnis už komandos draugą Cody Ware, antrame sektoriuje važiuojame labai panašiai, o trečiame sektoriuje vis tekdavo lenkti lėtesnius GT3 kategorijos varžovus. Bet žinome, kad abu esame labai greiti. Australijoje nustebino oras. Ketvirtadienį kepino 40 laipsnių karštis, o penktadienį buvo tik 15 laipsnių, prireikė megztinio. Mūsų vietovėje gaisrų nėra, bet tikrai jaučiamas didelis visos šalies nerimas dėl gamtinės nelaimės“, – pasakojo G.Grinbergas.

Komandos nuotr./„Rick Ware Racing“ LMP2
Komandos nuotr./„Rick Ware Racing“ LMP2

Gusto komandos draugas Cody Ware yra žinomas NASCAR, antrų pagal populiarumą sporto varžybų JAV, lenktynininkas. Abu pilotai puikiai sutaria, ir penktadienio vakarą dar nebuvo nusprendę kuris išvairuos LMP2 AM Ligier į kvalifikaciją. Po pirmos treniruotės abu sutarė, kad dėl geriausios starto pozicijos kovos tas, kuris bus greitesnis antroje treniruotėje. Joje Cody Ware nepavyko pagerinti Gusto vieno rato įveikimo laiko. Todėl lietuviui teko garbė kovoti dėl geresnės starto pozicijos sekmadienio lenktynėse. Šeštadienio rytą vykusioje kvalifikacijoje Gustas užėmė 4 vietą LMP2 AM klasėje.

Azijos Le Mans Serijos 4H lenktynės Australijoje Lietuvos laiku startuos ankstų sekmadienio rytą. 4 valandą ryte tiesioginę transliaciją galima stebėti „Asian Le Mans Series“ „Yuotube“ kanale arba didžiausiuose Australijos ir Kinijos TV kanaluose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis