Lietuvos ralio ateitis Aistė Perminaitė: „Ant žvyro važiuoju drąsiau“

Šios sportininkės karjera ralyje prasidėjo labai neseniai. Vos prieš dvejus metus pradėjusi mokytis vairavimo subtilybių ralio „Auto Moto Parke“, jau 2020 m. birželio mėnesį, subūrusi merginų ekipažą, ji nusprendė savo jėgas išbandyti Lazdijuose vykusiame mini ralyje „GravelFest“.
Ralio lenktynininkė Aistė Perminaitė
Ralio lenktynininkė Aistė Perminaitė / LASF ir asm. albumo nuotr.
Temos: 2 Ralis Autosportas

Prisiminusi pirmąsias ralio varžybas, sportininkė teigia, kad šios jos parodė, kaip smarkiai pritrūko pasiruošimo. Tačiau kartu džiaugiasi pradėjusi šį kelią. Pirmosios varžybos buvo pradinis taškas, parodęs, ką reiktų tobulinti ir leidęs suprasti, kas iš tiesų vyksta ralio viduje. Pavyzdžiui, kad ralis nėra tik važiavimas, o turi daugiau sudedamųjų dalių. Šis sportas reikalauja didelio pasiruošimo bei įdirbio su šturmanu.

„Aš visiškai nesupratau kelio knygos, pagal kurią mano šturmanė vedė mane į greičio ruožus. Taip pat nesupratau laiko kortos, kurioje reikėjo skaičiuoti laikus, kada reikia būti kitame greičio ruože. Net ir ženklai greičio ruožuose man dar buvo neaiškūs, nes pirmajame GR atleidau akceleratoriaus pedalą dar likus 100 metrų iki finišo“, – sako ralistė.

VIDEO: Lietuvos mini ralio apdovanojimai 2021 m.

Nors pirmasis ralis nebuvo visiškai sklandus, tačiau sportininkė tai suvokė kaip savęs išbandymą, kuris padėjo kaupti žinias ir mėgautis procesu.

Kodėl ralis?

Sportininkė savo vairavimo įgūdžius lavina „Auto Moto Parke“, kuriame ir dirba. Tai – šeimos verslas. Šiame parke dar prieš dvejus metus ji pradėjo mokytis važiuoti ant žvyrinės dangos, o pradmenis suteikė jos tėtis – „Auto Moto Parko“ savininkas, bei sportininkės brolis. Šiame ralio parke lenktynininkė ne tik treniruojasi pati, bet taip pat mokina ir kitus važiuoti ant žvyrinės dangos. Kartais paveža lankytojus sportiniais automobiliais.

Paklausta, kodėl pasirinko ralį, o ne kitą autosporto šaką, Aistė atsakė, kad jos įgūdžiai ant žvyrinės dangos, lyginant su asfaltine danga, yra žymiai geresni. Todėl ralyje jaučiasi drąsesnė ir konkurencingesnė.

Šiuo metu Aistės tikslas – tobulėti ralyje, kurio didžioji dalis yra žvyrinė danga. Tačiau ateityje viskas gali keistis – praktika reikalinga ir ant asfalto, jei vėliau norėtų plėsti akiratį ir išbandyti žiedines lenktynes.

Besikeičiantys šturmanai

Per pastarąjį sezoną lenktynininkė pakeitė net kelis šturmanus. Aistė nesijautė pakankamai tvirtai, todėl neieškojo šturmano ralistų grupėse, kaip dauguma. Pradedančioji ralistė neturėjo jokios patirties tikrame ralyje, todėl pirmiausiai nusprendė pasiūlyti šią poziciją žmonėms iš artimųjų rato, draugams ar pažįstamiems. Ji neturėjo didelių reikalavimų, svarbiausias buvo noras važiuoti. Norinčių važiuoti šturmano pozicijoje netrūko, tačiau daugelis neįvertino, jog raliui noro nepakanka.

„Daugelis tik arčiau prisilietę prie ralio suprato, kiek daug laiko, pastangų ir finansų tai kainuoja. Todėl šturmanai natūraliai atkrisdavo, tekdavo ieškotis kito“, – sako Aistė.

Dažnai Aistės pasirinktas šturmanas užsibūdavo tik vienoms varžyboms, todėl tekdavo paskubėti susirasti naują. Visgi sportininkė čia mato ir teigiamą pusę. Nors daug laiko dirbti kartu su vis nauju šturmanu neturėjo, tačiau tai leido suprasti, kokios šturmano savybės yra svarbiausios bei tinkamiausios ilgalaikėje perspektyvoje.

Kas laukia kitame sezone

Kitame sezone lentynininkė planuoja ir toliau važiuoti Automobilių ralio sprinto čempionate, tik kitoje klasėje. Automobiliui BMW Compact 318 ti, su kuriuo ji važiavo šį sezoną ir parodė puikius rezultatus SG-2 klasėje, bus keičiamas variklis į galingesnį, turint tikslą dalyvauti SG-3 klasėje. Važiuodama SG-2 klasėje su galu varomu automobiliu, Aistė teigė, kad yra žymiai sunkiau konkuruoti, kai šioje klasėje didžioji dalis automobilių yra varomi priekine ašimi. SG-3 klasėje yra atvirkščiai, dauguma automobilių yra su galine ašimi varomais ratais. Tai, jos nuomone, yra žymiai logiškesnis sprendimas, kuris, tikimasi, atneš ir puikius rezultatus.

Laimėjimai bei pasiekimai

Vienas didžiausių pasiekimų, kurį įvardijo ralistė – tai pergalė FIA „Rally Star“ nacionalinėje atrankoje.

„FIA „Rally Star" renka greičiausią vaikiną ir merginą iki 26 metų kiekvienoje šalyje. Aš esu ta mergina, atstovaujanti Lietuvai, kuri pateko į Europos žemyno finalą. Jis įvyks sausio mėnesį Vokietijoje. Finale bus atrinkti trys greičiausi, kurie gaus progą varžytis Pasaulio Ralio Čempionato „Junior WRC“ įskaitoje (WRC – World Rally Championship). Džiaugiuosi išsikovojusi šią progą ir bandysiu pademonstruoti geriausią savo versiją artėjančiame etape Vokietijoje!”, – sakė sportininkė.

Dar vienas laimėjimas, kurį išskiria lenktynininkė – paskutiniame sprinto etape Zarasuose. Važiuodama su dvilitriu automobiliu trilitrių klasėje, Aistė pademonstravo greičiausią laiką pirmame greičio ruože. Tai parodo, kad ne visada galingiausias automobilis lemia geresnius rezultatus. Svarbiausia – įgūdžiai. Taip pat tai parodo, kad lytis šiame sporte nėra lemiantis faktorius.

Patarimai pradedantiesiems

Nuo ko vertėtų pradėti norintiems įsitraukti į ralį, bet vis dar nedrįstantiems išvažiuoti į tikrus greičio ruožus? Aistė teigė, jog puiki galimybė save išbandyti atvažiavus į „Auto Moto Parką“.
O tiems, kurie tiki, kad yra pasiruošę startui tikrame ralyje, sportininkė teigia, kad puiki pradžia yra Mini ralis, nuo kurio savo kelią į šį sportą pradėjo ir ji.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų