Keitėsi data ir vieta
Pirmąjį Lietuvos automobilių slalomo čempionato etapą, kaip ir kitų automobilių sporto šakų varžybas, ilgą laiką gaubė nežinia. Dėl šalyje paskelbto karantino ir tuo metu galiojusių apribojimų čempionato prologas ne kartą keitė datą bei vietą. Galiausiai aplinkybės susidėliojo taip, kad slalomo lenktynininkus kalendorius atvedė į Panevėžį.
Pakruojo ASK ir ASK „Ladasport“ organizuojamas varžybas į savo teritoriją sutiko priimti oficiali „Toyota“ atstovybė Panevėžyje UAB „Auresa“. Beje, būtent čia praėjusiais metais įvyko paskutinysis sezono etapas. Automobilių slalomo varžybų rėmėjais jau ne pirmą kartą tampanti įmonė pasirūpino ir tuo, kad trasos danga būtų švari. Prieš varžybas čia specialia technika buvo plaunamas asfaltas.
Net trys „Toyota GR Yaris“
Varžybų rytą serviso zonoje dalyvių dėmesį kaustė ir trys, vienas šalia kito išrikiuoti naujieji „Toyota GR Yaris“ automobiliai. Neįtikėtino populiarumo sulaukęs „Toyota“ kūrinys domino kiekvieną, bent ausies krašteliu girdėjusį apie šio automobilio charakteristiką. Ribota serija, visi varomi ratai, blokiruotės abiejose ašyse, skirtingi perdavimo režimai, anglies pluošto stogas, 1,6 litro variklis su turbina, kuris išvysto net 191 kilovato galią. Šio modelio kūrimą inicijavo „Toyota Gazoo Racing“ padalinys.
Tokios „GR Yaris“ koncentracijos veikiausiai dar nebuvo jokiose varžybose Lietuvoje. Vienu iš jų startavo Tadas Petronis, kitu – Martynas Kavaliauskas, o trečiąjį šiose varžybose dalijosi Lietuvos automobilių ralio čempionas Giedrius Notkus bei praėjusių metų Lietuvos automobilių slalomo čempionas Tomas Markelevičius.
„Darbinė“ trasa
Šįkart lenktynėms buvo skirta kita teritorijos dalis nei praėjusiais metais. Ir joje organizatoriai paruošė labai netikėtą trasą. Ji šįkart buvo ypatinga – net su keturiais apsisukimais 360 laipsnių kampu. Per visą dieną čia gumą ant asfalto „klijavo“ per šimtą dalyvių. Kiekvieno iš jų laukė keturi įskaitiniai važiavimai – po du pagal skirtingas konfigūracijas, tad veiksmas „Auresa“ aikštelėje virė nuo ankstyvo ryto iki vakaro.
Natūralu, kad ne visiems diena klostėsi sėkmingai – vieni kliudydavo trasą žyminčias gaireles, kitiems nepavyko pravažiuoti pagal trasos schemą, treti pasirodymą baigė ant techninės pagalbos automobilio sugedus agregatams.
Pirmojo etapo prizininkai
Galiausiai diena buvo baigta iškilminga apdovanojimų ceremonija „Auresa“ salone. Priekine ašimi varomų automobilių įskaitoje visus gerokai nustebino Darius Gutauskas. „Honda CRX“ vairavęs panevėžietis per keturis važiavimus prieš artimiausią varžovą Edviną Sabalį susikrovė net 9,4 sek. persvarą. Beje, pastarajam varžybų viduryje dėl gedimo teko keisti automobilį. Trečiąją vietą FWD klasėje iškovojo Kęstutis Taškūnas.
RWD klasėje triumfavo BMW 325 vairavęs Arnoldas Pukys, kuris pergalę šventė vienos sekundės pranašumu įveikdamas Edviną Sabalį. Jis šioje klasėje lenktyniavo „Porsche Boxster“ automobiliu. Trečiosios vietos taurę ir taškus iškovojo Andžej Buiko, lenktyniavęs BMW 323ti automobiliu.
AWD įskaitoje geriausiai pasirodė Giedrius Notkus, vairavęs naująjį „Toyota GR Yaris“. Jis iš visų analogiškus automobilius vairavusių varžovų greičiausiai perprato valdymo subtilybes ir parodė geriausią bendrą laiką. Antrąją vietą iškovojo Andrius Antanaitis. Įdomu tai, kad jis vieną sykį neįvykdė trasos, gavo solidžią laiko baudą, bet su kiekvienu važiavimu pjaustydamas sekundes nuo varžovų galiausiai sugebėjo sugrįžti iki antrosios vietos. Toks scenarijus – itin retas. Dažniausiai trasos pravažiavimas ne pagal schemą reiškia, kad apdovanojimų ceremonijos galima nebelaukti. Bet tai negalioja Andriui Antanaičiui su STI kalibro „Subaru Impreza“. Trečiąją vietą paskutiniame važiavime iš rankų paleido Tadas Petronis, kurį aplenkė ir į prizininkų gretas įšoko Arūnas Vitkevičius.
OC klasėje varžėsi daugiausiai dalyvių, mat čia nebesvarbu, kuria ašimi varomi automobiliai. Šioje klasėje jau nebeklydo ir pirmąją vietą bei atskirą apdovanojimą už greičiausią važiavimą laimėjo Andrius Antanaitis. Darius Gutauskas su „Honda CRX“ prasibrovė į antrąją vietą, o vos sekunde nuo jo atsiliko ir trečią vietą iškovojo Arnoldas Pukys.
Moterų įskaitoje sezoną pergale pradėjo Evelina Drilingienė. Ji su „Mitsubishi Colt“ artimiausią varžovę Kristiną Kučinskaitę pranoko lygiai aštuoniomis sekundėmis. Trečiąją vietą laimėjo „Mazda MX-5 Miata“ vairavusi Modesta Nartinova.
Jaunių gretose nugalėjo Lukas Nevulis, vairavęs penktosios kartos „VW Golf“. Net ir gauta penkių sekundžių bauda jam nesutrukdė išlaikyti už savęs artimiausią persekiotoją Gertrūdą Laurinavičiūtę su „Peugeot“. Trečiąją vietą laimėjo Pakruojo ASK atstovas Agnius Narbutas, važiavęs „Honda Civic“ automobiliu.
Komandinėje įskaitoje dvi ekipos – „Kauno autoklubas“ ir „Ekrosas“ surinko po 45 taškus, tačiau kauniečiai surinko daugiau taškų gausesnėje OC klasėje, todėl klasifikuoti pirmoje vietoje. Trečioje vietoje – Pakruojo ASK.
Apdovanojo praėjusių metų čempionus ir nugalėtojus
Kadangi dėl karantino praėjusiais metais nebuvo surengtas čempionų ir nugalėtojų apdovanojimų vakaras, metinių taurių įteikimas įvyko Panevėžyje, kartu su pirmuoju etapu. Praėjusio sezono geriausiems lenktynininkams taures įteikė Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Egidijus Janavičius ir Kitų sporto šakų komiteto pirmininkas Silverijus Lapėnas.
FWD klasėje Lietuvos automobilių slalomo čempiono taurė įteikta Tomui Markelevičiui. Aurimas Margevičius tapo antrosios vietos prizininku, o Tomas Bėliakas praėjusius metus baigė trečioje vietoje. Beje, visi trys prizininkai pergales iškovojo vairuodami „Mitsubishi Colt“ automobilius.
RWD įskaitos Lietuvos čempionu tapo Darius Kutavičius su BMW. Jis visus praėjusių metų etapus žengė ant prizininkų pakylos ir surinko daugiausiai taškų. Vicečempionu tituluotas Karolis Šližauskas su „Mazda MX-5 Miata“. Du iš penkių etapų praleidęs ir du iš likusių trijų laimėjęs bei sykį trečias buvęs Arnoldas Pukys laimėjo trečiąją vietą.
AWD klasės Lietuvos čempionu tapo Regimantas Nevulis, lenktyniavęs „Volkswagen Golf“ automobiliu. Nors jis taip ir nelaimėjo nė vieno etapo, tačiau stabilus tempas ir finišai antrose bei trečiose etapų vietose jį atvedė į AWD klasės olimpą. Vicečempiono titulą iškovojo Martynas Kavaliauskas, o trečias pernai buvo Arūnas Vitkevičius.
OC klasėje dar vieną Lietuvos čempiono titulą pelnė RWD klasės čempionas Darius Kutavičius. Pergalę prieš Aurimą Margevičių sezone jis išplėšė vos pusės taško skirtumu. Trečiosios vietos taurę šioje klasėje iškovojo Tomas Markelevičius. Jis šį titulą laimėjo taip pat vos pusės taško persvara prieš ketvirtoje vietoje likusį Arnoldą Pukį.
Lietuvos čempione Moterų įskaitoje tapo sezone tris pergales iškovojusi ir po kartą antrą bei trečią vietas pelniusi Rūta Nedzelskienė, lenktyniavusi „Mitsubishi Colt“ automobiliu. Antroje vietoje praėjusiais metais liko Evelina Drilingienė. Trečiosios vietos apdovanojimas įteiktas Sandrai Petrovienei.
Jaunių įskaitoje praėjusiais metais greičiausias buvo ir čempiono vardą užsitarnavo Lukas Nevulis. Vicečempionu gali vadintis Gustas Jurevičius, o trečiosios vietos prizininku 2020-ųjų metų sezone tapo Gytis Zabiela.
Komandinėje įskaitoje čempionų titulą laimėjo „Kauno autoklubas“. Jie už savęs paliko vicečempionais tapusius Pakruojo ASK atstovus. „Ekroso“ komanda metus baigė trečioje vietoje.