Taip, tai jie. „Benzingalviai“. Žmonės, kurie išnaudoja kiekvieną progą lenktyniauti. Nesvarbu, Kalėdos tai, Joninės, ar Naujieji metai. Sninga, lyja, ar kepina saulė. Jei tądien bus varžybos, jie jose dalyvaus.
Ne išimtis ir Vasario 16-oji, kurią slalomo entuziastai sutiko Panevėžio rajone, Gustonių pašonėje esančiame aerodrome.
Dalyvių sąrašas užsipildė per 10 valandų
Kad automobilių sporto gerbėjai nebuvo nusiteikę Lietuvos valstybės atkūrimo dieną praleisti bergždžiai, buvo galima įsitikinti dar tuomet, kai šio slalomo organizatorius – automobilių sporto klubas „Ladasport“ paskelbė išankstinę registraciją į renginį.
Dar vasario 9-osios vakarą paskelbus išankstinės registracijos startą, jau kitą dieną, septintą valandą ryte registraciją teko stabdyti. Organizatoriui neprireikė net 10 valandų tam, jog dalyvių sąrašas būtų užpildytas.
Kažkur girdėta situacija? Taip, ASK „Ladasport“ organizuojami slalomai – tarsi žiedininkų pamėgtos „Autoplius Fast Lap“ varžybos, kuriose dalyvių gretos taip pat užsipildo per kelias valandas.
Ir nors Vasario 16-osios ryto snaigės nežadėjo gero oro, tačiau į Panevėžio rajone, Gustonių pašonėje esantį aerodromą dalyviai rinkosi gausiai. Ne tik iš Panevėžio ir jo rajonų bei ne tik su „Coltais“ už 200 eurų.
150 kilometrų iki lenktynių vietos – ne kliūtis
Į ASK „Ladasport“ surengtą šventinį slalomą dalyviai atvyko iš įvairių Lietuvos vietų. Gausi delegacija atskubėjo iš Vilniaus, savo pozicijų neapleido ir Pakruojis, trasą išbandyti panoro ir nemažai kitų miestų atstovų. Tradiciškai daugiausia buvo panevėžiečių.
Slalomo varžybos dažnai vilioja ir žiedinių lenktynių, ralio ar autokroso dalyvius. Būtent tuo ir žavinga ši paprasta ir nesudėtinga automobilių sporto šaka. Visi čia vienodi, paprasti, visi lygūs. Visi dalijasi įrankiais, įspūdžiais, patarimais ir emocijomis.
„Ladasport“ šventiniame slalome šį kartą buvo suburtos net septynios klasės. Į varžybas užsiregistravę dalyviai buvo suskirstyti į grupes pagal varančiąją automobilių ašį, galėjo varžytis laisvoje „Sport“ klasėje, moterys tarpusavyje rungėsi damų įskaitoje, senovinius automobilius vairuojantys startavo „Retro“ klasėje, į atskirą grupę buvo priskirti jauniai, kurie dar neturi vairuotojo pažymėjimo, tačiau supranta, ką reikia daryti prie vairo.
Visų klasių atstovai trasą galėjo įveikti po tris kartus. Nugalėtojams ir prizininkams išaiškinti tradiciškai buvo sumuojami du geriausi rezultatai, o vienas prasčiausiais važiavimas metamas lauk. Laikas buvo fiksuojamas specialia įranga, tad abejoti pasiektais rezultatais nebuvo jokio pagrindo.
Sąlygas diktavo ir gamta
Antradienio rytą Panevėžio rajone kritusios snaigės gero sukibimo nežadėjo. Ir nors aerodromas nebuvo padengtas sniegu, trasa buvo šlapia ir gana slidi. Įdienojus ir pučiant dar ne visai pavasariškam vėjui, trasa ėmė džiūti.
Šį procesą pagreitino ir pro debesis kartais nušvisdavusi saulė. Galiausiai paskutiniai važiavimai vyko jau ant visiškai sausos dangos. Nieko nenustebino tai, kad trečiojo važiavimo laikai buvo geriausi, o tai reiškė kovą iki paskutinių metrų.
Susižėrė ir po kelias taures
Jaunių klasėje savo pranašumą įrodė ir oponentams vilčių nepaliko Klaudas Bučinskas, vairavęs „Mitsubishi Colt“.
Už jį penkiomis sekundėmis trasoje, bet ne už jos ribų, lėtesnis buvo Rokas Banuškevičius su „Honda S2000”. Šis vaikinas suspėjo ne tik lenktyniauti, bet ir fotoaparatu įamžinti kitų dalyvių pasirodymą. Trečiosios vietos taurę laimėjo „Audi“ vairavęs Rokas Stankevičius.
Moterų įskaitoje pastaruoju metu dominuoja šeimyninis Aistės Stulgytės ir Virginijos Stulgienės duetas. Abi merginos vairuoja tą patį „VW Golf IV“
Dukra mamą šįkart aplenkė maždaug trimis sekundėmis. Trečiąją vietą iškovojo kiek lėčiau važiavusi, tačiau klaidų išvengusi Rūta Nedzelskienė su „Mitsubishi Colt“.
„Retro“ automobilių įskaitoje gražių vaizdų nestigo. Čia buvo galima išvysti beveik visas tarybines legendas – VAZ, ZAZ, „Moskvich AZLK“. Geriausią laiką šioje grupėje parodė varžybų organizatorius Dalius Draugelis. Jis trasa skriejo ZAZ 968M, kuriame sumontuotas „Audi“ 2,2 litro darbo tūrio variklis.
Tiesa, organizatorius važiavo ne įskaitoje, todėl pirmąją vietą čia iškovojo Andrius Gelažius su VAZ. Po jo atitinkamai išsirikiavo Tomas ir Gražvydas Sobolevskiai. Abu jie vairavo „Moskvich AZLK“.
FWD klasėje, kurioje automobiliai varomi priekine ašimi, triumfavo jaunimo klasės lyderis Klaudas Bučinskas. Nepilnametis vaikinas, vairuojantis „Mitsubishi Colt“, sugebėjo išspardyti užpakalius gerokai vyresniems dalyviams. Verta paminėti, kad šioje įskaitoje varžėsi net 22 sportininkai.
Antroje vietoje finišavo kiek mažiau nei sekunde lėtesnis Aurimas Nasickis su „Peugeot“. Nuo jos vos 0,11 sekundės atsiliko Pakruojo atstovas Andrius Gelažius.
AWD, visų varomųjų ratų grupėje triumfavo Andrius Tubius su „Subaru“. Į prizininkų gretas įsiterpė ir Marius Zakas, vairavęs BMW. Jis iškovojo antrą vietą ir laipteliu žemiau pastūmė Andrių Antanaitį, sėdusį prie „Subaru Impreza“ vairo.
RWD, galine ašimi varomų automobilių klasėje nugalėtoju tituluotas Robertas Zauka su BMW. Antrosios vietos prizininku tapo „Honda S2000” vairuojantis Darius Jakštonis. Šis sportininkas – nuolatinis slalomų dalyvis ir prizininkas, todėl jo žingsnis ant pakylos buvo palydėtas humoristine fraze jau tapusiu posakiu „Kaip netikėta“.
Trečiosios vietos apdovanojimą išplėšė Gražvydas Sobolevskis, kuris už artimiausią persekiotoją buvo greitesnis puse sekundės.
Sport klasėje geriausią rezultatą parodė renginio svečias Emilis Bakanauskas su „Mitsubishi Lancer EVO X“. Antrą laiką užfiksavo Marius Zakas su BMW. Trečioje vietoje vėl atsidūrė Andrius Antanaitis su „Subaru Impreza“.