Per Kalėdas skaitykite kartu. Prenumeratai -50%
Išbandyti

M.Samsonas ir M.Varža jau galvoja apie „Rally Estonia“ varžybas ir BMW M3X tobulinimą

Šeštadienio vakarą Kelmėje baigėsi Lietuvos ir Latvijos ralių čempionatų etapai. Per dvi dienas ekipažams teko įveikti devynis greičio ruožus. Varžybas laimėjo švedas Pontusas Tidemanas.
Devintasis greičio ruožas
Devintasis greičio ruožas / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Varžybų pradžioje pribloškiantį tempą su savo koviniu BMW M3X demonstravo ir Martynas Samsonas su Mindaugu Varža. Tiesa, sėkminga ekipažui buvo tik pirmoji diena. Antrąją dieną automobilis pradėjo rodyti kaprizus ir atskleidė silpnąsias vietas.

Turime patirties važiuojant galine ašimi varomu automobiliu, todėl labai neišsigandome.

„Šiandien rytinio greičio ruožo viduryje subyrėjo priekinis reduktorius. Supratome, kad likome su viena ašimi. Tačiau turime patirties važiuojant galine ašimi varomu automobiliu, todėl labai neišsigandome. Aišku, buvo psichologinis nusivylimas kai supratome, kad nebegalėsime kovoti dėl pirmos vietos.

Kitus du greičio ruožus važiavome taip, kaip mums leido galimybės. Stengėmės išlaikyti bent jau vidutinį ritmą. Apie kovojimą minčių nebebuvo. Reikėjo kaip nors pasiekti serviso zoną. Kadangi automobilis naujas, nėra tekę keisti reduktoriaus, nebuvome pasitreniravę tą daryti, o serviso trukmė buvo vos pusvalandis.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Trečiasis greičio ruožas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Trečiasis greičio ruožas

Mechanikai padarė labai didelį darbą. Išvažiuoti iš serviso vėlavome tik devynias minutes. Aišku, svarstėme ir apie tai, kad varžybas baigtume tik su galine ašimi, bet pasiryžome susitvarkyti. Tačiau vėliau paaiškėjo, kad kol mes važiavome galu varomu automobiliu, sudegė centrinė blokiruotė. Tuomet važiavimas tapo tarsi su kokia senos kartos keturių varomųjų ratų mašina, kur priekis – sau, galas – sau.

Tiesiuose greičio ruožuose dar kažką buvo galima nuveikti, o tokiose sankryžinėse vietose važiavome itin atsargiai, kad tik finišuoti. Ta strategija pasiteisino. Lietuviškoje įskaitoje likome treti“, – sakė Mindaugas Varža.

Nepaisant rezultatą pakoregavusių gedimų, šypsena iš Mindaugo Varžos veido nedingo. Anot sportininko, pelnyti svarbūs taškai, galintys turėti didelę reikšmę sezono gale. Taip pat pavyko bent kelis greičio ruožus parodyti maksimalų tempą.

„Pirmąją dieną, manau, parodėme pasaulinio lygio ralio žvaigždėms, kad pas mus tikrai ne bananų respublika, kalbant apie ralį. Jie buvo lengvam šoke, kas čia dabar vyksta ir iš kur čia tas BMW lentelės višūnėje“, – pasakoja M.Varža.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Nors kitas Lietuvos ralio čempionato etapas vyks tik rugpjūčio viduryje, tačiau iki tol duetas ketina įveikti dar vienerias varžybas.

„Nusprendėme sudalyvauti „Rally Estonia“ varžybose, nes ten konkurencija bus labai didelė. Manau, kad tikrai neatleisime „gazo“ ir jei labai nepagreitėsim, tai bent jau nepalėtėsime tikrai“, – sakė M.Varža.

Ekipažo pilotas Martynas Samsonas pridūrė, kad šiose varžybose patirti gedimai padės tobulinti silpnas BMW M3X vietas. Anot piloto, bolidas ralio trasose suka pirmuosius šimtus kilometrų.

„Gedimai yra normalu, kai automobilis yra pačių suburtas. Iki ralio Estijoje bandysime įdėti kitą reduktorių, gal didesnį. Su šituo priekiniu reduktoriumi nuvažiavome 600 kilometrų. Iki tol neturėjome patirties, kiek kilometrų jis gali atlaikyti. Dabar jau žinome. Daugiau lyg ir viskas atlaikė“, – sakė M.Samsonas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tvarumu garsėjanti kompanija „Reynaers Aluminium“ prisidės prie unikalaus miestelio verslui statybų Kauno LEZ
Reklama
Energija veiksme: kaip Dakaro lenktynininkas valdo stresą ir iššūkius
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas