„Interviu 15min vakar sakėme, kad į RALLY ESTONIA atvažiavome išmokti pamokų. Šiemet turime išmokti stabdyti šiuo nauju automobiliu, o po to jau visa kita. Tai, atrodo, prisikalbėjome, – juokavo šturmanas Mindaugas Varža. – Avarija GR7 įvyko po virtinės labai greitų posūkių prieš lėtą. Tie greitieji mus užliūliavo. Reikėjo labiau pristabdyti, tą buvome pasižymėję ir stenogramoje. Tačiau, galbūt, šiek tiek pervertinome savo jėgas, nes iki tos akimirkos puikiai sekėsi (Egidijus ir Mindaugas važiavo 16-ti – red. past.).“
Mindaugas ramino 15min skaitytojus: motyvacija važiuoti ir tobulėti toliau niekur nedingo. Iš klaidų mokomasi. Ekipažas į Lietuvą išvyko šeštadienį, nors galėjo pasinaudoti galimybe startuoti ir sekmadienį.
„Avarija – rimtas dalykas. Tačiau mums, sėdint automobilyje, ji neatrodė tokia baisi, kaip įraše. Žinoma, kad buvo galimybių paremontuoti automobilį, pakeisti kai kurias išorės detales. Bet nusprendėme nerizikuoti. O gal viduje liko kokių nors mikroįtrūkimų, kurių nematome. Todėl dabar automobilio laukia labai nuodugni apžiūra. Būtinai važiuosime RALLY ROKIŠKIS“, – neprarado geros nuotaikos Mindaugas Varža.
Visai kitą šios istorijos pusę papasakojo „General Financing Pitlane“ komandos nariai.
Kaip B. Vanago bamperis atsidūrė E. Valeišos bagažinėje
Septintajame greičio ruože (GR7) nuo kelio nulėkė ir Benediktas Vanagas su Mindaugu Čepuliu. Tačiau pasekmės buvo kitokios: „General Financing team Pitlane“ tandemas grįžo į trasą ir tęsė varžybas.
Apgaulingame posūkyje apsivertęs E. Valeiša po avarijos nebegalėjo tęsti varžybų, tačiau iš greičio ruožo grįžo ne tuščiomis, o su „trofėjumi“ – juodu bamperiu nuo B. Vanago pilotuojamo „Škoda Fabia R5“.
Prieš kelias akimirkas čia pat nuo kelio buvo nulėkęs ir B. Vanagas, bet vadinamojo „stogo“ išvengė.
„Tas posūkis daugeliui pakišo koją. Atvažiavome į jį per greitai. Supratau, kad nieko gero nebus, todėl skirtingai nuo kitų kolegų, paskutinę akimirką ištiesinau automobilį ir nuvažiavau tiesiai. Jei tokioje situacijoje mėginčiau vis tiek įveikinėti posūkį, galiniam ratui kliudžius pakelės griovį, automobilis tą pačią akimirką būtų virtęs „kūlverstuku“. Šiuo atveju technikos iš esmės neapgadinome, didžiausias nuostolis – sugaištas laikas ir grįžtant į trasą pakelėje nuplėštas bamperis“, – apie sėkmingai pasibaigusį incidentą pasakojo B. Vanagas.
Netrukus į tą patį posūkį atlėkęs E. Valeiša apmaudžios baigties neišvengė – lietuvio „Ford Fiesta R5“ šonu atliko dvigubą „kūlverstį“ ir nusileido ant ratų. Gerokai apgadintu automobiliu toliau tęsti lenktynių ekipažas nebegalėjo.
„Galiu pajuokauti, kad atvažiuodami pamatėme pakelėje gulintį Benedikto bamperį ir nusprendėme pagelbėti kolegoms – sustojome jo paimti. Pakėlėm, įsidėjom į bagažinę ir dabar vežamės į Vilnių, prašysim išpirkos, – po pirmos šiame sezone patirtos avarijos geros nuotaikos stengėsi neprarasti E. Valeiša, jau kitą savaitgalį ralį iškeisiantis į žiedines 1006 km lenktynes Palangoje. – Viskas gerai. Tai buvo tikrai nepigi pamoka, bet šiais laikais visi mokslai kainuoja brangiai. Kada viskas sekasi, imi per daug savimi pasitikėti.“
Pirmą sezoną R5 klasės techniką vairuojantis lenktynininkas antrino B. Vanagui sakydamas, jog į posūkį irgi atvažiavo per dideliu greičiu. Automobilis vertėsi galiniam ratui kliudžius pakelės griovyje sukrautus akmenis.
B.Vanagas po pirmos dienos - 18-tas
Tuo metu „General Financing team Pitlane“ ekipažas – B. Vanagas su šturmanu Mindaugu Čepuliu – pirmą varžybų dieną baigė aštuoniolikti bendroje rikiuotėje ir savo rezultatus vertino gana kritiškai.
„Kelios padarytos klaidos trasoje kainavo nemažai brangaus laiko, todėl itin geru rezultatu pasidžiaugti kol kas negalime. Konkurencija čia tiesiog milžiniška. Neturėjome šansų šiam raliui kokybiškai pasiruošti, todėl visą dieną negalėjau pilnai susikoncentruoti, perėjome į treniruočių režimą. Nepaisant to, technika veikia puikiai, tarpinis pirmos dienos finišas pasiektas sėkmingai, todėl žiūrime į priekį ir ruošiamės antrajai ralio daliai“, – kalbėjo B. Vanagas.
Kol kas gimtosios šalies ralyje tempą diktuoja Ottas Tanakas su „Toyota Yaris WRC“, talkinamas šturmano Martino Jarveoja. Pasaulio ralio čempionate (WRC) gamyklinei „Toyota Gazoo Racing WRT“ ekipai užtikrintai atstovaujantis trisdešimtmetis estas jau yra laimėjęs šias lenktynes 2014-aisiais, o debiutiniame ralyje 2010 metais buvo antras.
Vos 20,7 sek. nuo O. Tanako atsilieka kita pasaulinėje ralio arenoje taip pat vis ryškiau žibanti žvaigždė – airis Craigas Breenas („Citroen C3 WRC“). Lyderių trejetą užbaigia beveik pusę minutės nuo lyderio atsiliekantis WRC pilotas iš Naujosios Zelandijos – Haydenas Paddonas („Hyundai i20 Coupe WRC“). Toliau greičiausiųjų penketuką užbaigia R5 kategorijos pilotai iš Skandinavijos – pernykštis Suomijos N grupės čempionas Eerik Pietarinen ir jo tėvynainis Jari Huttunen.
Šeštadienį Estijos ralio dalyviai įveikė 11 iš kelio knygoje sudėliotų 16 greičio ruožų. Iš viso koviniu režimu jau nuvažiuoti 89 kilometrai. Antrąją varžybų dieną laukia dar 57 km sudėtingais pietų Estijos keliais su daugybe posūkių ir tramplinų.
Sekmadienio pavakarę greičiausi Europos šalių lenktynininkai grįš į Tartu miestą, kur bus oficialiai paskelbtas didžiausio ir prestižiškiausio Baltijos šalyse „Rally Estonia“ finišas ir surengta triukšminga apdovanojimų ceremonija.