Lenktyniavo pasieniu
6 valandą ryto maratono „4x4 Perimetras“ dalyviai pasileido į 60 valandų truksiančias aplink Lietuvą šalies perimetru. Pirmąją dieną jiems teko įveikti vieną, 22 km ilgio greičio ruožą palei pat Lietuvos ir Baltarusijos pasienį, šalis skiriantį Maros upelį.
Kadangi didžioji dalis dalyvių važiavo su automobiliais be saugos lankų, organizatoriai uždarame greičio ruože paliko galiojančias kelių eismo taisykles. Tiksliau, maksimalų keliuose su žvyro danga leistiną greitį – 70 km/h. Dalyvių judėjimą gyvai sekantys organizatoriai už kiekvieną viršytą kilometrą per valandą grasino didelėmis baudomis. Tokios taisyklės dalyvių entuziazmo nė kiek nenusodino, adrenalino dozė nuo to irgi nesumažėjo.
Saugaus greitis pareikalavo drąsos
Išties buvo nedaug vietų, kur pasiekėme tokį greitį, tad galėjome kaip lygūs kovoti su geriau pasiruošusiais dalyviais
„Greičio gavome į valias. Didžiojoje dalyje trasos lėkti greičiau su saugos lankų ar netgi sportinių sėdynių su daugiataškiais saugos diržais neturinčiu automobiliu būtų itin pavojinga. Išties buvo nedaug vietų, kur pasiekėme tokį greitį, tad galėjome kaip lygūs kovoti su geriau pasiruošusiais dalyviais.“ – pasakojo „Jeep Grand Cherokee“ automobilį pilotuojantis Andrius Narkevičius.
O greičio ruožas buvo klastingas: driekėsi pasieniečių naudojamais miško keliukais, provėžomis, smėlynais, staigius posūkius slėpė medžiai, o dalyviams teko lėkti tik pagal kelio knygoje esančias nuorodas.
Pagal preliminarius rezultatus geriausius laikus pirmajame „Maros“ greičio ruože pademonstravo eilės tvarka nuo greičiausio: Egidijus Puidokas, Martynas Vrublevskis ir Mindaugas Vijekis.
Nebuvo kada atsipūsti
Tuo tarpu turistų klasės dalyviai, aplenkiantys greičio ruožuus, tačiau tuo pačiu maršrutu pagal kelio knygą renkantys taškus ir bekele keliaujantys Lietuvos perimetru taip pat neturėjo kada atsipūsti.
„Greičiau nei per 9,5 valandos turėjome įveikti 380 kilometrų atstumą. O važiavome toli gražu ne keliais ar plačiais žvyrkeliais. Kabinome šiek tiek ir jų, tačiau didžioji dalis trasos driekėsi pasienio ruože, ten, kur kelias tėra automobiliui pralįsti pakankamas tarpas tarp medžių miške. Teko skubėti, visiškai nieko negėrėme, kad nereikėtų stoti pakelėje gamta grožėtis.“ – įspūdžiais dalijosi Turistų klasėje „Nissan Patrol“ automobiliu važiuojantis Vaidotas Vegelevičius.
Miegas tik po finišo
Iki rytojaus ryto „4x4 Perimetras“ varžybų dalyviai važiuodami pasieniu su Kaliningrado sritimi, pajūriu ir trumpam prisiliesdami prie Latvijos ribų turės pasiekti Akmenę. Čia vos patekėjus saulei „Extreme“ klasėje važiuojantys ekipažai turės įveikti 14 km ilgio greičio ruožą Kalcito karjere, kur jiems bus paruoštos ir vandens, ir purvo kliūtys.
„4x4 Perimetras“ – tai maratonas dalyviams. Jiems nenumatytas laikas miegui, poilsiui ar servisui, 2 000 km lenktynės suskirstytos į 6 sektorius, trunkančius po 10 valandų. Lėkti nepavyks – privaloma laikytis kelių eismo taisyklių, o kiekvieną dalyvį gyvai stebi baudų už pažeidimus negailintys organizatoriai. Taigi kaip prognozuoja varžybų vadovas Gediminas Grigaitis, laimės tiksliausiai važiuojantys ir turintys daugiausiai kantrybės. O jos prireiks iki finišo Druskininkuose šeštadienio vakare.