„Jis labai panašus į Marcuso Gronholmo WRC automobilį – tai buvo pagrindinis faktorius renkantis“, – juokavo M. Samsonas.
Surimtėjęs jis atskleidė kiek daugiau informacijos apie automobilį – pasirodo, su paprastu „Ford Focus“ jis bendro turi nedaug.
„Čia yra „Ford Focus Silhouette“. Kėbulas plastmasinis, užmautas ant vamzdukų. Chebra sako, tai lenktyninis automobilis. Dauguma kitų yra kėbuliniai automobiliai, o tai ne tas pats kas „Silhouette“. Pakankamai lengva mašina, variklis nedidelis, turėtų būti linksma mašinytė“, – vylėsi M. Samsonas.
Realiai pavažiuota buvo tik Kačerginėje, gal 10 ratų. Mažokai tų testų
Rėminės konstrukcijos automobilis turi 2,2 l darbinio tūrio atmosferinį variklį, kuris išvysto apie 280 AG. Pavarų dėžė – sekvencinė.
Pasak M. Samsono, nors automobilis nėra galingas, jis turėtų vartoti mažiau degalų nei konkurentai. Kiek tiksliai – nežino ir jis pats. Lenktynininkas pasakojo, kad pasirengimo lenktynėms nebuvo daug – bandymų trūko.
„Realiai pavažiuota buvo tik Kačerginėje, gal 10 ratų. Mažokai tų testų“, – sakė uteniškis.
M. Samsonas sakė, kad šis automobilis – optimalus variantas, kokį komanda galėjo įsigyti pagal savo galimybes.
Nesvaigstam, kad šitas automobilis gali nugalėti – jis to negali
„Gyvenime renkiesi pagal pinigus ar kitus kriterijus. Pagal mūsų kišenę, šitas automobilis buvo optimalus, fainas variantas, tad jį su rėmėjų pagalba įsigijom ir bandysim važiuoti. Gal jis bus labiau tinkamas Rygos ar Pernu trasai, kur posūkių yra, kur jis gali save realizuoti. Nesvaigstam, kad šitas automobilis gali nugalėti – jis to negali“, – kalbėjo lenktynininkas.
Humoro netrūksta
Techninės komisijos metu greta buvęs M. Samsono šturmanas ralio trasoje M. Varža, „Eneos 1000 km“ lenktynėse užimsiantis vairuotojo vietą, juokavo, kad ir čia skaitys stenogramą.
„Aš kėdę šalia įsistatysiu, susirašysim trasą ir lėksim. Susirašymą jau atlikom, pagal „Google Maps“, – juokėsi M. Varža.
M. Samsonas šypsodamasis pridūrė, kad Utenos ralyje stenogramos surašymą darė jis pats: „Utenoj aš stenogramą surašinėju, jis laikraštį skaito.“
Utenoje šturmanu buvęs M. Varža pridūrė, kad M. Samsono praėjusiame ralyje sudaryta stenograma buvo ganėtinai elementari: čia gazo, ten gazo.
Ekipažas juokauti nebaigė paklausus, kuris Palangos aplinkkelio trasos posūkis yra greičiausias.
„Čia yra posūkių?“, – klausimu į klausimą atsakė M. Samsonas.
M. Varža turėjo konkretesnį atsakymą: „Tas apsisukimas gale, prie kolonėlės. Ten neatleidus reikia, jeigu kas klaus patarimo, taip sakyk“.
M. Samsonas netrukus prisiminė Evaldo Čirbos patarimą – jeigu prieš posūkį pasidaro baisu, tada reikia užsimerkti ir akis atmerkti tik po posūkio.
Ralis ar žiedas – jokio skirtumo
Kalbai pakrypus apie ralio ir žiedinių lenktynių maišymą, M. Samsonas surimtėjo ir neslėpė skeptiško požiūrio į lenktynininkus, teigiančius, jog prireikia laiko persiorientavimui iš vienos automobilių sporto specifikos į kitą.
„Normaliam lenktynininkui neturi būti tokių dalykų, kad persiorientuoti ar persiprogramuoti. Čia nesąmonė, arba pasiteisinimai kažkokie. Jeigu žmogus vairuoti moki, tai koks tau skirtumas, ar ant asfalto, ar ant žvyro – jauti mašiną ir važiuoji“, – užtikrintai kalbėjo jis.
Sportininkas pridūrė, kad niuansų yra kiekvienoje srityje – pavyzdžiui, žiedinėse lenktynėse su automobiliu elgtis reikia švelniau, o ralyje – agresyviau, tačiau prie to galima įprasti labai greitai.